Incontinentie door zwangerschap?!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door applejo, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Help, ik ben nu 27 weken zwanger. En gevoel dat ik mn plas niet meer op kan houden steeds. Als ik fiets of spring of ren is het echt heftig. Dit is baby nr 2. En vorige keer nergens last van gehad.

    gaat dit over ivm een bepaalde positie van de baby? Of moet ik me zorgen maken? Wat kan ik er aan doen?
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Misschien helpt het om even contact op te nemen met een bekkenfysio. Deze kan je oefeningen meegeven om je bekkenbodenspieren te verstevigen.
     
    applejo vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ook even laten checken of je geen blaasontsteking hebt, zeker tijdens een zwangerschap kan dat anders aanvoelen dan je gewend bent - ik had bv helemaal geen pijn bij het plassen of extra aandrang, maar soms moest ik uit het niets heeeel nodig en plaste ik bv bij het horen van een kraan al in m’n broek... Was dus een blaasontsteking!
     
    applejo vindt dit leuk.
  4. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Spring of rennen moet je ook niet doen;)

    Deels een grapje, deels niet. Ik merk dat mijn buik te snel bewegen helemaal niet trekt.

    Ik had ook een tijd last van ophouden van urine en constant het gevoel dat ik moest plassen, bij mij lag het eraan dat de baby's toen (was bij gynaecoloog dus die zag het op de echo) constant op en rond mijn blaas bewogen.
     
    applejo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina