incident verstappen met ocon - verstappen krijgt taakstraf

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Athina, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    https://www.nu.nl/formule-1/5566757/verstappen-krijgt-twee-dagen-taakstraf-bij-fia-duwen-ocon.html


    Mensen die het een beetje gevolgd hebben? Ik volg het autorace maar een ieniemienie beetje- omdat mijn vader het volgt altijd al - en nu met verstappen wat meer mensen in de familie. Maar gisteren toevallig de halve race 'gekeken' via nu.nl - dus zonder beeld, puur op tekst zeg maar. Maar jee- wat was het spannend.

    Lees ik vanochtend bovenstaand. Verstappen is natuurlijk een felle - dus ik sta er niet van te kijken, maar als ik het filmpje dan zie dan denk ik... is dít het nou? Ocon is hier zéker ook niet onschuldig wat mij betreft... brrrr wat een misselijk mannetje zo zeg... en dat zonder geluid..

    ik ben benieuwd wat de taakstraf in gaat houden.
     
  2. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Fysiek worden is natuurlijk nooit een oplossing, dus dat er een straf op staat begrijp ik wel. Het mag niet wat hij deed.
    Maar als ik de reactie van ocon bekeek op het filmpje verbaasd het me dat hij hem niet een knal verkocht heeft. Daarna heeft Ocon verklaard dat ze verstappen van hem af moesten trekken, maar in het filmpje is te zien dat verstappen zelf weg liep.

    Wat ocon deed mag absoluut niet. Hij had de strijd met verstappen nooit aan mogen gaan, omdat hij een ronde achter was gezet. Inhalen op een recht stuk had wel gekund. Maar daar heeft hij een straf voor gehad, maar zuur is het wel.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  3. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Verstappen is al vanaf het begin het pispaaltje van de F1. Verbaasd me dus niets dat ie zo hard gestraft is.
     
    Butchke, Ysabella, Caithy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.490
    169
    63
    Ze hadden Ocon moeten diskwalificeren. Had hij dit bij Hamilton gedaan was er vast een andere straf gekomen voor Ocon.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hij had z’n handen thuis moeten houden en geen verhaal moeten gaan halen, genoeg andere manieren om je ongenoegen te uiten.
     
    Zoe123, Lils en kikker1 vinden dit leuk.
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Wat Ocon heeft gedaan had wat mij betreft zwaarder gestraft mogen worden. Ik bedoel hij lag al laatste, geen kans op een plekje vooruit dmv racen dus die 10 sec straf slaat nergens op want hij blijft laatste. Een strafpunt had denk ik passender geweest.

    Dat je niet fysiek moet worden en dat daar een straf op staat snap ik ook. Maar er vallen mij toch een paar dingen op. Er is geen enkele official die ingrijpt, terwijl ze er wel naar staan te kijken. En Ocon blaast het meteen op (met een lach op zijn gezicht) hij was agressief en schelde op mij want hij zij pussy tegen me en ze moesten hem van mij aftrekken anders had hij mij geslagen. Sorry maar volgens mij leeft die kerel in een andere tijdszone ofzo.
     
    Butchke, Ysabella en littlemunchkin vinden dit leuk.
  7. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bij Hamilton was dit niet gebeurd denk ik.
     
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Verstappen had naast 1e ook met die punten boven Bottas kunnen eindigen. Ocon is begonnen met ongepast gedrag toen hij verstappen van de baan duwde. Die heeft met zijn beschadigde auto nog super mooi 2e kunnen worden, maar hij had ook direct onderaan kunnen eindigen.

    Ik kijk altijd met mijn man mee, maar hoe meer ik kijk, hoe knapper ik de sport vind. Ik vind uiteraard dat verstappen niet had moeten duwen, maar ik had zelf ocon opgewacht buiten beeld en hem met mijn helm afgerost denk ik XD

    Als je goed in de wedstrijd zat, snap je het duwtje van verstappen ook wel.
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  9. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Tja sorry hoor, maar ik vind het nogal een pannenkoeken actie van verstappen..
    Los van het feit dat de actie van Ocon natuurlijk ook niet fraai was, is dit wel een hele domme reactie.

    Als hij bijv ben voetballer was geweest was hij 3 wedstrijden geschorst, dus ik vind dat Verstappen er net zo goed goed vanaf komt met zijn straf.
     
  10. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.490
    169
    63
    Dan was Ocon denk ik ontslagen bij Mercedes.
     
