In het ziekenhuis en baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maaike1982, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik had contracties vorige week met 27 weken en 2 dagen. Mijn baarmoedermond was wat verkort. 35 mm en 27 mm tijdens contractie. Heb weeenremmers gehad en longrijping. Een week verder nu. Mijn stress is weg, daardoor had ik de weeen en voel me prima. Lig echter in Zwitserland een mega voorzichtig land. De baarmoedermond is stabiel gebleven, 35 mm. Dus dat is goed. Nu meer mobiliseren en dan kijken of ie niet verder verkort.
    Ik lig een uur van huis en heb mega heimwee. De CTGs zijn prima, geen harde buiken en voel me goed. Ik vraag me echt af in hoe verre je nou echt in het ziekenhuis moet zijn met 35 mm stabiel. Ze informeren me nou niet optimaal, voel me net een broedkip. Iemand verstand van de lengte van je baarmoedermond?
    Ik ben echt liever in mijn eigen omgeving als het stabiel blijft en heb het idee dat als ik in NEderland zou zijn ik gewoon naar huis zou mogen..

Iemand een idee?

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ze zijn er erg voorzichtig mee.
    Als het een poosje zo blijft mag je hier naar huis.
    Ik had 2cm ontsluiting en zou ik naar huis mogen alleen kreeg ik weer weeen dus moest ik blijven.
    Maar goed ook van 2 weken later beviel ik met 28w6d.

Sterkte en probeer maar lekker uit te rusten want mochten ze wel te vroeg geboren worden heb je dat echt nodig.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    meid geen idee,snap dat je naar huis wil maar voorzichtigheid is ook niet verkeerd he..
    ik ben afgelopen zondag opgenomen geweest met dezelfde redenen,mijn baarmoedermond was nog 5 cm,dat was goed gelukkig.
    ik hoop voor je dat je snel naar huis mag en de contraccties wegblijven!

4. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Wil ook echt voorzichtig zijn hoor en ga zeker niet tegen advies. Maar ben hier nu al een week en alles tiptop in orde wat betreft contracties enzo. Maar 35 mm is toch geen ontsluiting? Ik las op internet verhalen van 2mm en gewoon thuis.. vandaar...

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Anders gewoon een gesprek aan vragen en vragen hoe verder moet/gaat?

6. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ja ik krijg vanmiddag nog een gesprek. Probleem is dat ze iedere dag iets anders zeggen. Ik wacht het ook gewoon maar af..

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Volgens mij gaat je baarmoedermond gaat eerst verweken, daarna ga je ontsluiting krijgen. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan nog geen ontsluiting, wat een goed teken is, maar dat je baarmoedmond al aan het inkorten is, is wel een teken dat er wat gaande is vanbinnen. Dat het nu stabiel is gebleven is wel goed, dat betekent dat het toch geholpen heeft om rust te nemen.

8. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hoi Maaike,

Ook ik had contracties bij 25 weken. En bleek 1 cm ontsluiting te hebben en een verkorte baarmoedermond (1,8 cm). Ik heb tien dagen in het zkh gelegen. Daarna mocht in naar huis met bedrust....ik ben inmiddels bijna 37 wk, door de rust heb ik het zo ver gered. Nu mag ik gelukkig weer alles doen en hopen we over een paar weekjes een gezond kleintje in onze armen te hebben.
    Veel succes. Ik kan je alleen maar adviseren om een gesprek aan te vragen met de gyn én het echt rustig aan te doen, dat werkt écht!

Liefs Steen

9. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Als het morgen stabiel is mag ik met bedrust naar huis, dus ik ben erg nerveus!

10. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    beetje normalen is rond de 33 mm. Ik had laatst presies het zelfde ben idd nu weer thuis met bedrust. Mag veder niks. suc6 meid rust doet wonderen

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    En mocht je naar huis? ;)

12. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ja! Hij was nog steeds 35 mm. Op zich normaal bij tweelingen. Maar omdat ik contracties had waren ze zo voorichtig. Ben er 9 dagen geweest en mag wel binnen huis wat lopen echter niet meer. Veel rusten. Ga ik uiteraard doen. Vanochtend was de CTg ook weer heel goed en de beebs zijn flink gegroeid. Ze laten je hier alleen gaan als het echt kan, dus dat is een fijn gevoel. Ik heb donderdag controle bij mijn eigen gyn. Neem dan gewoon een tas mee voor het geval het niet goed is en ik weer naar het ZH moet. Maar daar stel ik me gewoon op in. Verder blijf ik weeenremmers slikken.
    Ben nu wel heel blij weer bij mijn vriend te zijn en in mijn eigen bedje te liggen. Ik heb het gevoel dat ze nog wel even blijven zitten. Maar mocht ik iets het gevoel hebben dat het anders is, meteen naar het ziekenhuis. Want ik woon best hoog in de bergen en het ziekenhuis hier is niet uitgerust voor vroeggeborenen in deze fase. Dan zijn ze wel binnen 10 minuten met de heli in het goede ziekenhuis, maar kun je het beste wel op de goede plek zijn..

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Lekker dat je thuis bent.
    Hoop voor je dat je ukkies nog lekker blijven zitten tot het echt tijd is.

Suc6!

Deel Deze Pagina