Inbakeren bij 10 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door an1977, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an1977

    an1977 Actief lid

    18 jul 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ons meiske van 10 weken is erg onrustig, slaapt weinig overdag en is oververmoeid. We bakeren haar al weken in de ergococoon, maar volgens de Kinderfysio heeft geadviseerd haar in de pacco te doen, hier ligt ze veel meer begrensd in. Echter we hebben dit geprobeerd, ze gilt t uit. Boos dat ze is, niet gewend om zo stevig vast te liggen. We vragen ons af of het niet te laat is om met de pacco te starten want over enkele weken afbouwen. Ik weet t niet meer, ik gun haar zo de rust die ze zo nodig heeft!
     
  2. Palmboompje

    Palmboompje Actief lid

    16 jan 2013
    364
    0
    16
    Je kan nu nog beginnen met inbakeren hoor; zodra ze aanstalten maakt om te gaan rollen is t verstandig te gaan afbouwen. Tevens adviseren ze om bij 6 maanden niet meer in te bakeren of dus zodra ze gaat rollen. Inbakeren in pacco duurt even misschien voordat ze aan gewend is nu. Ik zou t wel minimaal n week gaan proberen. Hou je wel rust en regelmaat aan? Misschien heeft je dochter hier baat bij; dit werkte bij ons erg goed in combinatie met de pacco.
     
  3. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij zijn ook 'pas' met een week of 8/9 gaan inbakeren. Ook met de pacco. En ook ons mannetje moest daar aan wennen. Het is echt even een kwestie van doorzetten. Het heeft bij ons zo'n 3 à 4 dagen geduurd maar daarna gaf hij zich er aan over en sliep hij een stuk beter!
     
  4. an1977

    an1977 Actief lid

    18 jul 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL

    Rust en regelmaat doen we!
    Ook doorzetten als ze t op een krijsen zet? Dan vind ik een week nogal lang. Ben de wanhoop nabij, hoe moet dat straks als ik weer ga werken. Alleen slapen bij mama houd mama ook niet vol.
     
  5. Cato1981

    Cato1981 Actief lid

    23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier ook een pacco gebruikt tot 5 maanden zelfs en onze zoon sliep altijd heerlijk de pacco zelf was al genoeg herkenning om lekker te gaan slapen maar mijn zoon was vrij snel gewend anders is maar idee weet dat het niet opvoedkundig correct is eens proberen slapend in een pacco te leggen, wel klittenband al los doen etc want dat maakt herrie ;) maar eens kijken als ze slapend erin ligt of ze het dan ook nog vervelend vind of gewoon doorslaapt, dan wordt het herkenning na een paar keer.
    Zeg maar iets hoor weet dat slapend wegleggen niet goed is, maar je kunt dan wel kijken of ze er überhaupt in slaapt.
     
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Hier ook pas met ruim 8 weken en hij heeft er tot bijna 7 maanden ingelegen (incl. afbouwen). De wenfase duurde hier wat korter, hij gaf zich er vrij snel aan over. Moet er overigens wel bij vermelden dat een bezoekje aan de osteopaat ook heeft geholpen.
     
  7. Belle1984

    Belle1984 Actief lid

    14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook pas vanaf tien weken beginnen inbakeren, ook in de Pacco. De eerste dag was een drama en vanaf dan is het vlotjes gegaan. Zonder Pacco slaapt ze gewoon niet. Ik kijk al op tegen de tijd dat we moeten gaan afbouwen, want nu slaapt ze prima. We moeten dl wel wat beschermen van zichzelf, want ze zou de hele tijd wakker willen zijn, als je haar liet doen. Dus soms wel wat gejengel en gehuil als ik haar inbaker, maar na een paar minuutjes wiegen en neuriën legt ze haar hoofdje neer tegen mij aan en dan kan ik haar half wakker in haar bedje leggen. Er zijn natuurlijk ook momenten dat we dit een keer of drie moeten herhalen of dat ze echt moeilijk doet en niet wil slapen, maar ik veronderstel dat dat erbij hoort. Het is met zoeken, vallen en opstaan .. Soms lukt het gewoon niet en dan mag ze nog wat wakker zijn en spelen en probeer ik een half uurtje later nog een keer.
     
  8. kirsty84

    kirsty84 Actief lid

    30 jul 2013
    166
    9
    18
    Wat een herkenbaar verhaal! Wij zitten met hetzelfde gestuntel hier. Onze dochter is bijna 11 weken. De inbakerzak gebruikten we tot nu toe alleen snachts. Als ze in slaap was gevallen bij voeding legden we dat ding in bed, haar erop en voorzichtig inpakken. Meestal ging dat goed. Maar overdag huilde ze steeds meer en sliep steeds minder en alleen als ik met haar op de arm liep. En dan na het wegleggen maar hopen dat ze niet met 10 minuten weer wakker werd, wat vaak zo was.
    Dus we moesten wel wat en proberen op advies van CB nu rust en regelmaal en het inbakeren ook overdag. Nu gaat ze wakker de doek in, soms stribbelt ze wat tegen maar valt mee.
    Ik heb deze methode (ria blom) niet helemaal opgevolgd. Het wakker in bed leggen heb ik aangepakt door er eerst bij te blijven zitten en haar elke keer weer een speentje te geven. Op die manier sabbelt ze zichzelf in slaap, in plaats van dat ze zich in slaap huilt (huilt eerst tussen door wel maar als ze t speentje te pakken heeft wordt ze rustiger) Nu loop ik weg in plaats van bij haar te blijven zitten.

    Het gaat nog niet super want vaak is ze al snel weer wakker waarna ze niet meer wil slapen en dan slaat bij mij de twijfel toe: Volgens de methode moet ik haar alweer voeden terwijl ze nu geen honger heeft. Dat is toch ook maar raar voor mn gevoel. Hierin heb ik tot nu toe de methode wel gevolgd en haar een klein flesje gegeven.
    Het in slaap vallen duurt nog wel heel lang, zeker een half uur tot een uur en soms lukt het gewoon echt niet.
    Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen! Ik lees weleens dat baby's met een paar dagen oefenen al behoorlijk snel en makkelijk in slaap vallen.. die van mij nog niet:(
    Zou dit kunnen komen omdat ik haar het speentje geef en niet echt laat huilen zoals eigenlijk wordt beschreven (ik weet het, veel verschillende meningen hierover)

    Ik probeer het ook van de positieve kant te bekijken: uiteindelijk leert ze wel wakker in bed te liggen en dan in slaap te vallen. Dat is al heel wat! (ik heb opeens geen spierpijn meer van al het dragen!) Maar dit bedritueel wat zich soms om de 2,5 uur herhaald kost ook wel heel wat energie
    Hopelijk gaat dit met een paar dagen nog beter. Ik ga het nog zeker een week stug volhouden.
     
  9. kirsty84

    kirsty84 Actief lid

    30 jul 2013
    166
    9
    18
    An: lastig dat het inbakeren zo moeilijk gaat. Ik zou toch nog even blijven proberen als ik jou was. Maar als t niet wil, laat het los, het levert jou en je baby meer stess op dan dat het goed doet.. (ik weet niet of dit een goed advies is hoor.. gewoon mijn gevoel)
    Ik las laatst dat iemand niet inbakerde maar de baby op de buik lieten slapen. Dat beviel hen weer goed..
     

Deel Deze Pagina