Ik voel me zo down

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miepje1983, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Meiden, na mijn miskraam wilde ik niets liever dan weer zwanger worden, dit is meteen de eerste ronde weer gelukt. Ik had verwacht dat ik het helemaal geweldig zou vinden, maar dat vind ik dus helemaal niet. Ik voel me slecht en down. Ik kan het maar niet loslaten dat het mis is gegaan de vorige keer en heb helemaal geen vertrouwen in deze zwangerschap. Hoe krijg ik meer vertrouwen en leer ik genieten van deze zwangerschap? Van mijn verloskundige hoef ik niets te verwachten helaas, gisteren gebeld en ik krijg geen vroege echo, gewoon met bijna 11 weken de termijnecho. Toen het misging de vorige keer wilden ze me ook niet helpen toen ik erge buikpijn had, ik ben uiteindelijk via de huisarts in het ziekenhuis beland. Nadat ik ze op de hoogte had gebracht dat het mis was gegaan met 8,5 weken, heb ik ook helemaal niets meer van hen gehoord. Hoe houd ik dit nog 5 weken vol om zo in onzekerheid te zitten?

2. Kun je niet overstappen naar een andere verloskundige? Niet serieus genomen worden is zo naar, zeker in heftige situaties als deze. Wat betreft het genieten en je weer goed voelen; ik heb geen idee. Ik zit daar zelf ook ontzettend mee en mijn gynaecoloog heeft me doorverwezen naar een medisch psycholoog. Verder plannen we zelf regelmatig een echo, zodat ik tussendoor ook steeds weer die geruststelling heb.

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dank je voor je antwoord shaddixxx!

Ik heb al zitten kijken welke verloskundigen hier in de buurt zitten, maar alles is minimaal een half uur rijden van mijn woonplaats 😔.
    Over 3 weken heb ik de intake (eerste de intake en er dan misschien later achterkomen dat het hartje nooit heeft geklopt, mijn ergste nachtmerrie) en dan ga ik het wel aankaarten. Nav dat gesprek zoek ik dan misschien een andere verloskundige.

Je plant die echo's bij een echobureau of gaat dat via de gyn?

4. Het is echt niet meer dan logisch dat je na zo'n gebeurtenis vreselijk onzeker bent en graag eerder een echo wilt hoor! Wat balen dat er verder geen VK's in de buurt zijn :( Woon je zo afgelegen? Als je dit met je huisarts bespreekt, zou hij je dan eventueel door kunnen verwijzen naar de gynaecoloog? Of is het ziekenhuis ook zo ver weg? Wij plannen de echo's inderdaad bij een pretechobureau. Er zijn echobureaus waar ze al vanaf 6 weken echo's maken en het bedrag ligt meestal tussen de €25 en €40. Op Pretecho bij u in de buurt! - Pretecho | Pretecho staan alle echobureaus per provincie aangegeven, misschien zit er eentje in de buurt?

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik woon boven de rivieren en daar is het dunner bezaait met vk dan bijvoorbeeld in de randstad. Ik neem wel contact op met de huisarts, misschien dat hij me wil doorverwijzen naar het ziekenhuis, dank voor de tip! Het ziekenhuis is hier wel dichtbij gelukkig. Ga ook een kijken voor een pretecho, doen ze dat echt vanaf 6 weken al? Uitwendig of inwendig?

6. Dat hangt helemaal af van het echobureau.. Er zijn er die het vanaf 6 weken doen, maar dat staat meestal op de website wel aangegeven. Er zijn echobureaus waar ze het inwendig doen, maar meestal kan het alleen uitwendig.. Anders zou ik gewoon even mailen naar het bureau wat je voorkeur heeft, om dat te vragen :) Succes!

7. violetta

violetta Niet meer actief

Ik zou zeker bij de HA aan vel trekken en kijken of ze bij VK misschien ergens een ideeën / tip bus hebben?! Zodat je ook jou Feedback jan geven. Niet serieus genomen voelen is niet fijn en je blijft toch al die maanden komen is belangrijk goed voelt. Dan dat je tegen op kijkt als je controle hebt. Helemaal gezien je miskraam.
    Ik ben in zkh vanwege icsi heb vabdaag gesprek gehad en mag over 2 weken komen voor echo om hartje en ligging te bekijken ben dan 6weken en 5 dagen. Dat voelt al"lang". En jij moet bijna 11 wachten. Gewoon rondkijken en goed voor jezelf opkomen als je hartje gezien hebt zal het jou ok wat gerust stellen lijkt me waardoor je ontspant en meer kunt genieten.
    Succes ermee!

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    ik zou gewoon naar echo centrum gaan hoor.
    Hier doen ze voor 30 euro gewoon echo voor je eigen geruststelling

Daarbij andere vk maar begrijp dat dat lastig is

9. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hoi Miepje, ik weet helemaal wat je bedoeld met de onzekerheid die je voelt... Bij mij is die helaas pas echt weggegaan na de termijn echo rond 12 weken, tot die tijd was ik regelmatig erg onzeker.

Ik heb ook een vroege echo laten maken bij een pretecho bureau, dat ging mij mij uitwendig en er was al iets te zien vanaf 5.5 weken. Het hartje klopte met 6.3 weken dacht ik... Voor de uitwendige echo vooral zorgen dat je een hele volle blaas hebt zodat de baarmoeder omhoog word gedrukt, dan kunnen ze vast wat zien!

Heel veel sterkte meis, en probeer er toch een beetje van te genieten al is het maar van de kleine dingetjes!

10. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en zelf naar het ziekenhuis gebeld en het verhaal uitgelegd. Ik mag nu over 2 weken langskomen voor een echo! Blij mee!
    Ga nog even overleggen met mijn man of we van tevoren nog een pretecho gaan laten maken. Ik vrees alleen dat dat me ook niet rustiger krijgt. Pffff, ik ben een ondankbare zeur...

11. Wat fijn! En nee, een ondankbare zeur ben je niet! Ik heb inmiddels 12 echo's achter de rug en ben nog steeds doodsbang. Een hoop mensen roepen dat je 'los moet laten' en cliché's als 'de kans dat het goed gaat is veel groter dan de kans dat het misgaat' vliegen je om de oren, maar als die onzekerheid er eenmaal inzit, krijg je die er niet zomaar meer uit, helaas..

Deel Deze Pagina