Medicijnen voor 1 van onze katten kan ik niet halen bij de dierenkliniek. De dosering die zij krijgt is niet standaard voor katten. Daarom kreeg ik een recept om het bij de gewone apotheek te halen. Hieraan zijn recept kosten verbonden, opzich wel logisch. Ik schrok alleen van de prijs, 12 euro. Wat betalen jullie voor het uitschrijven van een recept? Nu is er afgesproken dat er de volgende keer 1 recept wordt uitgeschreven voor 3 doosjes, waardoor het beter te behappen is.
Dat is de receptregelvergoeding + de kosten voor het geneesmiddel. En omdat je het voor de eerste keer haalt in de apotheek is de receptregelvergoeding hoger dan bij herhaalmedicatie. Ik vind 12 euro echt geen gekke prijs hoor...
Die 12 euro moest ik aan de dierenkliniek betalen, niet bij de apotheek. Bij de apotheek betaalde ik 31 euro voor de medicatie. Plus dan die 12 euro bij de kliniek, vind ik een vrij dure grap. Aangezienik dit medicijn iedere 2 maanden moet halen voor haar en zij dit levenslang nodig zal hebben.