Hoe ziet jullie dag eruit? Continu 'babytijd'? (nu 8mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleine vogel, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine vogel

    29 mei 2007
    36
    0
    0
    Ik vraag me af of iedereen de hele dag met de kleine bezig is.

    Ik werk 2 dagen in de week. De overige dagen ben ik thuis en begin met een ontbijtje en even zappen en Jenna leg ik dan even in de box, na haar gevoed te hebben en verschoond.
    Net zoals vandaag bijvoorbeeld denk ik van: Ben ik de enige die nog wel een in pyama (ook Jenna) rond loopt tegen 11 uur?

    Ondertussen heb ik wel de was al opgehangen, gezuigd en gedweild. Nu weer even kopje koffie en Jenna in de schommelstoel na even op de grond rond getijgerd te hebben.
    Dadelijk ga ik me aankleden. Loop ik even naar de winkel met haar en dan zal ze na gegeten te hebben haar dutje gaan doen. Soms kijk ik hier naar uit, even tijd voor mezelf. Heb geen Flair meer gelezen al een hele tijd.
    In het weekend ben ik echt blij dat ik er dan samen met mij partner voor sta. Kan hij haar ook eens overnemen, verschonen, voeden enz.

    Ik vraag me af of dit gevoel enzo wat ik heb wel oké is. Hoor ik bijvoorbeeld niet elke dag fit, vroeg aan de gang te gaan en meteen met Jenna te spelen en voor te lezen enz?

    Hoe doen jullie dat?
     
  2. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Heha herkenbaar alleen is mijn dochter bijna 3 maanden maar soms loop ik nog om 12 uur in mijn pyjama. Ik doe nog niet zoveel in het huis meestal in het weekend. Ik ben mega lui maar dat komt omdat ik nog steeds zo moe ben.

    Ik heb toevallig vandaag tegen mezelf gezegd dat ik elke dag wat moet doen in het huis :)

    Voor de rest naast het voeden, kroelen en verschonen/baden zit ook veel tijd in.
     
  3. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze uk is nog iets jonger ;) , maar ook hier...
    nachtvoeding, 7.00uur voeding bij mij in bed met de tv even aan, daarna naar bed. ik sta dan op, kleed me meestal wel meteen aan(of ik slaap nog even door). hierna ga ik wat in huis doen. rond 11uur weer de fles verschonen, en spelen en wer naar bed en zo gaat het eigenlijk de hele dag wel. meestal is ze tussen 1 a 2 flessen door wakker, en dan ga ik een keer wandelen enzo. Verder nog koken en dan neemt mijn vriend het zoveel mogelijk even over!

    gr
     
  4. Niet meer actief

    ik voel me soms ook alsof ik alleen maar voor de baby en het huishouden leef

    hij neemt veel tijd in beslag inderdaad, daar komt bij dat ik erg schoonmakerig ben dus mijn huishouden laten liggen NOOIT

    DAAAAAAAAARNAAST is mijn man eigen ondernemer dus veel tijd om hem eens van me over te nemen heeft hij niet :(


    maar ook dit zal over gaan denk ik dan altijd maar
     
  5. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Als wij 's ochtens wakker worden geef ik dr lekker een flesje, dan ga ik me zelf wasse en aankleden. Na het fruithapje van half 10 ga ik me dochter aankleden en om 11 uur gaat ze even slapen.

    De middag doen we boodschappen en gaan we nog iets leuks doen, rond 17.00 avondeten maken.

    En om 18 uur naar bed tot de volgende ochtend, gelukkig kan mijn dochter zichzelf goed vermaken.
    Tusse alles door doe ik elke dag stofzuigen, dweilen en wassen. En om de dag de badkamer en strijken :D Alles gaat ze gangetje.
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik werk 4 dagen en de 3 dagen dat ik niet werk ben ik echt niet de hele dag met Emme bezig.

