Ik word 40! Hoe verjaardag vieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Volgende maand word ik 40. Normaal doe ik niks aan mijn verjaardag, maar dit wil ik eigenlijk wel gaan vieren. Het zal niet een groot feest worden. Door verhuizingen heb ik geen echte vriendinnen meer. Het zal dus voornamelijk familie zijn.

    Omdat wij 3 weken daarna op vakantie gaan wil ik het niet te duur maken. Maar wil ook niet thuis zitten met een kopje koffie en een taartje.

    Hoe zouden jullie je 40ste verjaardag vieren?
     
  2. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.162
    1.328
    113
    Een barbeque met familie? Of een kleinschalig tuinfeestje met een open buffet? Misschien een leuk thema uitkiezen.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Om hoeveel gasten zou het gaan?
     
  4. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Als je er een niet al te grote poespas van wilt maken zou ik gewoon hapjes op tafel zetten :)

    Paprika/komkommer/wortel met dip
    Mini pizza’s
    Tapas bakjes van de ah/jumbo
    Bladerdeeghapjes uit de vriezer
    Tomaat/mozzarella prikkers
    Gehaktballetjes
    Popcorn

    Qua gebak doen soesjes, mini tompouce en kleine eclairs het altijd goed hier.
    Lekker makkelijk :thumup:
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Een tuinfeest doen. En dan vanaf 15/16 uur.
    Borrel en een broodje hamburger van de bbq.
     
  6. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ik ben net 40 geworden en heb dat gevierd door chagrijnig op de bank te zitten omdat ik me zwanger en beroerd voel, maar dat zou ik je niet aanraden ;).

    Ik zou gaan voor een gezellige bbq in de tuin, of -afhankelijk van om hoeveel mensen het gaat- gezellig met elkaar ergens gaan eten. Als het een gezelschap met voornamelijk volwassenen is zou je ook kunnen denken aan met elkaar ergens gaan borrelen of zo. Heb je veel kinderen in de familie dan is het ook leuk om ergens met z’n allen te gaan picknicken (ergens waar de kinderen lekker kunnen rennen).

    Als je toch wat groter wil gaan: toen mijn zus en ik respectievelijk 40 en 30 werden hebben we samen een groot jaren ‘70 (haar jeugd)/ ‘80 (mijn jeugd) feest gegeven, met muziek, hapjes, decoraties en kleding uit die tijd. Was superleuk en alle gasten deden volop mee en kwamen volledig uitgedost.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Totaal ongeveer 20 personen (incl kinderen).

    De gasten wonen allemaal meer dan een uur bij ons vandaan. En mijn schoonouders willen liever niet 's avonds terugrijden. Het kan dus niet 'te laat' worden. Een BBQ zie ik niet zo zitten, want dat doen we nooit. Straks geef ik ze vlees dat nog niet gaar is. :oops:
    Maar wie weet kan ik dat ondervangen door iets anders. Ga er over nadenken.

    Het liefst zou ik iets gaan doen. Een rondvaart en dan iets gaan eten ofzo. Maar weet niet of dat ook leuk is voor de kinderen. De jongsten zijn 10 dus niet echt klein meer.

    @EdN Nog van harte gefeliciteerd!
     
  8. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Wij hebben onlangs een boswandeling georganiseerd met de familie (ongeveer 26 personen). Om 14u30 afgesproken aan een bospaviljoen wat omgebouwd is tot brasserie/restaurant. Een wandeling van ongeveer 4 km (oud (75) en jong (2,5) moesten mee kunnen wandelen) en rond 16u een desserten- en taartenbuffet met koffie, thee, fris,... in het paviljoen. Was superleuk! Je kan dit op elke plek doen natuurlijk waar het wat leuk wandelen is en waar een leuke brasserie/kofiehuis is.
     
  9. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Zoiets vind ik wel leuk. Alhoewel mijn schoonmoeder niet zo goed loopt. Ik ga gewoon aan haar vragen of dit haalbaar is voor haar.

    Mag ik vragen waar je dat hebt gedaan?
     
  10. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    De pannenkoekenboot :)
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is hartstikke leuk voor kinderen van die leeftijd. Wat iemand ook noemde, de pannenkoekenboot (ik ken die van Rotterdam) is dan ook heel leuk, varen en eten, alleen krijg je dan geen uitleg enzo over waar je vaart. De rondvaart in Den Bosch schijnt ook leuk te zijn. Of misschien een Biesbosch? Kan ook met eten erbij dacht ik (Den Bosch weet ik niet). Volgens mij kom jij ook uit Brabant toch? Dacht dat je redelijk bij mij in de buurt woont (Rsd).
     
  12. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Denk dat het wat ver wordt voor jullie: Brasserie 500 in Meerdaalwoud in Heverlee (België)
    Alhoewel, een weekendje Leuven kan misschien ook? ;)
     
  13. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Als het voor oma te ver is, kan je de wandeling inkorten en wat opdrachten inbouwen (gekke familiefoto maken op een bepaalde plek, een mooi veldboeket samenstellen, een korte 'gekke' yogasessie inbouwen (knuffelen met bomen bijvoorbeeld,...)
     
  14. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad veel te ver voor ons. Maar het idee is leuk!
     
  15. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Nee, ik woon niet in brabant. (helaas)
    Denk dat ik iets moet hebben in de buurt van Gelderland/Overijssel. Dat is dan voor alle gasten ongeveer even ver rijden.
     
  16. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
  17. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    882
    113
    Een lekkere high tea bij jullie thuis?

    Een borrel bij een leuke speeltuin of brasserie in/bij een bos?

    Of toch de bbq.. zo moeilijk is het ook weer niet ;) (of je kijkt iemand in de fam lief aan). Wat goede hamburgers/worstjes oid broodjes,sausjes,salade en stokbrood en klaar is kees..

    Ik persoonlijk zou een 40jarige verjaardag niet met een familie boswandeling vieren.. zie ik niet als iets feestelijks zeg maar. Maar smaken verschillen...
     
  18. Dreamz3

    Dreamz3 Fanatiek lid

    9 dec 2010
    3.296
    96
    48
    Bowlen doet het hier altijd goed in combinatie met een diner of steengrillen ofzo.
     
  19. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ik wou ook de pannenkoekenboot zeggen. Zit ook in Nijmegen dacht ik.

    Of een high tea ergens op een leuke locatie.
     
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Nou goed barbecueën is toch wel een kunst hoor. Maar je kan t zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Hier huren we iemand in met een bbq. Hoef je zelf niet aan de slag :thumup: dat gaan wij dus doen, springkussen erbij voor de kids, helemaal leuk:)
     

Deel Deze Pagina