In de nacht rijden? Baby 6 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Catmommy, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij willen deze zomer naar het noorden van Italië, ik denk dat de daadwerkelijke reistijd 11 uren gaat zijn (zonder stops).

    Nu kunnen we de reistijd op verschillende manieren plannen. Eerst dacht ik aan een overnachting halverwege maar daar zie ik ook vooral nadelen aan.
    Het inchecken is overal vaak pas op zijn vroegst 13:00 tot 15:00, dus dan moet je in de ochtend gaan rijden, met als gevolg dat zl (dan 6 maanden oud) veel van de reis mee krijgt of veel meer uit zijn ritme wordt getrokken.
    Of als je wel een groot deel in de nacht gaat rijden dan moet je zl vermaken en ergens een ochtendslaapje laten doen.
    De volgende dag zit je dan weer precies met hetzelfde probleem, omdat je dan weer hetzelfde aantal uren moet rijden en weer niet heel vroeg kunt inchecken.

    Beter is dan misschien doorrijden. In de avond of vroege nacht vertrekken, hele nacht doorrijden en dan in de ochtend lekker relaxed de laatste uurtjes doen met veel stops onderweg. We hebben beide een rijbewijs en zonder baby reden we ook in één keer door.

    Maar hoe laat dan vertrekken?
    In mijn omgeving zie ik dat baby's van circa 6 maanden wisselend ergens slapen tussen 7 en 9 uur.
    Stel dat het 9 uur is, dan is dat wel heel vroeg om al te vertrekken.
    Dus dan in de vroege nacht weg, maar leg je de baby dan slapend over?

    12:00 vertrekken, eventueel nachtvoeding onderweg, 7:00 baby wakker, en vanaf dan de laatste uren met regelmatige stops, dan kom je ergens begin van de middag aan.

    Iemand ervaring?

    We hebben een liggende maxi cosi, dus dat is het probleem niet.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik zou in de nacht gaan rijden.

    En een liggende maxi cosi.... wat bedoel je daarmee?
    Een maxi cosi is een maxi cosi...
     
  3. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    De Jane Matrix 2 en Jane transporter etc, die kunnen zowel liggend als zittend, zodat je niet aan die 2 uur per dag vast zit.
     
  4. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Wij zijn een paar keer met onze zoon naar Italië geweest. Beide keren zijn we 's nachts om een uur of 4 gaan rijden. Toen alle spullen waren ingeladen hebben we hem uit bed gehaald en in de auto gezet, gewoon met zijn slaapzak nog aan de maxi cosi in, en meteen gaan rijden. Hij heeft toen nog een paar uur geslapen. De eerste paar honderd km zitten er dan alweer op. Onderweg zijn we een paar keer gestopt voor een eet- en plaspauze. Wat speelgoed mee en dan komt het wel goed. Desnoods rijd je het in 2 dagen.
    Wij gingen bewust 'pas' om 4 uur weg zodat we zelf ook nog een paar uur konden slapen. Dan kom je niet helemaal gebroken aan
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wij zijn rond 05.00u weg gereden. Tot 8uur rijden. Dan stoppen voor de ochtendfles ect. Daarna om de 2u stoppen. ( naar Oostenrijk )
     
  6. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Wij hebben 's nachts gereden toen onze dochter 6 maanden was. Ze heeft de hele nacht in de maxi cosi gelegen. Soms haalden we haar eruit als we stopten. Ze heeft van acht tot acht geslapen. Toen ze wakker werd stonden we al aan de Spaanse grens. We hebben ontbeten en onze dochter heeft even kunnen liggen en spelen. Daarna nog een paar uur gereden.
    Onze ervaring is, in Spanje en Frankrijk in ieder geval, dat als je eerder aankomt, je ook vrijwel meteen in de accomodatie mag. We hebben één keer een uurtje moeten wachten.
     
  7. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben wel voor een overnachting halverwege gekozen toen onze oudste zoon 8 maanden was. Vonden we net iets relaxter en ging prima. We zijn die avond zelf ook vroeg naar bed gegaan, nog even lezen en de volgende ochtend even lekker ontbijten en weer verder rijden.

    Ik weet niet welke bezwaren jij hebt tegen overnachten onderweg, maar ons beviel het goed :D
     

Deel Deze Pagina