    Ze slaapt nog best veel (ochtend en middag ).
    En verder kan ze zichzelf ook prima vermaken in de box of op de grond met een mand speelgoed. Ik ben dan ondertussen zelf aan het rommelen/schoonmaken/lezen/administratie aan het doen.
    Tuurlijk heb je nog de flessen, boterham, fruithap en het avondeten, daar ben je altijd tijd mee kwijt, maar dat is ook wel heel leuk.
    Verder neem ik Emme ook vaak mee met booschappen doen of even de stad in. Is gezellig en je hebt de boodschappen weer in huis.

    's Avonds ligt ze om 20.00 uur in bed en slaapt dan tot 07.00 uur. Dan hebben we de avond helemaal voor ons zelf.

    PS Ik kleed mezelf meteen 's ochtends vroeg al aan. Vind ik wel zo handig.
     
  7. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Op de dagen dat ik werk, gaat om half 7 de wekker, zodat ik me kan aankleden enzo voordat Lynn wakker wordt. Dan ben ik er helemaal klaar voor als zij wakker wordt.

    Op de dagen dat ik niet werk, slaap ik uit (nou ja uitslapen) tot ongeveer 7 uur a half 8. Ik ga dan samen met Lynn naar beneden, ontbijten, daarna gaat Lynn lekker spelen en tegen half 10 gaat ze weer naar bed. Dan ga ik douchen, opruimen, internetten. Tegen 11 uur a half 12 is ze wakker. Dan eten we samen een broodje en 's middags gaan we meestal op pad.

    Rond 15 uur doet ze nog een ieniemini slaapje, daarvoor krijgt ze haar fruithap. Rond 15.45 uur is ze echt wel weer wakker en dan speelt ze.
    Rond half 6 eten, 19 uur onder de douche, flesje, boekje lezen en dan slapen.

    De tijden dat Lynn wakker is, ben ik niet de hele dag met haar bezig. Ze speelt regelmatig alleen en we doen ook wel een spelletje samen.
     
  8. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn dag begint al om 6 uur.....
    sta dan op ga met haar naar beneden do edaar haar flesje drink koffie tegen 8 uur kleed ik haar aan ga ik mij huishouden doen en eten enz vast klaar zetten vaak even met haar naar de buren koffie drinken rond half 11 dan krjgt ze tegen 12 uur flesje dan gaat ze een middag dutje doen en ondertussen ga ik vaak buiten wat doen vegen of zo
    tegen de tijd dat ze wakker word geef ik haar vaaak danoontje en wat te drinken dan speel ik met haar tegen 4 uur zet ik mijn eten over om half 5 eten we ga ik afwassen na het eten gaat ze in bad en om 8 uur laaste fles tot anderdags 6uur

    ook ik ben heel schoonmakerig en ook mijn huishouden blijft geen dag liggen.....
     
  9. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik denk dat je dat gevoel hebt omdat ze rond deze leeftijd niet meer zo heel veel slapen.....

    Als ik vrij ben ziet zo mijn dag eruit

    7.00 britt papfles
    8.00-9.30 (als ik nog moe ga ik ook nog ff slapen ;) )
    10.00 fruit
    daarna lekker in de box of op het kleed spelen, soms gaan we weg boodschapjes of ergens koffie drinken
    12.00 boterham en pap
    12.15 tot ongeveer 14.00 middagdutje
    14.30 lekker wandelen of spelen samen of alleen
    verder drinken we samen koffie en diksap.....met voor ons allebei koekje
    16,30 groentehapje

    tussendoor knuffelen met papa als hij thuiskomt

    19.00 badje/douche, papfles en naar bed
     
  10. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ha,

    Hier het volgende dagritme. Ik werk drie dagen en op de andere twee geef ik haar een fles in bed rond 7.30 (ben GEEN ochtendmens) Dan lekker tutten in bed en dan speelt zij op de grond en ga ik aankleden. Dan rond 9.00 naar bed. Rond 10.00 liga, rond twaalf uur brood en fles, dan naar bed. Na het bed fruit rond 14.30 uur. Slapen nog even van 16.30 tot 17.15. Groente, papfles en slapen van 7.00 uur. Tussendoor doe ik boodschappen een bakkie, zwemmen enz......
    groetjes bianca
     
