Ik wil zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Els25, 22 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Hee meiden
    Wij willen graag zwanger worden. Sinds een tijdje gebruiken we ovulatietesten. Mijn cyclus is wat onregelmatig maar met die testen vind ik mijn eisprong wel. Alleen tot nu toe zonder een zwangerschap, helaas.

    Wat kan ik nog meer doen? We leven allebei al gezond.
     
  2. Themoongirl

    18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Hoi Els,

    Als je 25 bent of onder de 33, dan ben je nog erg jong. Dat scheelt een hoop! Heb je hormoon bloedwaarden laten checken? Oestrogeen, Testesteron, LH, FSH, Progesteron?
     
  3. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik ben 25 jaar en er is nog nooit onderzoek gedaan. Denk je dat ik dat kan aanvragen? En gaat dat via de huisarts of moet ik naar een gynaecoloog?
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hoi Els mag ik vragen hoelang jullie al bezig zijn?
     
    Themoongirl vindt dit leuk.
  5. Themoongirl

    18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Als je lang aan het proberen bent dan kun je dat aanvragen, ook als je nog zo jong bent. Anders moet je gewoon aandringen en aangeven dat je last hebt van je hormonen en je onregelmatige cyclus. Dan moet je gewoon zeggen dat je benieuwd bent naar je hormoonwaarden zodat je weet of je bijvoorbeeld niet teveel oestrogeen hebt of te weinig...en of je fsh niet te hoog is....(geeft aan dat je eierstokken niet goed werken en je ei-kwaliteit laag is). Het is toch erg handig om te weten allemaal. En met die info moet je gewoon eens gaan googlen. Je moet trouwens op dag 3 van je menstruatiedag bloed laten prikken en al je hormonen laten checken, inclusief schildklier en vitamine d (is ook een hormoon namelijk). Vraag naar de uitslag op papier en kijk zelf of je dat kunt verbeteren met sport, acupunctuur en voeding (eventueel kruiden of supplementen).

    De huisarts zal je gezien je leeftijd niet zo snel naar de gynaecologe sturen maar het zou fijn zijn als je in ieder geval je hormonen laat checken. Zo leer je je lichaam het beste kennen en kun je daar goed op inspelen als dat nodig is.
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Hoe lang zijn jullie nu bezig?
    Zeer frustrerend zo'n onregelmatige cyclus, maar met ovulatietesten kun je het goed in de gaten houden.
    Helaas geeft het geen garanties dat je ook zwanger word wanneer je seks hebt in je vruchtbare periode.
    Na 8 maanden heb ik een bloedonderzoek laten doen omdat ik vrij snel na de eisprong ongesteld word.. daar kwam niks geks uit.
    Het is iedere maand weer balen als je ongesteld word, maar geef de moed nog niet op...
     
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Als je zes maanden bezig bent is er nog geen reden voor onderzoek lijkt mij
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als je een jaar bezig bent kom je in aanmerking voor wat onderzoeken. Kan helaas een tijd duren, ook als je beide gezond bent. Snap dat het frustrerend is. Meer doen dan gezond leven en regelmatig seks hebben kun je niet.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    #9 RoGiJuLi, 23 jun 2019
    Laatst bewerkt: 23 jun 2019
    Hoe lang zijn jullie nu aan het proberen en hoe onregelmatig is je cyclus? Hoeveel is hij telkens?

    Als hij bijv schommelt tussen 28-32 dagen noemen ze dat nog regelmatig en zal je het minimaal zelf een jaar/anderhalf jaar moeten proberen alvorens eea te laten checken.

    Ps, ik lees dat je net 5 mnd aan het proberen bent, waarvan nu 2 mnd net ovu testen.
    Als je cycluslengte springt van 23 naar 45 dagen (dus echt zeer onregelmatig) zou ik over een maand of 2 naar de huisarts gaan. Is hij minder onregelmatig dan dat, dan gewoon minimaal zelf eerst een jaar proberen en dan pas naar de huisarts gaan.
     
  10. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Wij zijn sinds begin van dit jaar aan het proberen. In april ben ik begonnen met ovulatietesten (dipsticks van sensitest). Mijn cyclus wisselt tussen de 24-39 dagen. Toen ik nog aan de pil was wist ik precies wanneer de onttrekkingsbloeding kwam. Altijd 1 dag na de laatste pil. Nu is het steeds anders. Maar heb ook gelezen dat dit door het ontpillen kan komen.

    @RoGiJuLi Is het nu nog te vroeg om onderzoeken aan te vragen? Wil ook niet drammerig overkomen.
     
  11. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Je kan altijd even bellen en overleggen met de doktersassistente! Dat heb ik ook gedaan. Omdat mijn cyclus uiteindelijk 93 dagen was en het niet veel beter werd hebben ze mij wel doorverwezen na +/- 7 maanden. Uiteindelijk bleek mijn bloed netjes maar ha dik alsnog 20-25 cystes per eierstok te hebben en hebben ze mij daarom wel doorgestuurd naar de gyn ook al ben ik 26.

    Heel vervelend dat je cyclussen zo wisselen! Heel veel succes met zwanger worden!
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je eens zeggen hoelang elke cyclus was na de laatste doorbraakbloeding.
     
  13. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Een cyclus van 93 dagen! Balen zeg zo'n lange cyclus. Dan valt het bij mij nog wel mee.
    Zijn die cystes het 'probleem'? Voel je daar iets van?
     
  14. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Jan: 35 (of telt deze nog niet mee?)
    feb: 29
    maart: 39
    april: 24
    mei: 32
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als ik de lengte van je cyclussen zie denk ik dat het van het ontpillen is. Je zou nog een paar rondes kunnen aankijken. Als ze langer worden zou ik bellen, als ze zo blijven of regelmatiger worden staat er toch een jaar voor. Vaak 1,5 zelfs.
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou nog even kijken wat er verder gebeurd de komende 3 maanden.
    Vind je wel netjes je ei de afgelopen 2 maanden? En op welke cd was de ovutest positief?
     
  17. Els25

    Els25 Niet meer actief

    dag 15 en 21
     
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wellicht handig om iedere dag te gaan temperaturen, zo krijg je wat meer inzicht in je cyclus. Een positieve ovulatietest geeft geen garantie op een daadwerkelijke eisprong, door te temperaturen heb je meteen wat meer inzicht hierin.

    Een halfjaar bezig zijn is nog vrij kort. Ik zou het nog even aankijken. Succes!
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Dan had je eerst je ei op cd 16-17 en dus maar een lf van 7-8 dagen.

    En vorige maand je ei op cd 22-23 en daarmee een lf van 9-10 dagen.

    Hiermee zie je dat je lichaam nog wat aan het ontpillen is :)
     
  20. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Dus nog niks aan de hand? Hoelang zou jij nog zelf proberen?
     

Deel Deze Pagina