Ik word het een beetje zat..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 19 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik voel me er heel schuldig over, maar ik word het zwanger zijn een beetje zat... :confused:

    Het gaat allemaal opzich nog wel, maar vooral het niet goed kunnen bewegen en het slapen is gewoon zo vermoeiend.
    Waar ik ook soms genoeg van krijg is het trappelen in mijn buik. Mijn baby is zó beweeglijk...ik ben al vanaf vanmorgen 6 uur wakker en hij of zij is constant in de weer. De bewegingen worden steeds harder en doen soms echt pijn. Dan denk ik van jeeetje, ff rustig! :oops:
    Ik kan niet goed meer liggen en elke keer als ik me omdraai begint de baby ook te bewegen.

    Ik verlang er echt naar dat mijn lichaam zeg maar weer 'van mij' is....is dit herkenbaar? Of ben ik nu echt aan het zaniken?

    Het heeft verder niets met mijn gevoelens voor het kindje te maken of de zwangerschap, want ik ben er dolgelukkig mee en kan niet wachten op mijn baby, ik verheug me er onwijs op.
    Alleen dat zwanger zijn is soms gewoon niet echt heel leuk. Ik wil gewoon weer de oude zijn :( En ik moet nog ruim 8 weken !!

    *Zucht*

    Sorry voor mijn geklaag, maar het moest er even uit...
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor.. Het is misschien raar om te zeggen maar ik verlang heel erg naar een kindje.. maar zwanger zijn vind ik helemaal niks..
    Vind het nu al vervelend.. voel me niet meer mezelf.. savonds heel erg moe..
    Naar de wc wil niet meer.. en allemaal van dat soort dingen, vind ik vervelend..
    Maar goed, we willen wel graag een kindje.. dus dit heb ik er heel graag voor over.. maar toch vind het niet leuk om mezelf niet meer te kunnen zijn.. en straks wordt dit denk ik nog erger.. net wat jij verteld..
    Ook de tijd na de bevalling.. kijk ik ook er tegenop.. ben altijd iemand die veel dingen zelf wil doen, en weinig uit handen laat gaan..
    Ik denk dat ik me straks, na de bevalling hulpeloos ga voelen.. je moet herstellen.. en je kan niet te veel doen.. daar heb ik moeite mee..

    Ach hoor ons nou klagen.. :oops: Ik ben heel blij met het komend kindje.. en ja ik moet wat offers gaan brengen.. ach daar kom ik ook wel weer overheen..

    Ik hoop niet dat ik mensen voor het hoofd stoot nu ik dit allemaal gezegt heb.. er zullen ook genoeg zijn die een zwangerschap heerlijk vinden (dacht ik vroeger ook)

    Groetjes Kalush
     
  3. Niet meer actief

    Ja, dat is het precies....het resultaat is geweldig, maar het hele zwanger zijn, tja, nee..niet echt.

    Je hebt van die vrouwen die zich inderdaad GEWELDIG voelen tijden hun zwangerschap, maar ik kan me daar niets bij voorstellen.
    Het duurt vooral ook zo lang !! 10 maanden (40 weken) in totaal, dus bijna een heel jaar!!
    En om dan inderdaad nog maar niet te spreken over de tijd daarna. Kost ook weer heel veel tijd om weer helemaal de oude te worden..

    Maar ja, zoals je zegt. Ik heb het er dik voor over hoor, daar niet van.
    Dit is mijn tweede zwangerschap en ervaar het nu al heel anders. Deze is makkelijk en voel me prettiger. Maar toch, nog steeds niet je van het.
    Wil gewoon mijn lichaam weer terug! hahahaha :oops:
     
  4. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Haha dat had ik ook soms bij mn eerste zwangerschap!!! En je zult nog raar staan te kijken hoe je dit kan gaan missen als je niet meer zwanger bent!!

    Ik was 2 weken overtijd en die 2 weken leken wel een jaar, maar ik ben nu zo blij dat ik het nog een keertje mee mag maken ;)

    Succes ermee, want het is soms gewoon zwaar!
     
  5. Niet meer actief

    Hoi Lynn,


    Daar heb je gelijk in, want van mijn eerste zwangerschap kan ik me nog herinneren dat toen de baby eruit was, ik mijn buik miste. Het voelde echt leeg aan ! Dus het zal ook wel dat ik het nu ook ga missen..

