in de 1e week al krampjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Wie herkent dit, mijn dochter is nu een ruime week maar heeft al vier dagen last van krampjes.. meerstal begint dit later hoorde ik..
    We zijn gisteren met cinababy dr begonnen maar kunnen nog niets merken..
    Kan dit al duiden op allergie en of iets?
    Ik huil net zo hard mee zo zielig vind ik het....
    Tips zijn ook erg welkom, we lopen al veel met haar en de houding op de onderarm of op haar buikje leggen helpt niet...
     
  2. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Je hebt een PB'tje van me gekregen.
     
  3. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    hier begon het ook op dag 4 en ook cinababy doet niet veel volgens mij.
    Moet wel zeggen dat het nu wel weer een stuk minder is.
    Ik heb er ook behoorlijk om gehuild. Het is zo zielig maar ook zo frustrerend. Helaas heb ik geen gouden tip voor je. kan je alleen maar veel sterkte en succes wensen.
     
  4. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hier heeft het 3 maanden geduurd die krampjes en ook begonnen op dag 3. Cinababy heeft bij ons niet geholpen. Het ging pas beter toen ze vaste voeding kreeg.
     
  5. Ma2Be

    Ma2Be Bekend lid

    13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi,
    Ook hier krampjes gehad, ook meteen vanaf de eerste week. Zielig he, als zo'n kleintje niet lekker is.. Cinababy geprobeerd, maar dat werkte maar een beetje.
    Sab Simplex druppels werkte veel beter (zoeken op deze site voor meer info). Dat gebruik ik nu nog wel eens als de voeding niet lekker valt.

    Ben ook bij een osteopaat geweest toen ze 2.5 week was, maar die kon niet echt wat vinden. Uiteindelijk bleek dat ze teveel voeding kreeg! Mijn borstvoeding liep vanaf het begin al super, maar zo goed! En ik was zelf zo'n schaap, dacht dat venkelthee (borstvoedingsthee, sterrenmix..) drinken helpt tegen krampjes, alleen stimuleert het ook de borstvoeding, dus daardoor werd het alleen maar erger. Daar blijf ik dus nu ook vanaf..

    Hier hebben de sab simplex druppels, geen venkelthee meer, rust en regelmaat en een bakerzakje ervoor gezorgd dat we nu een wolk van een baby hebben.. Maar het is even onderzoeken geweest..

    Hoop dat het snel beter gaat met jullie!
    Succes!
     
  6. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    hier nog een die het al zo snel had, hij heeft er het eerste jaar last van gehad gelukkig gaat het nu erg goed.het is van zelf beter gegaan.
     
  7. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    abc dolphius poeder of sap-simplex doen echt wonderen tegen darm krampjes!
     
  8. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik zweer bij sab simplex. Maar omdat het een duits product is, is het bijna nergens te verkrijgen.
    Je kunt het via een drogisterij in Hengelo bestellen:
    Drogisterij Mensink tel 074 2913934. Na betaling sturen ze je zo wat toe.

    Ik ging het op advies van mijn kraamhulp gebruiken en Isa krijgt t s avonds en s nachts, en heeft nooit last van krampjes (weleens, maar zij en ik liggen er in ieder geval niet wakker van ;) )

    absolute aanrader dus

    Groetjs Kim
     
  9. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    kim meerdere da drogisten verkopen het wel hoor in het oosten van nederland!
     
  10. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik heb verschillende gebeld en dit was de enige die het had.... vandaar!

    Bovendien stuurt ie t op. :)
     
  11. Ma2Be

    Ma2Be Bekend lid

    13 okt 2006
    994
    0
    0
    ik heb het online besteld.. hier:
    http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

    Eerst 2 flesjes om te proberen, en toen was ik om en heb ik vervolgens nog 4 flesjes aangeschaft. Heb er nu nog 2. Gaan altijd en overal mee heen voor geval van nood..

    De laatste weken gaat het echter al een stuk beter. Volgens Oei ik Groei, groeien de baby'tjes vaak bij het eerste sprongetje met 5 weken, over de meeste spijsverteringsporoblemen heen. Klopt hier wel aardig..het ergste is over! Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ze niet meer teveel voeding krijgt.

    Ze krijgt de druppels van mij niet standaard elke voeding, maar als ze begint te piepen en strekken na de voedinjg en ik weet hoe laat het is. Twee speentjes vol druppelen en lekker op laten sabbelen, baby'tje ontspant na enkele ogenblikken en slaapt daarna ook heerlijk..

    Inderdaad. Aanrader!
     
  12. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
  13. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Bedankt voor alle tips,
    Het gaat hier goddankt al een stuk beter. Ze krijgt flesvoeding en nu komt ze om de 2 uur voor voeding, het is dan hard huilen en ws waren er wel krampjes maar ws huilde ze meer om de honger..
    Wel jammer dat de kraamhulp dit niet zag..
    Wel maar even overlegt met het CB hoeveel voeding ze nu mag..
    Gelukkig is ze nu niet meer zoveel aan het huilen en weten we de reden...
     

Deel Deze Pagina