In shock....Geregistreerd partnerschap....

Discussie in 'De lounge' gestart door RobinBird, 9 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi allemaal,

    Mn vriend en ik gaan op korte termijn een geregistreerd partnerschap aan. Natuurlijk houden wij van elkaar, maar dit gaan we doen vanuit praktische overwegingen. Ik ben zwanger en we hebben een koophuis, en we willen met deze registratie gewoon alles geregeld hebben zegmaar :).
    Echter....Ben ik nu even in shock over hoe serieus en plechtig dit allemaal benaderd wordt door de gemeente. Onze insteek was gewoon even snel iets ondertekenen. Maar nu wordt er net gedaan of het om een bruiloft gaat! Vragen over trouwautos, ringen, speeches etc.... Ik snap dat het een heel serieuze zaak is en dat het qua regelingen op het zelfde neerkomt als een huwelijk hoor, maar wij kiezen niet voor niets voor een geregistreerd partnerschap en niet voor een hele trouwerij :(..... Ik ben nu sterk aan het twijfelen om dit af te blazen en maar gewoon alle zaken los te regelen................
    Ik hoop niet dat ik nu te naief overkom. Ik besef echt heel goed wat een geregistreerd partnerschap inhoud en heb mij hier heeeeel goed over laten informeren. Maar.... HELP! Willen jullie je mening en ervaring met mij delen hierover?
    Dank!
     
    Zulema vindt dit leuk.
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik zou dit gewoon duidelijk aangeven bij de gemeente. Dat je juist voor een geregistreerd partnerschap kiest omdat jullie niet zitten te wachten op de poespas rondom een bruiloft. Dat jullie allang en breed voor elkaar hebben gekozen en dat jullie het zien als iets administratiefs om veel ineens goed geregeld te hebben. Ik neem aan dat dat wel vaker voorkomt toch en dat ze dan ophouden over de poespas?
    Ik zou het niet afblazen, het is toch juist heel handig dat meerdere dingen ineens goed geregeld zijn voor de wet?
     
    Jo79, femkes, Paardenbloem en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Dankjewel voor je bericht. Dit had ik even nodig! Het is namelijk precies zoals je beschrijft: Wij hebben al lang en breed voor elkaar gekozen en voor ons is het krijgen van een kindje veeeeeele malen romantischer en specialer.
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben GP om dezelfde reden als jullie. En de gemeente zal dat gewoon vragen omdat ze dat altijd vragen. Wij hebben het gewoon gratis op maandagochtend gedaan, geen poespas. Daar kan je ook voor kiezen he.
     
    duitshollandsmeisje en RobinBird vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.587
    10.482
    113
    Dan geef je toch als antwoord dat dat allemaal niet van toepassing is? Nee is ook een antwoord in dit geval, maar wellicht hebben ze ook weleens ervaren dat partners deze poespas wel willen, of achteraf hadden willen weten dat het kon en spijt hebben van hun aanpak.

    Ik zou de plannen niet wijzigen om deze reden, maak je het alleen jezelf onnodig ingewikkeld.
     
    Athina, Jo79, Paardenbloem en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je kunt toch gewoon 'nee' zeggen op al die bijkomende zaken?
    Voor de gemeente ga je gewoon trouwen, wettelijk is er geen verschil. Daarvoorvis een handtekening en 2 getuigen nodig. De rest is bijzaak en heeft gemeente niks mee te maken.
     
  7. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Dan zeg je gewoon dat je al die meuk niet wil. Sorry hoor, wat een drama om niets :roflmao:
     
    Appeltje85, Floeperd, nizzie86 en 18 anderen vinden dit leuk.
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou zeg dat.
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  9. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Wij zijn op die redenen voor de nl wet getrouwd gewoon in dagelijks kledij, zonder feestelijke bedoelingen een handtekening en hoppa over tot de orde vd dag :roflmao:
    Is gewoon mogelijk hoor als je maar duidelijk bent :thumup:
     
    jojo85 en RobinBird vinden dit leuk.
  10. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Dan zeg je gewoon nee ;) afblazen om een paar vragen lijkt me onnodig!
     