    Maar nu heb ik er gewoon ff helemaal genoeg van....haha


    (ff lekker zeiken doet best goed moet ik zeggen) :)

    Mijn vriend vindt het trouwens he-le-maal niet leuk als ik dit soort dingen zeg. Hij zegt: je moet het met liefde dragen.
    Ja, nou dat doe ik ook.. en hij heeft makkelijk praten!
    Hij wordt niet elke nacht wakker gemaakt door een klein prof voetballertje in zijn buik!

    Kijk, en nu zit ik achter de computer, is de baby helemaal stil. Geen beweeginkje, niets. Maar wacht maar als ik zou gaan liggen!
    Grmbl :( ...ach, blijkbaar bereid de baby me alvast voor op de slapeloze nachten...hihih
     
  6. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik geloof meteen dat je het straks gaat missen, je bent tenslotte ook een hele tijd zwanger.. raak je aan gewent!
    Ach even dit soort dingen van je afschrijven.. helpt altijd!

    Groetjes Kalush
     
  7. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Haha je vriend heeft makkelijk praten, kom je maar lekker hier mopperen hoor!!

    Ik weet nog wel dat mn meisje elke nacht de hik kreeg, daar werd ik echt niet goed van... dat weet ik eigenlijk nog heeeeeel goed :(
    Ik ga hier maar niet te veel mee meelezen denk. Was alle ellende vergeten :rolleyes:

    En tja, die slapeloze nachten! hoe durf je te klagen ;)
     
  8. Niet meer actief

    Whahaha, ja, hoe durf ik hè !!

    Slapeloze nachten zijn heeeeerlijk! ;)


    Blij dat ik hier kan komen klagen, wat dat betreft kunnen mannen zich moeilijk inleven ;)

    Dat hikken trouwens, dat herken ik van mijn eerste heel goed, soms wel een paar keer per dag. Maar verder was mijn dochter aardig rustig.

    Nu heb ik een baby die bijna nooit hikt (1 x in de twee weken ofzo) maar hoe hij of zij beweegt!! Ik kan er uren van wakker liggen..
    Ben benieuwd of het straks nog steeds zo is en of het een jongetje is...
     
  9. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Kan het wel begrijpen hoor.
    Ik voel me opzich aardig goed, maar verlang soms ook wel naar mijn eigen lichaam terug.
    Vooral met bukken en liggen idd.

    Het wordt er niet makkelijker op de laatste weken, maar we moeten nog even volhouden!
    Tis nu aftellen!! Ik vind al dat het allemaal al zo snel gaat. Dus probeer nog even te genieten, voor je het weet is het zover!
     
  10. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Zwanger zijn heb ik nooit leuk gevonden. Ik vind het wel bijzonder om zwanger te zijn hoor, echt dat een kindje in jouw buik groeit, wow. Maar echt, die misselijkheid, maagzuur, hetrap tegen je ribben alsof je blauwe plekken krijgt zo erg. Nee, dan verlang ik weer naar een strakke spijkerbroek en een lekker broodje dik belegd met filet americain!

    Ik moet er ook niet aan denken dat ik 42 weken zwanger ga zijn!

    Maar ja, dan je lege buik. Da's wel raar, dan "moet" je je baby ineens delen met de buitenwereld.

    Groetjes, Ellen
     
  11. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd de buik zit in de weg en het ergste wat ik vind is dat ik vanaf vanmorgen pas echt merk hoe erg die in de weg zit met uit bed komen.. Elke beweging die ik maak is gewoon zwaar aangezien de baby steeds zwaarder word :S

    Eindje lopen gaat ook niet al te best allemaal van die kleine dingetjes.

    Maar ook ik verlang erna om te kijken hoe de kleine eruit ziet als het er eenmaal uit is en denk ook dat ik het getrappel dan zeker ga missen.
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Heel herkenbaar. Ik kan ook niet wachten tot ik weer van mezelf ben. Voor ik weer zwanger werd heb ik wel eens gezegd: er zijn maar 2 dingetjes waar ik tegenop zie als er een 2e gaat komen... Kindje maken is leuk en kindje hebben is leuk, maar de hele zwangerschap en de bevalling die er nog tussen komen, die mogen me gestolen worden. :oops:

    Net toen ik dit weer een beetje vergeten was, wilden mijn man en ik een 2e. Nou de gedachten zijn in alle hevigheid terug en af en toe moet ik gewoon huilen om niks en roep ik gemene dingen als: baby ga eruit, ik wil weer ik zijn!

    En eventueel een 3e? Als grap zeg ik wel eens dat we die dan maar adopteren, maar eigenlijk vind ik dat nog niet eens zo'n gek idee. Maar ook daar zal ik over een jaar of 2 wel weer heel anders over denken.

