In de kraamzorg werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mxm, 6 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mijn droom zou zijn, dit heb ik altijd al gewild van kinds af aan, om in de kraamzorg te werken. Dat lijkt me echt geweldig. Ik zou dan eerst een opleiding moeten doen. Evt een thuis studie of via een school. Maar mijn vraag;

    Kan, en hoe kan je dit dan combineren met je eigen kindje/kindjes? Als je naar een gezin moet werk je vaak 7/8 dagen achter mekaar daar. Dus dat betekent dan ook dat je (in mijn situatie) voor doordeweeks oppas/kinderdagverblijf moet hebben.

    Hoe hebben jullie dit? Of werkt er iemand in de kraamzorg die hier wat over kan vertellen? :)
     
  2. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Ik lees graag mee! Hier dezelfde droom :)
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben sinds 2,5 jaar kraamverzorgende!
    Ben toen aangenomen als leerling kraamverzorgende bij een organisatie en zij regelden alles rondom de opleiding.
    En dat is pittig, naar school, huiswerk en daarnaast veel, heel veel werken en dan zelf ook nog een gezin en huishouden.
    Wij hebben een heel flexibele gastouder gevonden, die ze dus wisselend opvangt, enige voorwaarde die we opgenomen hebben in het contract met de gastouder is dat ze minimaal 2 dagen in de week komen om hun plekje veilig te stellen.
    Komt er op neer dat ze de ene week 5 dagen daar zijn voor en na school en de andere week 2.
     
  4. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben ook kraamverzorgende. Heb ook via een organisatie de opleiding gevolgd in 1 jaar. Toen had ik nog geen kinderen, dus was prima te doen, haha.

    Wij hebben hele flexibele opa's en oma's die veel oppassen. Als ik aan het werk ben hebben beide opa's en oma's 2 dagen dat ze oppassen en ze gaan 1 dag na kdv/bso.
    Ben daar zo blij mee. Ik zou ze namelijk niet 5 dagen weg willen brengen.
     
  5. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik ben zelf geen kraamverzorgster, maar mijn moeder wel.
    dus ik kan wel een paar dingen die ik van haar hoor.
    Volgens mij zijn er wel veel verschillen tussen de organisaties, maar zij werkt parttime en heeft 7 dagen werken, 7 dagen vrij. Dit heeft ze nu een tijdje via rooster (dus ze weet vantevoren wanneer ze werkt) maar dit is eerder niet geweest en waarschijnlijk in de toekomst ook niet meer. In drukke of rustige periodes kan dit ook sterk veranderen. Bij 1e dag en evt na afloop van een gezin heeft ze wachtdiensten (oproepbaar). Soms meteen opgeroepen om 08.00 maar dit kan ook 5 min voor eindtijd zijn). Vanwege haar leeftijd is zij niet oproepbaar in avond of nacht, maar eerder wel.
    Om rekening mee te houden. Voor haar is een ritme krijgen moeilijk .
     

Deel Deze Pagina