Ikea kamertje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marjo83, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wie van jullie heeft er een kamertje bij Ikea gekocht en zijn jullie erover te spreken? Aangezien wij een wat duurdere kinderwagen willen, hebben we besloten een beetje te proberen te 'besparen' op de kamer. Hebben op zich genoeg mooie kamertjes gezien bij babypark enzo, maar als je het dan vergelijkt met Ikea (wat ikzelf ook helemaal niet gek vindt) scheelt het zoveel! Ben wel benieuwd..
     
  2. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    geen ervaring, maar je moet er wel rekening mee houden dat ikea afwijkende maten heeft, dus dat kan misschien lastig zijn.
     
  3. erannick

    erannick Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    De ledikantjes zijn net iets smaller en lager als de andere ledikantjes
     
  4. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    Wat je ook kan doen om goed grof! te besparen is eens te kijken op marktplaats.Daar hebben wij voor 150! euro een prachtig grenen kamertje !
    echt zonder butsen ed.
    Wie weet is er ook iets moois voor jullie?
    in iedergeval veel succes!
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    had juist begrepen dat de ikea nu ook standaard maten heeft.
    wij hebben ene commode van de ikea, 2dehands, en dat ding gaat niet af! wij hebben zo ongeveer een ikea huis en zijn zeer te spreken over de kwaliteit, prijs, service en garantie! ons ledikantje gaan we ook bij de ikea halen.
     
  6. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ledikantjes zijn nu standaard maten en ikea is prima spul hoor.
     
  7. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Ikea heeft idd vanaf juli dit jaar gewoon standaard 60 bij 120 bedjes en matrasjes dus ideaal.

    Heel goed spul en ook hele leuke nieuwe bedjes, op de site staan de nieuwe ook.
     
  8. Noor28

    Noor28 Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ben ook tevreden over Ikea, en inderdaad een heel goede zet dat ze nu de standaardmaten ledikant/matrasjes hebben!
     
  9. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    we keken eerst ook bij ikea, maar alle losse meubeltjes bij elkaar geteld en we kwamen nog op meer geld uit als waar we elders hadden gezien
    (baby walz)
    maar als je cht wil uitsparen, je ziet idd op marktplaats mooie 2de handse ;)
     
  10. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Wij hebben de kast en de commode van de Ikea (Hemnes-serie). Lekker groot en er kan veel in. Wij hebben los een ledikant erbij gekocht van Babypark Gouda.
    Ik zie wel vaak aanbiedingen van kamertjes langskomen die goedkoper zijn dan wat wij uiteindelijk kwijt waren, maar wij zitten netjes qua prijs en het is degelijk en solide.
     
  11. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten dat ze nu standaard maten verkopen, anders ben je idd wel heel gebonden..
    Aangezien wij een grote en ruime inbouwkast hebben, hebben we eigenlijk enkel een ledikantje en commode nodig. Heb even foto's in m'n album gezet van wat we in gedachten hebben. Niet gek toch? Misschien wat simpel, maar je kunt het zelf natuurlijk met accesoires behoorlijk opleuken.. (dat is ook wel de bedoeling ;) )
     
  12. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Leuk hoor Marjo!
    Ik heb zelf een gewone ladenkast van de Ikea als commode.... kan ook natuurlijk! (zie album)
     
  13. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Is ook erg leuk Appeltje! Vooral erg handig dat ie wat groter is lijkt me. Kun je lekker veel kwijt in de lades..
     
  14. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dr is hier een heel topic over in het forumgedeelte "baby-uitzet"
     
  15. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  16. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij hebben onze ikea ladenkast uit de slaapkamer een verfje gegeven en is nu een mooie commode geworden. Standaard bedje gehaald bij prenatal et voila klaar!
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja ik vond tijdje terug de babystuffjes bij de ikea niet echt mooi eerljk gezegd

    maar volgens mij hebben ze nu voor heel veel dingen nieuwe leveranciers en dus ook voro de babystuff :)
    maarja.. we zijn inmiddels al voorzien zegmaar :)
     
  18. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ja wij hebben het ikea kamertje en zijn daar dik tevreden over. We hebben al 4,5 jaar in gebruik!

    Wij hebben die leksvik commode met opzetkast. Ideaal! En erg leuk was ook toen de oudste de commode niet meer gebruikte dat we hem om konden bouwen tot planken/lade kast.

    [​IMG]

    hier het kamertje nog in ons oude huis.
     
  19. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Luna ff een vraagje over de commode/kast: is de plank waar het aankleedkussen op ligt niet lastig? Dat lijkt me zo omdat het een "bakje" lijkt...
    Op de site van ikea staat ook een foto van deze commode, maar daar zitten geen deurtjes voor. Heb je die zelf gemaakt of is ie zo verkrijgbaar?

    Alvast bedankt, groetjes!
     
  20. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    het is geen bakje hoor
    er zitten alleen aan de zijkant schotjes.
    Je kan dus ook ervoor kiezen het aankleedkussen een kwartslag te draaien
    oh wacht nu snap ik je vraag, op de site van ikea verkopen ze hem nu nl wel met een schotje ook aan de voorkant.
    Hum van mij had dat niet gehoeven maar volgens mij maakt het in het gebruik niet veel uit hoor. Zo'n plankje hoef je natuurlijk ook niet perse te monteren he. Hij kan ook prima zonder dat plankje.

    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19842534
     

Deel Deze Pagina