Impopulaire meningen deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door citroenrasp, 28 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    #1 citroenrasp, 28 nov 2020
    Laatst bewerkt: 28 nov 2020
    Aangezien deel 1 gesloten is.
    Kunnen we weer lekker verder gaan discussiëren... :roflmao:

    Ok, nu komt een behoorlijke irritatie van mij: ik vind het echt heel erg stom dat er tegenwoordig vaak sprake zou zijn van een "toxic relationship" of zelfs van "toxic people". Zal wel weer iets Amerikaans zijn hoor, maar ik erger me eraan. Mensen zijn niet toxic, maar sommige mensen liggen elkaar gewoon minder.
     
    Zulema, YaelStone, Vitamientjuh en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    De term 'toxic people' slaat oorspronkelijk op mensen die in je leven zijn die deze in grote mate negatief beïnvloeden. Bijvoorbeeld door manipulatief zijn of altijd negatief/kritiek hebben, pesten, of psychisch/lichamelijk geweld tegen je gebruiken.
    Maar tegenwoordig gebruikt men het al voor mensen die iets tegen je zeggen wat je niet leuk vindt.
    Maar ik begrijp je hoor! ik heb dat met het woord 'hater'. Als jij bijv claimt milieu-activist te zijn en vervolgens ga je in een privé vliegtuig op vakantie dan ben ik in de ogen van vele een hater als ik je wijs op je hypocrisie. Daar begrijp ik helemaal niets van. Een hater in mijn ogen is iemand die je onnodig bekritiseerd of ronduit gemeen is.
    Mensen willen tegenwoordig enkel Ja en Amen horen op alles wat ze doen en zeggen. Als mensen dat niet doen zijn ze toxic e/o haters. In vind het kinderachtig gedrag.
     
    EdN, SAARC, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nou om op je toxic relaties in te haken.
    Ik heb afgelopen week voor het eerst de film "a star is born" gekeken. Ik was zwaar onder de indruk van dit prachtige liefdesverhaal en las daarna nog wat recenties. Was er 1 die dit het toppunt vond van een toxic relatie. Was volgens die recentie schrijver het perfecte voorbeeld van een misbruik relatie. Zoooo niet mee eens!!!
     
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    @KleineLai ja dat bedoel ik dus. Een klein percentage van alle mensen zal vast heel toxic zijn maar tegenwoordig zijn mensen al toxic als ze er niet uitkomen of het kerstdiner nou bij Truus of bij Bep zal plaatsvinden en daarover een discussie ontstaat.

    Inderdaad hetzelfde met 'haters', al heb ik die term nooit begrepen omdat dat m.i meer gaat om mensen die het gewoon niet met je eens zijn. Echt mensen die bv op sociale media bedreigingen uiten/schelden worden volgens mij zelden als hater aangeduid.
     
    Rosa Canina, Paardenbloem en KleineLai vinden dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Mijn onpopulaire mening: Ik vind Megan Markle zooooo irritant. Ik vond haar heel leuk tijdens de verlovingsperiode. Maar zodra ze getrouwd waren kreeg ze een bepaalde air , begon te zeuren en te klagen. Hypocrisie ten top. Do what i say, don't do what i do. En nu zit ze in Los Angeles gratis geld te vangen met haar titel, en mensen te vertellen wat ze moeten doen. Ugh..
     
    Zulema, Vitamientjuh, Sado en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik kan al die engelse woorden om dingen aan te duiden niet zo waarderen. Noem het dan gewoon een ongezonde relatie. Een ongelukkige relatie, een relatie met problemen enz enz.

    Zo wordt een man na een scheiding ook ineens een narcist omdat hij ook wensen heeft...
     
    Iertje81, cherrytomaatjes, Zulema en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik moet er bijna om lacheh, volgens mij worden 9 vd 10 mannen na de scheiding een narcist (volgens hun ex).
     