    RobinBird en Sado vinden dit leuk.
  11. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een drama om een paar vragen zeg... :rolleyes: Nee is ook een antwoord toch?
     
    Kes, LaLaS en Sado vinden dit leuk.
  12. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij hebben het ook zonder poespas geregeld. Zijn daarna alsnog wel getrouwd maar toen waren de kinderen er al. We hadden alleen ouders mee om een handtekening te zetten en zijn nog even gaan lunchen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  13. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Mijn zusje en haar vriend hebben ook een geregistreerd partnerschap en zij hadden geen trouwauto of andere gekke dingen. Alleen een kleine ceremonie met 2 liedjes die gedraaid werden (was hun keuze en dus niet verplicht) en er waren een aantal mensen bij. 20 minuten later stonden we weer buiten.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  14. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Wij zijn zonder poespas getrouwd, gratis op een doordeweekse dag. Dan willen ze juist niet dat je ringen aan elkaar geeft en foto’s maakt en dergelijke. Als je kiest voor een betaald huwelijk/geregistreerd partnerschap dan snap ik dat ze dat wel vragen, want de meeste mensen zullen toch daarvoor kiezen om het uitgebreider te vieren.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Je lijkt wel bang dat het mogelijk een trouwerij wordt :D.
    Niks engs aan hoor ;).
    Inderdaad zoals hierboven al gezegd, aangeven dat jullie geen poespas willen en het alleen maar voor het wettelijke gedeelte telt. De romantische verbondenheid voelen jullie niet door een huwelijk maar door jullie keuze voor elkaar. Een GP is voor jullie alleen voor de wettelijke regelingen. Prima toch?
    Zeker niet afzeggen hoor. Het is vooral ook een makkelijke manier om alles meteen vast te hebben liggen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  16. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Op alle vragen nee antwoorden. Dan heb je het zonder poespas. Zijn gewoon standaard vragen.

    Wij gaan in oktober trouwen zonder poespas op maandagochtend gratis. Overal nee op gezegd. Behalve dat mijn vriend ringen wilt uitwisselen daar dus ja op.
    2 getuigen erbij, handtekening zetten en wegwezen. Gaan in gewone kleding.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  17. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @RobinBird voor de gemeente staat GP gelijk aan trouwen, dus het is niet gek dat ze je deze vragen stellen. Maar je bent echt niet verplicht om dit te doen. Je kunt gewoon zeggen dat je dit allemaal niet wilt, zorgen dat je twee getuigen hebt, handtekeningen zetten en that's it. Je hoeft het echt niet af te blazen hoor, gewoon doen! ;)
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  18. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Wij hebben alleen ringen uitgewisseld, verder niets. Gratis moment, alleen betaald voor de handtekening van 2 getuigen. Oh en een trouwboekje, dat vonden we leuk.

    Nee is inderdaad ook een antwoord.
    Afblazen hierom? Kom op zeg..
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij zijn getrouwd, maar echt heel klein. Gewoon in een kamer op het gemeentehuis met de getuigen, geen persoonlijke toespraak van de ambtenaar (dus ook geen huisbezoek ofzo), geen voordracht van een gedicht, gewoon de korte ceremonie met ringen (ook optioneel) en tekenen, klaar. Het kan makkelijk nóg eenvoudiger, mijn ouders hebben een GP en dat was eigenlijk net zo geregeld als het aanvragen van een paspoort ;)
    Dus al die dingen die niet van toepassing zijn, zoals die trouwauto’s etc, gewoon invullen als ‘niet van toepassing’.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Maar dit is toch geen verplichting?
    Gewoon contract tekenen, klaar.
    Daar hoef je je echt niet druk over te maken.
     
    RobinBird vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina