Ik zoek een nieuw strijkijzer....

Discussie in 'De lounge' gestart door Zxcvb, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.024
    113
    Vrouw
    Mijn stoomstrijkijzer heeft kuren. Hij stopt er gewoon mee of laat de stoppen springen. Tijd voor een nieuwe dus.

    Maar welke?

    Ik heb al vaker gehoord en gelezen dat een stoomgenerator fijn is.

    Maar welke dan?
    Waar moet ik op letten?
    Wat is belangrijk?

    Ik heb best veel was, maar ben niet zo van het strijken. Mijn 2 dochters houden wel van bloesjes en leuke jurkjes. Die vaak wel even gestreken moeten worden. Mijn man draagt naar zijn werk overhemden, die ook gestreken moeten worden. De jongens dragen hooguit af en toe een bloesje.

    Verder strijk ik eigenlijk niks. Ik ben van het glad opvouwen;)

    Wie heeft tips?
    Ik heb eigenlijk ook geen idee wat een redelijk budget is...
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Ik heb een stoomgenerator en zeker met veel strijkgoed is t een verademing. Destijds moest ik veel linnen strijken ivm een eigen zaak.

    2.5 bar is wel fijn en een grote tank, anticalc programma en mn moeder zweert bij niet hoeven te wachten tot compleet afgekoeld voordat je kan bijvullen. Nou heb ik dat probleem zelden tot nooit getroffen. Ik heb een Tefal staan, die was destijds 159,-. Maar zodanig bakbeest dat je die echt op t aanrecht ofzo moet zetten want die is te zwaar voor je strijkplank.

    Tegenwoordig amper strijk, alleen de miskleunen van de waslijn en de overhemden van mn man (4 in 1 maand). Dan pak ik liever gewoon mn tefal stoomstrijkijzertje van 39,- dan de hele unit.

    Mn man durft niet eens met de stoomunit overweg te gaan, maar t strijkijzer dan weer wel.
     
  3. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.465
    2.155
    113
    Ik heb ook al jaren een stoomgenerator en zou niet anders meer willen (nu strijk ik wel het grootste deel van de was) Toen mijn Tefal vorig jaar kapot ging, heb ik een Philips gekocht. Bij de Tefal hoefde je al geen temperatuur meer in te stellen en deze Philips kun je ook nog zo op je strijkplank laten staan of dus ook op een kledingstuk zonder dat het inbrandt. Ideaal en hufterproof dus ook. En zoals hierboven al gezegd: niet te weinig bar en een grote tank. De mijne is afneembaar en kun je dus tussendoor makkelijk bijvullen.
    Een stoomgenerator strijkt echt veel makkelijker dan een gewoon stoomstrijkijzer. Het gaat echt sneller. En het strijkijzer zelf is lichter.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Ik heb een Singer strijkijzer van de Lidl. Bevalt prima, maar ik strijk ook niet veel. Voor intensiever gebruik is een uitgebreider strijkijzer wellicht beter (hoewel hier ook best veel opties op zitten geloof ik).
     
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.024
    113
    Vrouw
    Die ziet er goed uit!
    Ik las dat hij ook verticaal kan strijken. Gebruik jij dat wel eens?
    Lijkt mij wel makkelijk. Mijn dochters hebben soms van die fijne jurkjes of bloesjes met rimpels en plooitjeso_O
    Dan lijkt dat mij wel handig
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.446
    4.877
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook echt blij mee!

    Uhm.. je bedoelt dat je het strijkijzer een slag draait? Ik gebruik hem eigenlijk alle kanten op! Nooit echt bij nagedacht ;).
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.024
    113
    Vrouw
    Hij heeft verticale stoomfunctie. Dan kun je kleding op het hangertje strijken. Of bijv je gordijnen terwijl ze hangen.
    Nooit uitgeprobeerd, dus of dat ook werkt heb ik geen idee van.

    Ik heb hem trouwens besteld. We gaan het ervaren:thumup:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.446
    4.877
    113
    Vrouw
    Oh zo! Nooit geprobeerd, ga het is uittesten!:)

    Leuk, ben benieuwd wat je ervan vind!
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Heb je dat filmpje gezien? Ik moet altijd zo lachen om dit soort dingen, die kleding is al gestreken (althans zo komt het bij mij niet uit de wasmachine) ik geloof niet dat het zo snel gaat als bij het instructie filmpje. :oops: Of wel?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb gewoon die van de action, al jaren. Werkt prima.
     
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.465
    2.155
    113
    Op zich zijn dit soort filmpjes wel altijd behoorlijk rooskleurig ja. Maar er is echt wel een groot verschil met een gewoon stoomstrijkijzer hoor. Het strijkt veel makkelijker, 1x eroverheen is over het algemeen echt genoeg. Ik ben sinds ik een stoomgenerator heb echt sneller klaar met strijken. Zou niet meer anders willen. Het is ook veel lichter dan een (gevuld) stoomstrijkijzer. Oh ja, en ideaal aan de Philips is ook dat ze dus niet inbranden en je ze, zoals je in het filmpje ook ziet, gewoon op de strijkplank kunt laten staan. Je kunt ze ook niet op de achterkant rechtop zetten zoals andere strijkijzers. Dat is dus wel even oppassen als ik soms mijn oude stroomstrijkijzer nog even pak voor snel 1 dingetje tussendoor strijken.
     
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.024
    113
    Vrouw
    Ik had geen filmpje gezien, dus ik denk: ik ga toch even kijken...
    Ik kan geen filmpje vinden:oops:
    En ik zie dat hij nu duurder is dan waar hij eerst voor stond.
    Ik blij dat ik hem gisteren besteld heb. Scheelt niet megaveel, maar toch bijna 7 euro...
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.271
    7.832
    113
    Gelderland
    Zeebra en Vero0504 vinden dit leuk.
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.271
    7.832
    113
    Gelderland
    Mosterd na de maaltijd zie ik.. volgens mij is het (bijna) dezelfde die je hebt gekocht.
    Hij strijkt als een tierelier, groot voordeel is dat je de temp niet elke keer hoeft in te stellen en het grote waterreservoir.
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.024
    113
    Vrouw
    Haha, ja ik heb er al een gekocht.
    Ik heb hem toch weer snel nodig, dus kan niet te lang aarzelen.

    Wow dan is het echt een superding:thumup:
    Maar dat zie ik mijn man toch echt niet doen:roflmao:
    Hij heeft mijn strijkijzer wel eens gebruikt, maar dan alleen bij klusdingen, zoals randjes aan onze vensterbanken vaststrijken:roflmao:
     
    Vero0504 en Luna86 vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw
    Past hij wel op je strijkplank? Ik heb er ook al eens naar gekeken, maar tot nu toe nog uitgesteld omdat ik ook een nieuwe plank moet dan… misschien een leuk verjaardagscadeautje :)
     
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.330
    12.024
    113
    Vrouw
    Goede vraag:D
    Ik heb een brede plank. Dus ik denk het wel. En anders idd maar een nieuwe strijkplank:)
     
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een brede plank, maar waar mn ijzer nu op staat, dat is maar een klein plankje. Voor een generator heb je een speciale plank nodig dacht ik?
     
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina