Ikea besta tv meubel

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    wij gaan bijna verhuizen en ik wil graag het Ikea besta tv meubel, ik zal even een foto toevoegen.

    Wie heeft dit ook en wat waren in totaal de kosten ook voor het blad erop.
    En is zwevend een aanrader of maar gewoon op de grond?

    Welke samenstelling hebben jullie want ik zie zoveel verschillende basiselementen op hun site dat ik er geen * meer van snap :)
    En klopt het dat je de deurtjes apart moet bestellen etc?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    De kosten eerlijk gezegd geen idee, staat toch op de site. Wij hebben dit meubel als wandmeubel waar dus ook de tv op staat. Met steigerhoutenplanken bovenop.
    Deurtjes zijn idd los, want je kunt een deel openhouden als je dat wil.
    Wij willen alleen toch voor het open deel nog een deurtje.
    20181031_073352.jpg
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    O sorry, bedoelde ook meer de kosten voor het hout wat er dan boven op komt
     
  4. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Dat ligt er maar net aan wat je wilt.
    Steigerhouten planken of andere planken hoeven niet perse duur te zijn.
    Maar je kunt bijv ook een eiken werkblad op maat laten zagen hiervoor, dan wordt t al wat duurder (is wel wat ik zou doen ws)

    Ik wil ook weer terug naar een besta :) maar voorlopig mag ik nog niet van m’n man haha

    Kastjes en deurtjes/laatjes zijn idd allemaal apart. Dat zie je ook duidelijk in bijv de configurator op de website.
    Van daauit kun je ook meteen een boodschappenlijst genereren en denk ook evt online bestellen vanuit daar.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  5. Darinka1

    Darinka1 Bekend lid

    21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Wij gaan binnenkort ook een besta meubel kopen.
    Wat ik handig vind is de besta planner op de ikea site. Kan je de afmetingen van de muur ingeven en heel het meubel uittekenen. Inclusief accessoires en alle mogelijke deurtjes en laden.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.922
    113
    Wij hebben onze besta zelf samengesteld via de besta planner. Als je een account aanmaakt bij de ikea kan je zo ook alles wat je nodig hebt op een ‘boodschappenlijstje’ zetten en de totaalprijs is steeds in beeld terwijl je samenstelt.
    Verder heb ik de ikea app op mijn telefoon. Heel praktisch, want daar kwam dus ook alles op een afvinkbaar lijstje te staan, met per onderdeel de stelling en schap. Binnen 5 min hadden we alles bij elkaar gezocht.

    Edit: en de samenstelling en kleuren zijn dus precies zoals voor ons praktisch en mooi was.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ow haha. Dat viel reuze mee hier. Steigerhouten planken hebben wij, vind ik mooier dan dat strakke eiken en die zijn een tientje voor zo'n megaplank geloof ik,misschien iets meer. Wij hadden voor de hele muur er 3 nodig. Er gaan er precies 2 breed op zo'n kastje. En dan is het afhankelijk van je lengte, wij hebben het over de hele muur
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  8. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    O top, ik ga even kijken naar die planner! Ik zag dat niet via de website op mijn telefoon maar ga zo even achter de laptop om ernaar te kijken!
    Maar jullie zijn dus wel positief over het meubel?

    Mijn man is wat sceptisch en wilt zijn meubeltjes niet kwijt eigenlijk maar ik wil wat strakkers
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.922
    113
    De planner werkt hier alleen op de laptop. Als je in de zoekfunctie van ikea typt: besta planner kan je het meteen aanklikken.

    En ik ben er erg blij mee. Zo hebben wij nu onze randapparatuur achter een glazendeurtje ipv op open planken. Scheelt stof en staat opgeruimd.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Zo hebben wij het dus:
    20180618_130628.jpg
     
    Riverdale87 en Pinkblossom vinden dit leuk.
  11. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    O, en klopt het dat die deuren een andere naam hebben?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    tuc vindt dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.922
    113
    Ja, want er zijn meerdere types en kleuren deurtjes en die hebben weer een eigen naam.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina