ik zit er compleet doorheen.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elliepellie, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    #1 elliepellie, 16 nov 2015
    Laatst bewerkt: 16 nov 2015
    De zoveelste nacht dat ik maar 4 uur slaap krijg... ik weet het echt niet meer!

    Mijn zoon is 10 maanden en sinds weken, maanden slaapt hij snachts slecht... eerst maar een keer wakker, toen meerdere keren... nu is hij elke keer ergens midden in de nacht uuuuuren wakker... we gaan elke avond om 20:00 naar naar bed maar toch meer dan 4 of 5 uur slaap krijgen we niet.... ik heb constant hoofdpijn... mijn psychische gestel is erg zwak en mijn relatie staat onder spanning omdat onze lontjes steeds korter worden...

    Overdag slapen is geen probleem.... en we hebben alles geprobeerd maar niets helpt. Ik ben geen voorstander van laten huilen maar ook dat hebben we geprobeerd zonder succes. We hebben een campingbed naast ons bed staan, dat werkt niet, bij ons in bed ook niet, nog een flesje, ook niet! Ik weet het echt niet meer en ben steeds wanhopiger aan het worden
     
  2. jolanda0207

    jolanda0207 Actief lid

    27 aug 2013
    216
    6
    18
    Ik op per maar wat. Maar mischien is ie Niet moe genoeg
     
  3. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Wat doet je zoon in de uren dat hij's nachts wakker is? Huilt ie of gaat ie gezellig zitten doen? Kan het zijn dat hij pijn heeft? Heb je al pcm geprobeerd?
     
  4. Najatt

    Najatt Actief lid

    8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien in de middag een dutje minder als dat kan? Of in de avond wat later naar bed?
     
  5. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Kijken of je zijn slaapjes wat kan verzetten naar later, telkens een kwartiertje later op bed doen zodat je bv rond 21.00 uitkomt in de avond?
    Onze dochter is wat jonger maar gaat rond 20.30 slapen en krijgt rond 23.00/00.00 nog een papfles voor de nacht want anders is het ook feest ( buiten 100 speen kwijt te zijn) en dan komt ze weer rond 6.00 als ik geluk hebt.
    Vermoeiend idd heel de dag loop je op automatische piloot.
    Kan ook zijn dat hij het te warm/koud heeft of last van tandjes?
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe gaan de nachten? Krijsen, spoken, spelen, woelen?
     
  7. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    We houden het zo rustig mogelijk in de nacht... niet praten, donker houden. Als hij tussen ons in ligt dan gaat hij keten maar dat negeren we zoveel mogelijk.

    In bed is het echt krijsen tot hij gaat kokhalzen. Hartverscheurend.

    Hij heeft deze week 2 tandjes gekregen maar dit probleem speelt al langer dus tja, kan, maar weet het niet zeker.

    Paracetamol ook vaak gegeven, geen effect op het slapen.....

    Vandaag ga ik hem goed moe maken... normaal slaapt hij 2x 1,5 uur op de dag en gaat dan om 19:09 de nacht in. Nu was hij vanochtend om 8:00 wakker. Ga 1 slaapje proberen, ook al denk ik dat hij wel wat jong is daarvoor... maar ja, erger dan nu kan bijna niet....
     
  8. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik weet niet of je dit uberhaupt iets vind (en of het sowieso werkt) maar als je écht alles geprobeerd hebt zou je ook eens iets van kindival ofzo kunnen proberen. Er zijn dames op dit forum die daar echt iets aan gehad hebben.
    Heel veel succes in ieder geval. Ooit houdt het op...
     
  9. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Mijn zoontje heeft dit ook sinds een week of 2. Wij wijten het aan tandjes, verlatingsangst, etcetcetc.

    Hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase, dat is mijn mantra.

    Sterkte!
     
  10. Candle26

    Candle26 Niet meer actief

    Mijn dochter heeft net de 11 maanden sprong achter de rug en had dit toen ook, wel in mindere vorm, die legde ik dan tussen ons in en dan was het goed. Dan kroop ze dicht tegen mij of papa aan dus het was hier verlatingsangst/meer besef gekregen dat ze dan alleen ligt..