    Butchke en Cindy1977 vinden dit leuk.
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben het eens met 'verstappen had het niet moeten doen' - maar kom op... zijn team ként hem -de tegenstander ként hem. Hij heeft zich heel ver beheerst, helaas niet ver genoeg, maar ze hadden dit gemakkelijk kunnen voorkomen door ze uit elkaar te houden- tot iets langer na de race. Maar voor mij voelt het gewoon uitgelokt. En wat iemand al zegt; was dit bij hamilton gebeurd, had het waarschijnlijk anders afgelopen.
    Nu voelt het echt of ze 'die jonge, arrogante Verstappen' weer eens lekker op zijn plek zetten.
     
    famofthree vindt dit leuk.
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor zo'n duw wordt je geen 3 wedstrijden geschorst hoor... ik vind het enorm opgeblazen als je de beelden ziet. Uitlokken dient naar mijn mening ook bestraft te worden en dat is zéker wat er de 2e keer gebeurd- als Verstappen door wil lopen.
     
    DastyQueen, Butchke en littlemunchkin vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap Verstappen echt wel, maar dit had hij niet moeten doen, vind ik.
     
  14. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar fel is hij niet.

    Ik snap het wel van Verstappen en echt fysiek werd het nou ook niet. Als hij een knal had uitgedeeld was het anders geweest. Vind dat hij nog beheerst bleef en die hamilton begon na de race gelijk te bazelen over de schuld van Verstappen...
    Ocon had direct over de board radio zijn excuses moet aanbieden..
     
    Butchke en littlemunchkin vinden dit leuk.
  15. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Denk dat het gewoon opzet was van Ocon die liever had dat hamilton zou winnen en z'n persoonlijke vete met verstappen. (aangezien Hamilton meteen over schuld van verstappen begon, moet dit echt een 1-2tje tussen ocon en hamilton zijn geweest. Iemand kan er niet tegen z'n verlies en laat een ander het vuile werk doen.. ).

    Ocon had gediskwalificeerd moeten worden.

    Tsja, en een duwtje geven is niet echt netjes. Maar ook niet taakstraf waardig.. hooguit een waarschuwing.
     
  16. Dana1989

    Dana1989 Bekend lid

    1 apr 2014
    752
    403
    63
    Ik vond verstappen nog rustig met zijn geduw. De grote legendes van vroeger gingen wel echt op de vuist zoals Ayrton Senna vs Eddie Irvine en Schumacher vs Coulthard (gelukkig werd schumi optijd tegen gehouden door zijn team)

    En tja die Ocon, triest figuur. Ik had een stokbrood achter in z’n keel geduwd bij die achterlijke fransoos. Kraamt alleen maar onzin uit. Achja hij rijd volgend jaar toch niet meer mee:D
     
    Cindy1977 en Athina vinden dit leuk.
  17. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ik vind de straf nergens op slaan, want hij krijgt de straf omdat hij een voorbeeldfunctie heeft. Dit alles is officieel buiten beeld gebeurd. Het zijn privé beelden van iemand, en die persoon heeft er gewoon op gewacht. Dat er niemand van het team van Max was klopt ook want die mogen er daar nog niet bij. En ocon overdrijft echt wel heel erg want bottas staat er maar een beetje bij te kijken dus zo heftig was het niet. Ik snap niet dat ocon ook geen strafpunten op zijn licentie krijgt. Max krijgt die al bij het minste of geringste
     
    famofthree, littlemunchkin en Luuz vinden dit leuk.
  18. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Als Verstappen dit bij Ocon had geflikt dan hadden ze Verstappen veel harder bestraft. Nee Ocon krijgt een penalty van 10 sec. Nou nou!! Maar wat een misselijk mannetje die Ocon. Staat ie daar met zo’n rot grijns op zijn gezicht. En dan ook nog tijdens een interview met diezelfde rot grijns zeggen “ sorry voor alle Nederlanders” Ik geef Verstappen groot gelijk dat hij verhaal ging halen bij Ocon, maar blijkbaar stond Ocon al meteen te grijnzen waardoor Verstappen zich liet gaan. Het is gewoon de passie voor zijn sport. En weet je wat nou nog het ergste is dat Hamilton het voor Ocon opneemt. :mad:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Passie voor de sport is dat je fysiek wordt bij onenigheid? ‘t Zijn gewoon volwassenen, dan hou je je handen thuis.
     
    fafa vindt dit leuk.
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Als je de beelden goed bekijkt is het Ocon die zijn hand (eerst) tegen de borstkas zet van Max, daarna krijgt hij dus een duw van Max (viel mij gisteren op tijdens het tv kijken)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina