Implantaat bovenkaak

Discussie in 'De lounge' gestart door Do1981, 12 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ha dames, wie hier heeft er een implantaat in gebit? Ivm 1 gebroken kies heb ik al een brug, maar de 1 van de steun kiezen van de brug is ook gebroken. Dus de enige goede optie is nu een implantaat. Ik krijg er dus 2 naast elkaar in mijn bovenkaak.

    Er moet ook botopbouw plaatsvinden.

    Ik ben benieuwd wie ervaring heeft hiermee.

    Hoeveel napijn heb je gehad en hoe lang duurde dat? Ik heb gelezen dat je gezwicht een paar dagen dik en blauw kan zijn, helemaal als het boven is

    en wat zijn je tips tav eten? En na hoeveel dagen kon je weer een beetje normaal eten?

    na 1 week gaan de hechtingen eruit. Het duurt een paar maanden voordat de implantaten kunnen worden geplaatst. In de tussentijd krijg ik een plaatje. Heeft iemand dat ook gehad en hoe is dat? Moet je dan nou snachts uitdoen ook? En hoe gaat dat met eten?
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik lees even mee, ik moet dit eigenlijk ook.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  3. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Ik krijg binnenkort een implantaat in mijn bovenkaak en heb momenteel een plaatje. Het plaatje valt me tegen, thuis probeer ik hem veel uit te laten omdat mijn kaak iets anders is gaan staan doordat het plaatje niet goed passend was. Afhappen lukt niet, thuis laat ik met het eten het plaatje dan ook uit. Het gaat bij mij om een voortand, dus het verder draag ik hem wel altijd. Ik heb na het verwijderen van de tand veel last gehad, maar daarna viel het reuze mee.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Ik heb in mijn bovenkaak 2 implateten.

    Heb ruim 2 weken last gehad van pijn na het zetten van de implataten. Mijn gezicht is een week dik geweest maar niet echt bont en blauw.

    Ik heb zolang ik pijn had grotendeels vloeibaar gegeten. Veel soep met stukjes brood erin, aardappels met bloemkool of peertjes. Fruit had ik babypotjes voor.

    Heb 6 maanden een plaatje gehad maar het was niet heel handig. Hij is in die periode 2 keer door midden gebroken.
    Had ook redelijk vaak last dat mijn gehemelte kapot ging. Nachts had ik hem vaak uit zodat mijn gehemlte wat rust had.
    Eten ging bij mij redelijk goed met het plaatje.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Thanks dames. Zo te horen is het echt wel even doorbijten (letterlijk en figuurlijk :p) gedurende het proces. Ik zie er best een beetje tegenop.

    Ik heb nu een afspraak op een donderdag en dan tm zondag vrij. Kan ik maandag dan weer werken denken jullie? Thuis en achter laptop?

    Ik werk nu vooral thuis dus denk dan ook, als het een keer soort van handig is dan is het nu wel. Kan dat plaatje dan ook veel uit doen als het nodig is.
     
  6. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Ik was wel snel na het verwijderen van de tand (met fikse ontsteking nog) en opbouw weer aan het werk hoor. Als je tijdig de pijnstillers slikt valt het mee. Al zal het natuurlijk per persoon verschillen. Voor het plaatsen van het implantaat heeft de tandarts me wel geadviseerd om weer een paar dagen vrij in te plannen. Komt ook wel omdat het bij mij dus een voortand betreft en het er goed zichtbaar is allemaal. Het is een behoorlijk lang proces, maar als het eenmaal allemaal zit dan hoop ik ook dat de ellende klaar is.
     
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    nou, vandaag de ingreep gehad. Het is me niet tegen gevallen. De ingreep zelf was compleet pijnloos. Wel gesjor aan mijn gebit natuurlijk (want kies eruit). Ik heb ook niet extreem veel napijn nu. Verdoving is volgens mij wel uitgewerkt ook. Wel 2 pcm genomen en net weer 2.

    voel me wel suf. Zou nu niet kunnen werken. Ook omdat dat plaatje zo gek voelt. Kan nog niet normaal praten nu. Je gaat er ook een beetje van slissen. Ik hoop dat, dat snel verbeterd. Eten is nog heel gek met dat plaatje. Alleen zacht voedsel eten nu. Heb vla en appelmoes gehad, haha.

    het plaatje helpt geloof ik wel om evt zwelling te drukken. En van buiten zie je er dus ook echt niks van met zo’n plaatje. Hij klemt ook goed gelukkig.

    wel gek hoor. Het moet er nu zo’n 4/5 maanden inzitten en dan worden implantaten geplaatst. Dan nog zo’n 4 maanden voor de kronen erop kunnen.

    gaat nog lang duren dus. Maar deze stap is me meegevallen. De kies was echt gebroken en er zat een ontsteking, dus goed dat het eruit is.

    Over een week de hechtingen verwijderen.

    wat is eigenlijk de reden dat jij dit eigenlijk ook moet? @Zonnebloem92
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Weet je al wanneer dit gaat zijn? Lijkt me ook wel weer heftige ingreep als ze het implantaat zelf plaatsen. Zal bij mij januari worden.

    is het echt zo dat, dat plaatje went? Ik vind het nu wel echt heel gek voelen....
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat fijn dat het meeviel, hopelijk krijg je niet al teveel napijn!

    Ik heb jaren een beugel gehad, echter wilde mijn hoektand niet goed doorkomen, dus hebben ze op het mini stukje tand een plakkertje geplaatst en vastgemaakt aan mijn beugel met voldoende spanning zodat deze naar beneden getrokkken werd.
    Door onkunde van de orthodonisten is mijn kaak scheef gegroeid door de vele spanning aan 1 kant en is de tand niet doorgekomen. Na diverse andere orthodontisten, kaakchirurgen en pogingen de hoektand los te wrikken, is de conclusie: zit volledig vast in mijn kaak.
    Heb er nu iets overheen zodat ik wel een tand heb, maar eigenlijk moet hij eruit, implantaat er in en botopbouw in mijn kaak zodat deze minder scheef staat.
     
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    klinkt ook als een flinke ingreep. Het heeft misschien iets minder haast omdat er geen ontsteking zit, maar wel goed om een keer te gaan doen.

    dure grap ook wel, zo’n implantaat. En ik heb er direct 2. Maar ik had zoiets, als het moet is nu met veel thuiswerken (voor mij iig, niet in elk beroep natuurlijk) en minder sociale contacten wel hét moment. Voor volgend jaar zomer ben ik er als het goed is vanaf.

    maar kan me goed voorstellen dat je het uitstelt ja
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bovenkaak implantaat + opbouw: check!
    Het is een beetje blauw geweest. Eigenlijk vond ik dit alles minder pijnlijk dan de gruwelijke ontsteking die ik voorafgaand aan de verwijdering van mijn tand heb gehad. Het meest rottige vond ik dat het bij mij bijna een jaar geduurd heeft voordat ik weer een tand had. Maar omdat het bij jou een kies betreft ga ik er vanuit dat die minder opvalt dus dat je minder een probleem zal zijn dan wanneer het zoals bij mij frontaal in to your face was :|
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    het zijn de eerste twee kiezen, dus dat zou je wel zien. Maar heb een plaatje gekregen, dus je ziet het van buiten helemaal niet.

    tot nu toe overigens nog niet echt dik of blauw. Misschien komt dat nog.

    Heb ook fanatiek gekoeld vandaag, misschien helpt dat klein beetje. Zal echte zwelling niet tegenhouden denk ik.

    ik heb overigens helemaal niet echt pijn gehad. Beetje zeurend gevoel. En klein fistel. Aan de hand van eerder kies die gebroken en getrokken was (waar het vergelijkbaar verliep) wist ik dat het foute boel was. Brug die er net dik een jaar in zat vandaag dus aan gort geboord. Gelukkig kon op de achterste kies de brug (die nu kroon is) gewoon blijven zitten
     

Deel Deze Pagina