Ik wil van mn streepje af!

Discussie in 'Miskraam' gestart door JennyDallas, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Haii dames,

    Pff na lang twijfelen heb ik toch besloten om het even van me af te schrijven.

    17 januari een echo gehad, daar werd vastgesteld dat het een MA was. Hartje gestopt en vruchtje niet groter als 9 weken (zou 10 weken zijn op dat moment).

    Een paar weken eerder al bloedverlies gehad, dat bleek uit de echo een hematoom te zijn, mijn gevoel bleef daarna zeggen dat het "niet goed" zat. Dit werd dus op 17 januari bevestigt.

    Diezelfde dag nog een afspraak kunnen maken voor een curettage voor de volgende dag (18 januari). Alles goed verlopen, 3 weken daarna (bij de HA) nacontrole en een implanon laten zetten, wij waren er even klaar mee. (Geen echo gehad)

    Al met al ging het redelijk.

    Ik bleef klachten houden, dus een testje gedaan ( 7weken na curretage) positief..

    Nu ondertussen 19 maart, nog steeds klachten (vaak plassen, meer afscheiding, hoofdpijn, misselijk tot overgeven aan toe, moe moe en nog eens moe, veel honger en nog best wel emotioneel) en nog steeds een positieve test! Ik word er niet goed van, we zijn al zolang verder en nog snapt mn lichaam het niet!

    Toch maar mn oude vk gebelt, die vond het ook raar dat mn klachten bleven, nu volgende week woensdag weer testen, is die nog positief dan de volgende dag een echo.

    Ik wil van mn streepjes af! Ik wil er klaar mee zijn.

    Sorry voor mn lange verhaal, maar moest het echt kwijt.

    (Bij wie bleef het ook zo lang doorsukkelen? Had het een reden?)

    Veel liefs,

    Iemand die het goed zat is.
     
  2. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ach wat rot dat je zo’n lange nasleep hebt! Twee maanden is toch wel erg lang om nog HCG in je bloed te hebben. Ik zou aandringen op een controle echo om te kijken of er geen resten zinn achtergebleven?

    De streepjes lopen verder niet op toch? Nu, met je implanon zou ik ook niet meteen aan een nieuwe zwangerschap de ken.

    Veel sterkte in elk geval, het is niet niks en zeker als je het niet kan afsluiten!
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Kan je niet eerder een echo krijgen? Knalt het streepje erg of valt dat mee? Heb je foto?
    Soms kan het restweefsel zijn dat nog hormoon afgeeft.
    Ik heb ook nog steepje maar morgen is nog maar twee weken geleden dan curetage heb gehad..
     
  4. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Nee het streepje loopt niet op maar ook niet af, de vk zei dat het wel nog even zoukunnen duren voordat de hcg weg is. Ze vind het alleen raar dat mn klachten nog zo "sterk" zijn.
     
  5. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het kan wek even duren, maar ik vind 2 maanden wel erg lang. Je cyclus is dan ook nog niet terug op gang neem ik aan?

    Bij mijn MA was HCG na 2 weken verdwenen, al had de gyn wel,gezegd dat het ook,langer kon duren. Ik vind het ook vreemd dat je geen controle echo gehad hebt. Ik heb er eentje gekregen de dag nadat ik cytotec had gebruikt, en 6 weken later.
     
  6. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Wat naar voor je!
    Een implanon kan ook bijwerkingen hebben, kunnen de klachten daar niet door komen? Ik weet dat ik ook hoofdpijn had door de implanon namelijk..
     
  7. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    @Peet1369 Sommige zouden indd van de implanon kunnen komen, alleen overgeven, moe en honger is daar niet een van geloof ik.

    @Pinkie88 geen idee of een controle echo standaard is met een curretage, en eerder kan niet (geen plek) en dat mn ongi er nog niet is linkte in aan de implanon, maja zolang er hcg is... ook geen cyclus.
     
  8. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik zou toch echt aandringen eerlijk gezegd, restweefsel kan ook ontsteken en dan best voor wat problemen zorgen.

    Vooral als je buikpijn krijgt of stinkend bloed verliest, aan de alarmbel trekken!
     