    Iertje81, Tulp21, Maslov en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja he. Heel apart. Als he niet in de schijnwerpers wil staan ga dan in een hutje op de hei leven. Maar ja dat wil ze wel alleen niet onder de regels van het engelse koningshuis.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Alle exmannen zijn narcisten en alle exvrouwen zijn psychisch onstabiel , zoiets toch? :p
     
    Zonnestralen, Leni88, Vitamientjuh en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    En de vrouw een borderliner. :roflmao::roflmao:
     
    Iertje81, Zulema, Leni88 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Treurig toch.
    Maar goed vrouwen zijn standaard nadien een borderliner. Dus dat maakt het dan weer goed voor in de rechtszaal.
     
    citroenrasp, Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh je bent me net voor. Ik was nog even aan het googlen welke aandoening ik precies zocht. ;)
     
    Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Precies dat inderdaad. Noem jezelf geen humanist als je een trouwjurk koopt van 500.000 euro.
    En als je met droge ogen preekt vanuit je mega mansion van 10 miljoen in de Hollywood hills over gelijkheid en 'een betere toekomst voor onze kinderen' dan ben je volgens mij de realiteit kwijt.
    En dan niet te spreken over hun privé vliegtuig natuurlijk. Ja dat is nodig voor onze veiligheid zegt Harry dan. Ondertussen vliegt zijn broer (kroonprins) gewoon met budget air hoor .. de arrogantie :roflmao:
     
    SAARC, Vitamientjuh, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Daarom vond ik het ook zó hypocriet dat ze alleen 2 kinderen wilden om de planeet te redden :| Ga dan in een tiny house wonen met je kleine gezin.
     
    SAARC, Lill, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Pfff. Wat een waanzin. Vlieg gewoon met je eigen landelijke maatschappij. Dat doen de meeste koningshuizen.
    Maar wat voor idioot hoge toelage krijgen ze dan als je een privejet kan betalen.
    Wij hadden het laatst opgezocht. Een retourvlucht naar de Cariben dat was rond de 120.000 euro.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Harry krijgt volgens mij heel veel van zijn vader, en verder maken ze van die preek-deals volgens mij. Je wuift je titel rond en mensen willen graag dat je je mening ergens over geeft.. en dat doen zij graag maar wel zonder 'haters' natuurlijk :p
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha opzich snap ik die redenatie nog wel. Door de populatie mensen niet meer te vergroten of zelfs te laten verkleinen doe je wel wat aan de overbevolking.
    En wanneer mensen zoals zei dit duidelijk zeggen en vertellen gaan mensen er ook over nadenken die dit idee zelf niet hadden bedacht.
     
    Jolna vindt dit leuk.
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    nou inderdaad. Moedig hoor dat je 'maar' 2 kinderen wil. Ondertussen hebben ze een verwarmd zwembad in de tuin, een all year round groen gazon, tig vakanties per jaar.. enz.
    Maar gelukkig draagt Megan wel eens een fair trade kledingstuk van een Afrikaanse designer om niet alleen de economie daar te helpen maar ook het milieu! Geweldig! Daar moeten we een stuk over schrijven in de Vogue! Wat een speciale vrouw!

    ugh :p
     
    Luckyme96, Leni88, Vitamientjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Denk dat het vast impopulair is maar dat hele geluk van "maar" 1 of 2 kinderen ivm overbevolking vind ik toch een partij onzin, überhaupt de milieu regels en wat je moet doen voor het milieu en klimaat vind ik onzin of te ver gaan.
    Sommige landen zoals ik Nederland zich maar aanpassen aan alles terwijl 3 kwart van de landen hun reet eraan afveegt. Waar ze doorfokken als konijnen want de paus/bijbel zegt "geen condooms!" of waar ze totaal niet naar hun omgeving kijken en al hun vuil maar gewoon ergens storten, landen als Brazilie, India en ga zo maar even door. Nee en wij maar inleveren voor het klimaat en de overbevolking. :rolleyes:
     
    lidu1, SAARC, puzzelstukje en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Als Greta Thunberg dit zou zeggen snap ik het nog enigszins. Maar snap het niet wanneer iemand met zo'n vervuilende levenswijze met zoiets komt. Dat kan ik niet echt serieus nemen dan.
     
    KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina