Te veel voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mris, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mris

Mris Actief lid

13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is 5 maanden oud. Hij krijgt 4x 180+6 en 1x 120cc.hij krijgt al een tijdje deze hoeveelheid en de ene keer dronk hij zijn flesjes leeg, de andere keer liet hij wat staan. Dit ging altijd prima.

De laatste 2 weken ofzo drinkt hij vaak zijn flesjes leeg, maar er komt altijd weer veel voeding terug. Als ik hem optil, of dat nou een uur na zijn voeding is of twee uur, altijd stroomt zijn voeding er zo uit:(

Vanochtend was hij aan het drinken en toen kwam halverwege de voeding de melk zo uit zijn neus:(

Hij is altijd wel erg hongerig geweest, er zit nu zon 4 uur tussen zijn voedingen en heeft dan ook écht honger.

Zou hij dan toch teveel voeding binnenkrijgen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken dan? Ik vind het zo zielig dat het aan alle kanten er weer uitkomt:(

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Misschien de voeding wat indikken met johannesbroodpitmeel?
    De voeding krijgt dan wat minder makkelijk de kans om omhoog te komen. Hier helpt dat goed:)

3. Mris

Mris Actief lid

13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik dik zijn voeding al in;) hij heeft zon sterke zuigkracht, daar helpt geen enkele speen tegen. Zonder indikken heeft hij binnen 5 minuten zijn fles leeg:)

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    #4 Cammy, 4 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2014
    Ik denk niet dat hij te veel binnen krijgt hoor. Alle baby's spugen, de een alleen meer dan de ander. Het komt doordat het maagklepje dat de maaginhoud binnen moet houden nog niet helemaal ontwikkeld is. Onze zoon is ook 5 maanden oud en sinds hij 3 weken oud is dikken wij z'n voeding al in met johannesbroodpitmeel, omdat hij zo ontzettend veel spuugde.

Als jouw kindje er zelf geen last van lijkt te hebben is er niets aan de hand. Maar als je ziet dat hij er last van heeft (veel huilen/overstrekken etc.) dan zou het reflux kunnen zijn. Er komt met het spugen dan ook maagzuur mee naar boven en dat kan zeer doen.

5. Mris

Mris Actief lid

13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie antwoorden! Hij slurpt echt zijn voeding naar binnen, hij neemt niet eens de tijd om het door te slikken. Ik heb gister zijn voeding nog iets meer ingedikt en het lijkt nu goed te gaan:) hij heeft er verder geen last van, het is een hele vrolijke baby. Ik vond het alleen zo zielig dat het zelfs via zijn neus er weer uit kwam.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt zelfs nog 5x 180 + 6 schepjes :) hij heeft na 4u echt HONGER, dus minderen zit er ook nog niet in de komende tijd :p Daarom gaan we eerst nog een poosje langer door met de nummer 1 voeding, want van de opvolgmelk mag je max rond de 800ml per dag geven, meen ik....

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Tot een week geleden kreeg ons mannetje ook nog 5x 180/6. Tussendoor kreeg hij een kwart/half fruithapje en een kwart/half groentehapje. Een week geleden hebben we zijn flesjes opgehoogd naar 210/7 hebben we er één fles tussenuit gehaald en mag hij zijn fruit- en groentehapje zo veel als hij op kan. Hierdoor zit er nu met gemak 5,5 uur tussen zijn flesjes en daar doet het uitstekend op! Hij is ook altijd een hongerige baby geweest dus krijgt al vanaf het begin Forte voeding. Daarom mag hij van mij nu al zo veel fruit en groente als hij op kan, hij heeft het kennelijk nodig. Ook is het nogal een bewegelijk jochie, hij draait nu al met gemak van zijn rug naar buik. Hij doet dat dan ook de hele dag door en dat moet ook wel de nodige energie kosten haha ;).

Mris, hoe gaat het er nu trouwens mee?

Deel Deze Pagina