    Zo ik heb weer even genoeg gezeurd, de kwalen enzo horen er allemaal bij, inclusief de gevoelens en emoties. Ik heb in ieder geval de eindstreep in zicht, dus de laatste loodjes lukken ook nog wel.

    Groetjes van Kiki
     
  13. Niet meer actief

    Zo...jullie verhalen doen me goed. Blij te lezen dat ik niet de enige ben!
     
  14. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Dat kan ik ze goed voorstellen dat je er een beetje genoeg van hebt.

    Het is wel heel herkenbaar om jullie verhaal te lezen,
    ik ben nu 21 wkn zanger ,maar vind het niet leuk om zwanger te zijn.
    Ik ben heel blij dat ik het ben, en heb het er ook dik voor over maar leuk vind ik het gewoon niet.

    Ik dacht eerst dat ik een van de weinig was, ben blij dat meer dames het hebben ;)
     
  15. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik ben heel blij dat ik zwanger ben, vind het ook heel bijzonder. Maar kan ook niet zeggen dat ik van ieder moment van mijn zwangerschap geniet. Mis inderdaad ook mijn eigen leuke en strakke kleren en kan niet meer doen wat ik wil. Heb het voor mijn baby over hoor, maar ben blij als het erop zit.
     
  16. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou ik voeg me er ook aan toe.. kan niet eens normaal uit bed komen, sokken en schoenen aan doen. Wil ook het liefst alles zelf doen, maar somige dingen gaan niet meer zo goed, dus moet ik anderen wel om hulp vragen, pff valt niet mee..

    maar weet ook maar al te goed dat als het kindje er is je je buik giga gaat missen, tis allemaal zo krom..

    maar ach we krijgen er allemaal iets heel moois voor terug en wat is nu 42 weken uit een heel mensen leven!! (op het moment lang haha)
     
  17. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    haha, 42 weken is niks op een mensenleven inderdaad. En het ene moment denk ik, lekker ik zit al op de helft, andere moment denk ik jakkes ik moet NOG 20 weken. Als ik de kleine vrolijk voel schoppen vind ik het heel bijzonder en denk ik, wat loop ik nu te zeuren! haha, hoezo mixed feelings!
     
  18. Niet meer actief

    heey meis nou voel je maar nie schuldig hoor!!!
    ik heb precies het zelfde, het trappelen valt bij mij dan nog wel mee, maar vooral het slapen gaat slecht en het wandelen wordook steeds minder!!!
    ik heb het vooral met kleding ik wil zoooooo graag mn eigen kleding weer aan hahahahhaah

    maar da heeft nix te maken met da je je schuldig hoeft te voelen hoor je houdt nog wel van de kleine....

    xxx
     
  19. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik vind het heel leuk om zwanger te zijn en voel me ook goed, maar ik zal ook wel blij zijn als ik straks niet meer zo op hoef te letten met wat ik allemaal eet/drink en doe. En dan weer een keertje uit eten met een heeeeerlijk wijntje en sigaretje erbij, kijk ik nu al naar uit! ;)
     
  20. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi

    pfff ik ben het ook echt zat hoor bij mijn eerste ging alles veel makelijker maar nu bij deze zwangerschap zit alles tegen.
    Ik ben tot mijn 20ste week misselijk geweest en rond mijn 28ste week begon de baby al in te dalen dat deed echt zeer heel me schaamlippen waren opgezwollen en ik kreeg op me linkerschaamlip last van spataders daar schok ik echt van want ik had ineens een grote dikke blauwe bal dat bleken dus spataders te zijn ik wist niet dat je het daar kon krijgen.
    Daar heb ik echt last van gehad en ik heb het nu nog steeds gaat pas na de bevalling weg zegt de VK.
    Nu heb ik ook nog eens erge last van me rug en last van slapeloosheid.
    ook heb ik nu voorweeën iedere keer denk ik yes het begint maar na een paar uur is het weer weg :(
    Ik moet nog vier weken maar toch vind ik dat best lang dat komt denk ik omdat alles hier in huis al klaar staat.
    ook mijn borsten zijn onwijs groot en zwaar ik had een B cup en nu ineens een dubbel D! :confused:
    ik heb nu ook al borstvoeding als ik in me borsten knijp komt er al witte melk uit me pyjama is ook iedere keer nat als ik geslapen heb bij me eerste had ik pas voeding toen hij geboren was.
    maar ja nog eventjes vol houden en dan is me kleine meisje er :D

    groetjes joella
     

Deel Deze Pagina