hoi hoi allemaal, ik zit met het volgende ik zit er over te denken om weer te gaan werken maar ik wil het wel makkelijk combineren met ons nu 3 en half jarig dochtertje mijn vraag is hoe doen jullie dit met opvang en naar achool gaan enz? beide oma's willen een dag of een halve dag wel oppassen en in januarie gaat ze naar de basisschool dus dan is het ook makkelijker en ik wil dus niet dat ze heen en weer geslingerd word als je begrijpt wat ik bedoel hoe doen jullie dit? (hoop dat jullie het snappen)
ik wil binnenkort ook weer gaan werken, maar ik wil parttime beginnen, zodat vriend bij de kids kan blijven. zodra ze wat ouder zijn uitbreiden. mijn moeder heeft altijd gewerkt onder schooltijden, had poets adresjes en later ook bij een bakkerij. ze werkte woensdag en vrijdag ochtend bij mensen thuis, de bakker was donderdagmiddag en zaterdag. heb nooit gemerkt dat mijn moeder weg was, zou dit zelf ook graag zo willen..
Hoi, Ik heb 2 meiden van 7 en 5 en de 3e komt over een week of 10. Ik heb jaren lang 2 avonden in de week in een fabriek gewerkt, ik deed dit via een uitzendburo en ik kon zelf aan geven welke avonden ik ingedeeld wilde worden. Zo hoefde ik maar een paar uurtjes oppas en als mijn man dan thuis kwam at hij met zijn moeder en de kids en als ze dan op bed gingen hielp mijn schoonmoeder ook even mee. Iedeen tevreden. Nu ben ik al 2 jaar gastouder en ook dit is erg leuk, ik ben elke dag lekker thuis en verdien zo ook nog wat geld haha. Suc6 met je keuzes
jaaa dat bedoel ik haha dat wil ik dus ook graag maar nu gaat mijn dochtertje dinsdag middag en de woens en vrijdag ochtend naar de peuter zaal en dit zijn eigenlijk best korte uurtje maar ik zat zelf dus ook te denken om part time te beginnen (mijn vriend werkt ook fulltime dus die kan niet oppasen) en dan nu eerst op een dag dat ze naar school moet en dan een hele dag bv de dinsdag en de vrijdag de hele dag ofzo en i had al een vacature gezien die me aanspreekt ga ik morgen heen bellen
Ik werk zelf 32 uur per week en Jaydienne gaat 5 dgn naar de kdv. ik haal en breng d'r zelf tenzij ik ziek ben of het niet kan. Dan helpen mijn ouders maar anders doe ik alles zelf,het is zwaar in mijn eentje maar kan het tot nu toe goed combineren.
ik werk 3 dagen per week bij een tandarts , wo en do tot 5 en vr tot 2 uur maar krijg tot half 6 betaald, en breng luc dan gewoon naar de opvang. je moet een opvang zoeken , liefst een die geen wachtlijsten heeft en kijken wat hun bedragen zijn, daarna moet je even op de site van de belastingdienst kijken voor kinderopvangtoeslag, dan kan je berekenen wat je terugkrijgt. Als je werk hebt en en je weet hoeveel dagen en welke dagen je moet werken en je hebt opvang moet je de toeslag aanvragen bij de belastingdienst. Met didiD is je aanvraag binnen 2 weken verwerkt , per post duurt dit 8 weken en moet je het formulier aanvragen bij de belastingtelefoon, en als jij bijvoorbeeld 1 juni gaat werken en je kind gaat dan naar de opvang moet je dat ook invullen op het formulier van de belastingdienst. Je krijgt de toeslag dan met terugwerkende kracht vanaf 1 juni terug vd belastingdienst. Tip: geef als toetsingsinkomen meer op dan je daadwerkelijk gaat verdienen per jaar, dan kom je nooit voor verassingen te staan. Ik verdien bijvoorbeeld voor 2,5 dag per week 17000 euro per jaar, maar heb 18500 euro opgegeven, ik krijg dan 30 euro minder toeslag per maand vd belastingdienst maar krijg dan wel eind vh jaar alles wat ik te weinig heb gehad terug,
en hoe zit dat dan als de oma´s oppassen? heb trouwens helemaal geen idee hoe het met de belasting moet nu ik weer ga werken moet je dat zelf ook aangeven? of gaat dat via de werk gever ofzo?
als je voor oma toeslag wil aanvragen via een gastouderbureau, dan moet oma aan de nieuwste eisen voldoen. Dus een cursus op niveau 3, ehbo (voor kinderen), het huis moet ook aan bepaalde eisen voldoen, de ggd e.d komt dan langs. Zodra je gaat werken moet je werkgever je aanmelden bij de belasting dienst, dus dan weten zij dat je weer werkt.
Er is een speciale vacaturebank (opgezet door een werkende moeder!) die bemiddelt tussen werkgevers en werkzoekende voor banen van 9 tot 3, dus echt op de schooltijden gericht. mama's 9tot3 Misschien zit hier iets voor je tussen?