Beetje rare titel misschien? Mn dochtertje is nog zo jong dat ik me afvraag wat jullie doen als ze wakker zijn? Ze begint nu sinds een paar dagen wat meer wakker te zijn ( ze sliep voorheen van voeding tot voeding). Meestal hou ik dr bij me tegen mn borst en kan zo een uur zitten en kletsen met dr. Maar handig is anders Ik heb nu een muziekmobile voor boven de box van stal gehaald, hier kijkt ze wel naar met grote ogen, maar eigenlijk is ze hier nog wat te jong voor heb ik het idee. Ook huilt ze nu ook wat meer tussen de voedingen door. Lastig om te ontdekken waarom. Meestal wordt ze wel rustig als ik dr oppak, maar dan zit ik dus weer een uurtje met dr... Een speentje of inbakeren werkt ook wel, maar dan lijkt t soms alsof ik van haar verwacht dat ze gewoon gaat slapen terwijl baby's natuurlijk ook hun slaap en waakritme hebben
mijn zoontje lag ook al onder de muziek mobiel (al vanaf een van de eerste dagen af) ook deed ik hem wel is onder de babygym leggen. Niet dat hij hier wat mee kon maar o wat was dat mooi om naar te kijken zeg!!! verder heerlijk tutten inderdaad lekker met hem op de bank liggen enzo
Hier zat ik ook veel met haar en zo rond die tijd af en toe in de box. Meestal was ze dat na een minuut of 10 zat. Bij een 2e wil ik elk geval een draagdoek zodat hij/zij veel bij me kan zijn maar ik ook eens m'n handen wat vrij heb. Bij een 1e kon dat wat makkelijker, zal bij een 2e wat lastiger zijn. Maar verder ook lekker van die momenten genieten! Straks wil ze niet meer rustig bij je liggen
Heb vooral heel veel lekker met haar op de bank liggen tutten, zááálige uurtjes waren dat Hier ook veel onder de muziekmobiel, was er 1 met klassieke muziek en een lang deuntje, vond ze geweldig. En ook de babygym was met een week of 3-4 al heel interessant, alleen om naar te kijken maar toch erg leuk.
Ik lag ook uuuren op de bank met de kleine. Nu wil hij dat allang niet meer. En veel wandelen. Meer kon ik echt niet bedenken . Na een paar weken heb ik toen een draagdoek gekocht maar was nog te onervaren om hem echt goed te kunnen gebruiken. Bij de volgende gaat dat zeker beter .
Ik heb 3 maanden lang met haar op de bank gezeten. Hahahaha! Nu mis ik het enorm, want ze wilt nu liever spelen op de speelkleed en de wereld ontdekken. Dus het enige wat ik je kan vertellen; Voor je het weet is het voorbij, geniet ervan!
Een van de redenen dat je verlof hebt is om gewoon lekker bij je baby te zijn, dus doe dat dan ook. En waarom baker je haar in op zo'n moment? Dat slaat idd nergens op.
Met dat inbakeren heb ik heel goede ervaringen hoor! En is helemaal niet zielig, mits je het doet wanneer ze het nodig heeft. Dat is op dit moment nog even zoeken omdat ze nog zo jong is "ken" ik haar nog niet zo goed. Maar mn oudste heeft er enorm veel baat bij gehad, zo'n 4 maanden lang. Mn dochter lijkt jhet minder nodig te hebben maar zoals net heb ik haar een half uur met vlagen huilend bij me gehad, kon er zo 1,2,3 niet achter komen wat er aan de hand was. Lekker gekroeld: werkte niet, verschoond: geen poepluier, werkte niet. Het was ook nog lang geen etenstijd... ik dacht dat ze ook genoeg slaap had gehad, maar toen ik haar inbakerde vielen dr oogjes alweer dicht en nu is ze lekker aan het slapen! Ze kan zich er moeilijk aan overgeven en slaat met dr armpjes in het rond. Het inbakeren geeft haar net de geborgenheid en de beperking in ruimte die ze schijnbaar nodig heeft om zich over te kunnen geven aan de slaap!
Nou nou kan ook wat minder he. Er is niks mis mee met inbakeren sommige baby's hebben dat nodig. @ts wij hadden ook al vrij snel mobiel in de box hangen en ook speelkleed lag hier al vrij snel. En idd veel wandelen.
Veeeeel knuffelen! Wat wil zo'n kindje nou nog meer? Ik zat idd lekker uren met hem tegen me aan, op schoot, op de bank of in bed. Heerlijk toch? Als het even kan, heb ik hem nog steeds graag op of dichtbij me. Ze worden zo snel groot! Oja, inbakeren als je baby moe is, is toch ook prima? Gewoon doen wat je gevoel zegt. Het is jouw baby en jij kent je baby het beste. Ze doen op deze leeftijd gewoon nog niet zoveel.
Mijn zoontje wil op wakkere momenten graag bij me zijn, dat geeft hij duidelijk aan en dus geef ik hem dat. Soms hou ik hem vast maar soms ligt hij ook gewoon op het voedingskussen naast me. Speentje vermaakt hij zich ook wel mee of een muziekknuffel afspelen. Een speeltje kun je ze toch nog niet echt bieden, alleen om naar te kijken of luisteren.
Ze houdt er niet zo van om in de box te liggen. Ze wil liever vast gehouden worden en ik heb een speelkleed van Tiny Love en dat vind ze geweldig! Ze slaat ook al echt tegen de knuffeltjes aan.
De muziekmobiel is dus wel favoriet? Ik vind m zo hard klinken... hahaha! Maar ze kijkt er al wel naar, dus blijkbaar toch interessant? Hier slaapt ze vooral in de box hoor. Dus ik wissel het een beetje af met haar bedje zodat ze ook wat dichterbij me kan zijn. Ik heb haar wel vaak en lang tegen me aan, maar ik heb ook nog een peuter rondrennen hier, dus het is een beetje schipperen wat aandacht verdelen betreft!
hier was het voornamelijk knuffelen en kletsen toen ze zo jong was, nu is het kletsen en al echt een beetje spelen Oja en gekke bekken trekken en zingen vinden die ukkies vaak ook wel fijn!
Veel knuffelen, wandelen en samen op de bank liggen ( En zelf ook slapen! ) ik heb zelf pas na een week of 6 speelgoed in de box enzo gehangen. Mn dochter huilde enorm veel ( Door koemelk allergie ) en ik wou haar absoluut niet overprikkelen met boxmobiles enzo. Die kreeg ze dus ook pas toen ze wat gestabiliseerd was op aarde. Ook droeg ik haar veel in mn draagdoek. Maar ik mocht 6 weken geen huishouden enzo doen ivm keizersnee en was niet zo heel goed ter been dus alles duurde zowizo veel langer.
Mijn zoontje was heel weinig wakker, maar wakker of niet, hij was heel veel bij mij..! Maar ook in de box of de wipper deden we wel eens.
De krant voorlezen! Zij hield ervan om naar mijn stem te luisteren, en aangezien het op die leeftijd toch nog geen reet uitmaakt wát je zegt, kon ik op die manier zelf de krant lezen, en zij was er ook nog eens blij mee
Wat fijn om dit topic te lezen! Mijn dochtertje is namelijk 3 weekjes oud en zit een beetje met hetzelfde dilemma.. Nou huilt mijn dochter echt vrijwel nooit (alleen als het etenstijd is een paar minuten). Maar ik merk dat ze wel steeds vaker wakker is en vind het dan zielig om haar alleen te laten liggen in de box. Dus ik zit ook heel veel met haar op de bank, lekker bij me. Maar vroeg me af of ik wel goed bezig was.. Maar zo te lezen ben ik dus niet de enige! Vind het zelf heerlijk om haar zo vaak bij me te hebben, dus dan moet ik dat ook gewoon lekker doen dus!