  11. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hier krijg ik ook het idee dat ik de hele dag bezig ben met mijn dochtertje. Ik werk 3 dagen en de dagen dat ik vrij ben doe ik alles door mekaar.
    Mijn dochtertje slaapt heel weinig overdag en dat maakt het ook wel lastig om dingen in het huis te doen. Ze is bijna 6 maanden en het is eigenlijk al vanaf het begin zo.
    Ik begrijp het heel goed hoor. Mijn wekker staat om kwart over 6 op de dagen dat ik moet werken! en ik zorg dat alles al klaar ligt, want anders wordt hethelemaal niets.
     
  12. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    o ja en in de weekenden laten we lekker alles op z'n beloop
    groetjes bianca
     
  13. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    als Deborah wakker wordt rond 7 uur- half 8 dan kleed ik haar aan en ga met haar ontbijten. meestal zet ik haar dan eerst even in de boks, zodat ik kan zuigen (ivm katten) en mijzelf aan kan kleden. soms gaan we dan op pad of ik laat haar lekker alleen spelen. ik rommel wat in huis of ben niets aan het doen of speel met haar. ik laat haar juist veel alleen spelen, zodat ze niet iedere keer de aandacht ndig heeft.
     
  14. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie wordt meestal om 8.30 wakker,dan gaan we naar beneden,zet ik haar gezellig in de wipstoel naast me,ga is ff ontbijten,en ff tv kijken,zo ond 9,15 komt ze voor een flesje,daarna nog ff spelen p het speelkleed,rond 10.00 gaan we in badje en aankleden,daarna is ze al weer vaak zo moe dat ze gaat slapen,tot 12.00-12.30,in die tijd ga ik dochen,wat in het huishouden doen,en een boterham eten,rond 13.00 weer flesjes tijd,dan even weg boodschapjes doen of een keer winkelen met een vriendin,meestal doet ze nog een hazenslaapje in de wagen,tegen 17.00 zijn we weer thuis en krijg ze weer de fles,soms nog ee klein tukkie,spelen en lekker met papa kroelen,en ond 19.30 weer een fles met pap en gaat ze vaak lekker slapen tot de volgende ochtend!

    Groetjes,
     
  15. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Als Eliza waker is kan ze prima haar zelf vermaken, ik douche me dan, vouw de was op en ga wat eten.
    Ondertussen klets ik wat met Eliza.
    Dan doen we samen even een spelletje en rond 10.00 gaat ze nog even een dutje doen.
    Om 12.00 eten we samen een broodje en daarna gaan we de hort op.
    Of ze speelt wat, of we doen samen wat leuks.
    Rond 14.30 nog even een dutje, daarna drinken we samen wat thee met een lekker koekje dr bij.
    Ik doe mijn dingen en zij de hare..
    Als ze zich verveeld of huilt ofz dan ben ik dr anders laat ik dr mooi alleen spelen.
    Ik denk dat het ook helpt als ze zelf kan zitten, dan is het anders.
     
  16. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik studeer nog en heb nu al ruim 2 maanden vakantie. Op zich lekker maar ik begin nu echt wel gek te worden. Mijn dagen draaien echt alleen maar om Estelle. Estelle wordt, als ik geluk heb, rond half 8/ 8 uur wakker. Maar ze gaat pas weer na 22:00 slapen. 's middags slaapt ze helemaal niet meer!
    Ik weet niet zo goed wat ik allemaal met haar kan doen. Speelgoed heeft ze geen interesse in. In tv kijken ook niet. Ze wilt alleen maar kruipen, staan, langs de tafel lopen, dozen open maken, kastjes open maken en voornamelijk alles opeten wat ze op haar pad tegenkomt ( papier, plastic etc). Ik loop echt de hele dag achter haar aan.