    Hou je een slaapritueel aan? Misschien een klein nachtlampje oid?
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Te jong voor 1 slaapje overdag hoeft absoluut niet hoor. Hier twee wakkere kindjes die allebei vanaf 9 maanden alleen nog een middagslaapje deden overdag. Ging prima.
    Aiden was met 3 jaar van de middagslaap af en Finley al met 2 jaar.

    Kan dus best dat hij overdag nu teveel slaapt, waardoor hij 's nachts te wakker is.

    Gewoon proberen een paar dagen. Hoop dat het helpt!
     
  12. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Slaapritueel is hetzelfde, werkte altijd goed.... van een nachtlampje wordt hij woest haha... ook geprobeerd!

    Ik vind het niet erg als hij tussen ons in ligt maar hij gaat dan aan mijn haren trekken, in mijn neus knijpen, aan mij friemelen een uur lang of langer... mijn man laat hij altijd met rust haha.

    Kindival, is het proberen waard... want deze fase duurt nu bijna 2 maanden... zucht
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Bij ons heeft het ook lang geduurd, het is heel herkenbaar. Wat bij ons zoontje werkt is dat ik naast hem op de grond ga liggen en hij in zijn bedje blijft. Hij steekt dan zelfs zijn handje door de spijlen om mij aan te kunnen raken, maar door de afstand valt hij wel in slaap (en ik vaak ook😊) gezellig is het niet (althans wel voor ons zoontje) maar we komen wel aan onze slaapuurtjes!
     
  14. Ctje1987

    Ctje1987 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook drama... al maaaaaanden! Kan me de laatste redelijke nacht niet eens meer herinneren. Verschil met jouw zoontje is dat mijn zoontje geen lol heeft en niet echt klaarwakker is, hij blijft gewoon huilen en gillen, maar als ik hem tegen me aan houd of aanleg (ik geef nog bv) dan slaapt bij bijna direct weer om vervolgens een uurtje later opnieuw te beginnen . Hij slaapt nooit langer dan 1.5u achter elkaar. Zo vreselijk frustrerend. Heeft inmiddels buisjes gekregen, omdat de kinderarts dacht dat hij last had van zijn oortjes, maar dat heeft ook niets opgeleverd. Ik weet het ook echt niet meer.
     
  15. schmidt

    schmidt Fanatiek lid

    19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier helaas een ervaringsdeskundige wat is er allemaal al uitgesloten. En dan bedoel ik onderzocht?
     
  16. Humava

    Humava Niet meer actief

    Oh wat een herkenning. Mijn zoontje slaapt altijd al slecht. Hij is nu bijna 15 maanden en de keren dat hij door heeft geslapen is op 2 handen te tellen, hier isset ook vaak spelen bij ons in bed of heel onrustig liggen en als hij in z'n eigen bed slaapt is het huilen, krijsen! . Het is heel frustrerend. Helaas heb ik geen tips voor je maar wel herkenning.
     
  17. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kindival hebben wij ook gebruikt bij de oudste ja. Die kan nu nogereeds niet loslaten en gaan slapen, ze slaapt nu wel door, het is die andere die meteen in slaap valt en dan om 23-1uur wakker wordt en niet meer alleen wilt zijn die herkenbare nachten geeft.

    Als hij tussen jullie in ligt dan huilt hij niet? Dus dan kan je reflux en pijn eigenlijk uitsluiten? Als hij tussen jullie in gaat slapen, wordt hij dan ook wakker-wakker? Hier ben ik namelijk altijd behoedzaam geweest met wachten ze uit bed te halen S nachts, bij het eerste huiltje slapen ze meestal sneller door als wanneer ze al flink aan het huilen zijn.

    Vermoeid is het zeker, radeloos, uitputtend... Maar meestal gaat die fase weer over, alleen loop je op je tandvlees en dan ziet die fase er wel heel lang uit.
     
  18. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    Osteopaat!! Echt raad het iedereen aan... maand geleden ook gedaan en die 90 euro was het meer dan waard onze dochter slaapt gewoon door.
     
  19. schmidt

    schmidt Fanatiek lid

    19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Osteopaat heeft hier ook niet gewerkt. Daarnaast is er toch een reden dat de kleine steeds wakker wordt. Kunnen gewoon lichamelijke klachten zijn. Een reactie op.
     
  20. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Zou een knuffelbeesie of als niks meer werkt een speen kunnen helpen? Ik zie dat je de meeste dingen al geprobeerd heb die ik ook zou proberen.
     

Deel Deze Pagina