  9. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je bezorgtheid, ik heb geen buikpijn en maar 1x een heel klein beetje bloed verloren, het enige waar is last van heb is dus zwangerschapskwalen.

    Ik houd het in de gaten!
     
  10. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Update: nog steeds een streepje op mn test dus vandaag een echo gehad, ze zag dik baarmoederslijmvlies en een kleine holte... ze durfde nergens echt een uitspraak over te doen.

    1. Of ik ben pril zwanger
    2. Of het zit ergens anders.
    3. Ze heeft geen idee.

    Ik moet dus over 2 weken terug komen om te kijken hoe en wat. En anders hcg prikken.

    Pfff
     
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Is je streepje nu meer geworden? Of nog zelfde. Kan je implanon geen kwaad als je wel zwanger zou zijn?
     
  12. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Nog steeds het zelfde, en dat heeft ze niet gezegt en met mn warhoofd ook niet gevraagt. Mn implanon is sws raar aan het doen ( zwelt weer op maar niet ontstoken)
    Pf nog geen stap wijzer of verder. Ja dat er geen restweefsel meer zit.. maar waar komt het hcg dan vandaan
     
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    @JennyDallas Vooral ook omdat het al eventjes geleden is, heb je foto van je testje? En test je met gevoelige test of gewone.
     
  14. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Testje is van maandag, heb net een foto gemaakt, weet niet of je hem na uploaden nog ziet hoor.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    @JennyDallas Ik zie hem nog wel maar is idd heel erg licht.. maar hij is niet grijs ofzo wel na het roze toe als ik het zo zie. Echt rot is het omdat je nu gewoon nog steeds niks weet. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en kan je anders eerder prikken via huisarts? dat je bv morgen en dan maandag weer prikt om te zien of er afloop is? Anders zit je nog 2 weken te denken wat het kan zijn. Je bent nu al dikke 2 maand verder
     
  16. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Mn HA wil niet meewerken, vandaar dat ik mn oude praktijk maar heb gebelt. En ja nu spookt het nog in mn hoofd. Zeker omdat ze als eerste "niks" zag behalve verdikt baarmoederslijmvlies en daarna toch een kleine holte vond.
     
  17. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat vervelend die onzekerheid! Kunnen ze niet bloedprikken zo om de 2 dagen om te zien of hcg toeneemt (en dus toch een zwschap)? Lijkt me namelijk niet echt goed als dat t geval zou zijn en je hebt een implanon...
     
  18. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Mn HA werkt niet mee en mn vk wil echt nog 2 weken afwachten. En jaa heel vervelend, ook omdat mn vk geen uitspraak wou doen over "die kleine zwarte holte"

    Maar verdikt baarmoederslijmvlies heb je toch ook als je ongi eraan komt? Of niet??

    Mn hoofd blijft nu maar spoken met dat beelt van die holte.. heel vervelend.. pff nog 2 weken wachten, (dan moest het beeld beduidend anders zijn volgens haar) en anders indd bloedprikken.
     
  19. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat een belachelijke situatie. Ik zou als ik jou was echt even boos worden. Twee weken wachten???? Wat zei je: Ow 2 weken? Nou die heb ik er al 4 keer opzitten. Dan zie ik je morgen.... waar is de menselijkheid gebleven.

    Als je streepjes niet oplopen dan is het streepje wat je ziet niet van een intacte zwangerschap. En bij het zien van een holte in je baarmoeder zou je hcg al hoger moeten zijn. Ze moeten je gewoon fatsoenlijk gaan helpen en ophouden je zo in de zenuwen te laten. Hoe moeilijk kan het zijn. Wat een sukkels zeg...
     
    Mamalove2014, MinnieM en babyhope vinden dit leuk.
  20. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Precies dit.. Bij het zien van een holte staat je hcg al op 1500/2000. En dat is niet wat je test laat zien. Dus diy is geen nieuwe zwangerschap.
    Ik zou een doorverwijzing naar een gyn in het zij vragen. Die hebben hier veel meer verstand van.
    Ik denk namelijk aan restweefsel...
    Heel eerlijk zie ik ook niet echt een streepje op de test. Maar meer de glansstreep waar hij hoort te staan.

    Hier vorig jaar 8 weken voor het hcg op 0 stond.
     

Deel Deze Pagina