    Boekjes lezen vindt ze wel leuk.... maar ja, ik kan natuurlijk niet de hele dag een boek voor gaan lezen.
    Ik vind dit echt vermoeiend. Estelle kleed ik 's ochtends meestal gelijk aan. Maar ik merk steeds vaker dat ik mezelf soms pas rond 4/5 uur aankleed. Eerder heb ik er echt geen zin in en met het huishouden, heb ik er ook echt geen tijd voor.

    Soms ga ik 's middags een uurtje op bed liggen. Ik maak de kamer dan "kindvriendelijk" en laat haar lekker haar gang gaan. Ik voel me hier schuldig over, maar op het moment heb ik gewoon meer slaap nodig dan zij :( .

    Gelukkig begint volgende maand mn studie weer en mag Estelle dan 2 dagen verwend worden door de oppas en mijn moeder.....

    Ik zou graag weten wat ik allemaal met haar kon doen, maar op deze leeftijd kun je nog niet zoveel met haar. Ook lijkt het me heerlijk als ze 's middags een half uurtje zou slapen zodat ik wat tijd voor mezelf heb.
     
  17. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    @manouk ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar is het niet link om zelf te gaan slapen en je kindje in je woonkamer te laten (kruipen..) ?
     
  18. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Lijkt mij ook een beetje eng idd. Helemaal kindvriendelijk lukt het vast niet (tafelpunten ed)
    Kun je haar niet mee in de slaapkamer nemen en dan de deur dicht ofzo?
     
  19. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Volgens mij kan je al een boel doen hoor... kwestie van creatief zijn.

    Haal je keukengerei uit de kast, kids hebben vaak ongelooflijk veel lol met een houten lepel, soeplepel en een pan, liedjes zingen, voorlezen, samen spelen met speelgoed, er buiten op uit trekken... bloemetjes bekijken ed. Mijn dochter hielp ook al vrij snel met huishoudenlijke dingetjes... ik zette haar gewoon in de buurt en gaf haar wat ik voor het pakken had. De ene keer een cd doosje, de andere keer een telefoonboek, of een knuffelbeest wat ze nog niet had gezien. Verder keek mn dochter al heel graag zelf boekjes in dus ik heb een stapl met allemaal van die kartonne boekjes, kunnen ze weinig aan slopen. Kids moetne ook leren spelen... door het voor te doen en mee te doen pakken ze dat vanzelf op.

    Alleen in de kamer laten zou ik niet doen... best link. Zelfs mn dochter van 2 laat ik nooit langer dan 5 min. alleen... ongeluk zit in een klein hoekje.

    Over het slapen, de bedtijd zou je misschien wat kunnen vervroegen. Ze is nu zo gewend aan om 22u slapen dat het wel ff doorbijten zou zijn maar het is wel te veranderen lijkt me. Kwestie van doorzetten en consequent zijn.

    Hier staan we sochtends op, kleed iedereen aan, iedereen eet, dan ff spelen, boodschappen doen, boterham eten, naar bed, spelen, wandellen, zoon naar bed, ik ga eten koken, na het eten wassen, melk drinken, tandenpoetsen en naar bed. Mn zoon slaapt 2x mn dochter 1x en beide gaan ze rond 19.30 erin. Het huishouden doe ik als ze spelen en savonds laat dingen waarbij ik geen hulp kan gebruiken (strijken, dweilen ed.) De dagen vliegen voorbij... spannend is anders maar het moet wel allemaal gebeuren.
     
  20. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Het is heel herkenbaar.
    En ik werk dan niet haha. Maar aan jezelf toe komen ho maar.
    Ik kan alleen maar op zondag de opvoeding delen met mijn partner en dan heeft Daan zoiets van je ho dat is voor mama dit zijn de minder leuke dingen als de leuken dingen.

    Ik heb daan heel lang 's morgens in bad gedaan en dat heb ik verplaatst naar 's avonds dan is je ochtend al wat ruimer. En dan is er toch nog een voor deel aan daan het is een vroege vogel en de dag begind hier om 5.30 maar ben ook pas om 11 uur vrij ver aan kant.

    Ik moet er hard aan werken om wat tijd te creeren voor mezelf al is dat in sommige weken wel erg moeilijk.
     

Deel Deze Pagina