In de draagdoek onder winterjas, wat aan?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Sarynda, 2 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarynda

    Sarynda Lid

    13 feb 2017
    38
    9
    8
    Hoi allemaal,

    In februari wordt mijn tweede kindje geboren. De eerste was een zomerkindje, dus ik heb een zomer draagdoek van ByKay. Ik heb nu een winterjas gekocht waar ik straks ook de draaginzet in kan ritsen, daar zit alleen geen echte drager bij dus moet mijn draagdoek eronder. Nu twijfel ik echt wat ik mijn kindje straks moet aandoen!

    Ze zit dan tegen mij aan, in een dunne draagdoek, onder een fleece winterjas. Ik dacht zelf dat ik de draagdoek als laagje mee kan rekenen en dat ik haar ongeveer hetzelfde aan doe als ik aan heb: romper met lange mouwen, broekje, sokjes en een mutsje. Ikzelf heb altijd een vest onder m'n jas aan dus de draagdoek zou dan als 'vest' gerekend worden.

    Ik ben voornamelijk bang dat ze oververhit raakt omdat het toch best wel warm wordt, zo met twee lichamen in één jas! Help?

    Alvast bedankt!
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik deed gewone kleding plus muts
     
  3. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik kreeg hier altijd het advies 1 laagje meer dan dat je zelf aan hebt. Al moet ik zeggen die regel ging hier snel over met 3 extreem warmbloedige mannetje en een kloukleunende mama
    Zou de eerste keer een laagje extra doen en dan steeds even voelen of je kindje het heel warm of juist koud heeft. En zoiezo met koud weer altijd een mutsje op (deze houd de meeste warmte vast van je kindje)
     
  4. Sarynda

    Sarynda Lid

    13 feb 2017
    38
    9
    8
    Ja ik weet inderdaad dat mijn kindje een laagje meer aan moet dan ik maar omdat ze dus onder mijn winterjas tegen mij aan zit twijfel ik daar toch over. Wordt dat dan niet te warm?
     
  5. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    De draagdoek kun je zien als dat extra laagje.
    Ik doe dochter niets extra aan onder de draagjas. Wel een muts en zorgen dat haar nekje bedekt is. Als ik haar meer aan trek krijgt ze het echt te warm.
    Straks in de winter als het echt koud is, trek ik haar een wollen vestje aan, maar dan in plaats van een kledinglaag.
    warme slofjes en beenwarmers zijn trouwens wel aan te raden!
     
  6. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    ik draag mijn zoontje (9 maanden) onder mijn eigen winter jas. ik doe hem geen jas aan, vind dat niet prettig dragen.
    ik heb zelf mijn eigen winter jas aan, en daarover een grote dikke sjaal die ik ook over de draagzak heen hang zodat hij extra beschermd is.
    ik heb ook al een dikke winterjas van mn man klaar hangen voor als t echt koud word, die kan wel dicht met de draagzak eronder maar staat natuurlijk niet zo mooi ;)
     
  7. Dracaena

    Dracaena Fanatiek lid

    27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, misschien heb je iets aan deze link: https://www.mawaho.nl/wat-trek-ik-mijn-kindje-aan-onder-de-draagjas/

    Je hoeft je kindje niks extra's aan te trekken als er een jas overheen gaat, de draagdoek/zak is immers een extra laagje. Je kunt beter te weinig aantrekken en later een extra laagje toevoegen als het toch te fris lijkt dan te dik aankleden.
     

Deel Deze Pagina