Hoi dames, In welke stad hebben ze leuke winkels voor tiener meiden? In de vakantie willen we gezellig een dagje gaan shoppen. Hier in de buurt kon ze laatst niet slagen helaas. We zijn toen bij H&M en Shoeby geweest. Ben eigenlijk op zoek naar andere leuke fysieke winkels om eens rond te neuzen. Hopelijk hebben jullie wat leuke tips
Ik heb wel een tienerdochter maar die heeft nog geen tienermaat dus ik weet niet zeker of er ook veel is voor tienermeiden, maar wij vinden Amersfoort of Arnhem leuk.
Ligt aan de maat. Mijn dochters vinden de New Yorker allebei leuk (de jongste met 152 past vaak XXS, de oudste M). Verder H&M (beiden) en C&A (oudste vooral, die past in de dameskleding, de kinderkleding is vaak te zoet, te veel kleur of prints ed). Only en Bershka soms voor de oudste. Bristol en Scapino soms juist voor de jongste. Grote ketens zitten in veel steden. Bv. Rotterdam op het Alexandrium en Zuidplein (Centrum ook wel, maar bv. geen New Yorker) en Amsterdam. En Utrecht vast ook. Westfield Mall in Leidschendam is voor een tiener vanaf XS/S ook leuk (bij kleinere maten kom je vooral uit bij de H&M ed, verder vond ik de keus vrij beperkt). Groningen is ook leuk en Nordhorn (Duitsland) vonden wij ook leuk. En Bataviastad is ook leuk om eens te doen als je niet vanuit het puntje van Limburg hoeft te komen oid.
Inderdaad goede vraag voor de maat. Ze is niet zo groot, het gaat om maat 146. (Ze wordt 11 volgende week) Dus nog wel echt een kindermaat.
Rotterdam Alexandrium is leuk voor een kind met 146. o.a. Primark, C&A, WE, New Yorker, Zara, Hema, Bristol, H&M, enz. Scapino eventueel op 5 minuten rijden met de auto. Zuidplein vergelijkbaar (met binnenkort weer een Scapino). Maar bij allebei weinig ‘boetiekjes’ en merk, dus als je daar van bent/ze daar van is, dan is het een stuk minder. Ter Stal is soms ook leuk trouwens en Persival en D-Zine ed, maar dat zit vaker in dorpen (Ter Stal ook wel in grotere steden). Maar is niet altijd de stijl van mijn dochter, maar hebben wél vaak leuke kleding.
Ligt er denk ik aan waar je vandaan komt. Batavia stad is leuk, westfield mall is top, maar Amsterdam centrum is ook geweldig voor tieners.
@GossipGirlxoxo: Ik vond de keuze in Westfield Mall in maat 146/152 voor een tiener echt heel erg beperkt. Vanaf damesmaten hebben ze meer dan voldoende keus en kunnen wij er wel (erg ) goed slagen. Er zit overigens wel een New Yorker. En een H&M, C&A, WE, … Misschien hadden we net pech met de collectie of dat alle dingen die haar smaak waren gewoon net weg waren oid… Garcia en Jeans Centre zitten er ook, hebben soms ook leuke dingen. En het is natuurlijk gewoon leuk om er eens geweest te zijn.
Ligt er een beetje aan waar je woont en wat je/haar smaak is. Ik vind Utrecht fijn winkelen, je stapt de trein uit en je zit meteen tussen de winkels. Veel keuze ook en aardig dicht bij elkaar. Hier een dochter die graag naar Bershka gaat, verder inderdaad New Yorker, H&M, soms C&A of Primark, zit daar allemaal. Stradivarius heeft soms ook wel wat, al weet ik niet of ze kindermaten hebben. Hier geen kinderen die aan merken hangen, maar ook daar is genoeg aanbod van.
Hier graag naar Groningen. Hebben ze de grote ketens waar ze kleding van willen. Oa New yorker, Berschka, H&M.
Grappig dat Westfield Mall zo positief genoemd wordt, die van mij konden er weinig vinden, ja wat bij de C&A en H&M maar die zitten wel op meer plekken. Vond het overigens ook verre van gezellig om te shoppen, bijna nergens een plekje om even gezellig koffie te drinken en bij die restaurants boven stonden dikke rijen, dat was dus eens maar nooit weer.
Ik vond er ook niet echt veel aan, maar met name mijn dochter van 13 is er weg van. En die van 11 vindt het ook erg leuk. En zo ken ik heel veel kinderen rond die leeftijd die het leuker vinden dan ergens anders.
Vind er ook helemaal niks aan, ga ik liever gewoon Den Haag centrum in. Nee hoef er niet meer naartoe in ieder geval.
Veel noemen new Yorker maar welke maat nemen jullie dan? Ze hebben daar toch geen kindermaten als 140/146? Of gaan jullie dan voor xxs of zo?
Ik lees dat ze nog in een kindermaat zit, dus dan zou ik zoeken op plaatsen/steden waar ze leuke kinderkledingzaken hebben. Geen idee uit welke regio je komt, maar in Brabant heb je bijvoorbeeld: - Tilburg 't Elfje; buiten centrum (= fysieke winkel van kinderkledingtekoop) Jola Mode Primark - Etten-Leur heeft een klein centrum en je kunt er lekker lunchen 't Pashuiske H&M Jola Mode (kijk eens online) - Den Bosch Zara H&M Tata Sjop Name it C&A Zelf zocht ik altijd op merken die mijn dochter leuk vond & dan via google fysieke winkels. Dan ging ik daar winkelen.
We gaan vrijdag shoppen in Dordrecht. Eens kijken bij o.a. Primark, Jolamode WE. Bedankt voor jullie tips!