doe ik het zo goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dikkertje dap, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dikkertje dap

8 jan 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu eindelijk na vele weken huilen, is ons meisje nu een stuk rustiger. Ze zit lekkerder in haar vel, huilt minder en lacht! We zijn in behandeling bij osteopaat.
    Ze is op dit moment 14 weken oud, weegt 4,9 kilo. Ze drinkt 6x 135ml.
    We hebben een goede regelmaat van slapen, wakker worden, eten, spelen, moe worden--naar bed. Ze huilt even kort (ong.1 minuut) en valt dan in slaap. Ze slaapt in een puckababy en een nestje van handdoeken. Ook is haar hoofdeinde opgehoogd.
    Nu wordt ze regelmatig huilend wakker, vooral overdag. Maar vlak daarna is ze weer stil en slaapt weer. Vooral 's middags huilt ze bij een slaapje van 2 uur zo'n iedere 20 minuten. Ik loop vaak voor niks naar boven, tegen de tijd dat ik bij haar kamertje ben slaapt ze weer:D. Ik neem aan dat als ze weer in slaap valt, nog moe is?!
    Ben recent naar de ka geweest, die de dosis zantac tegen maagzuur heeft opgehoogd.
    Na enkele nachten te hebben doorgeslapen, lees 6 uurtjes, kwam ze de afgelopen week weer iedere 3 uur. Ik was dat vannacht zo zat dat ik haar 15 minuten heb laten huilen waarna ze doorsliep tot 7 uur!
    Ik ben zo onzeker en vraag me af of ik het goed doe zo.
    Zou me zo schuldig voelen als ze toch lichamelijk iets mankeert wat over het hoofd wordt gezien zoals ooronsteking ofzo?!
    Het spijt me voor het lange verhaal!
    Hebben jullie misschien nog suggesties?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Allereerst wil ik je zeggen dat je het prima doet. Jullie heben een goed ritme, je luistert goed naar je kindje. Het kan best zo zijn dat ze een beetje last heeft van maagzuur, maar ik lees dat ze goed in de gaten wordt gehouden door de KA.

Je zou kunnen proberen om het handdoeknestje weg te halen, kijken wat er mee doet. Misschien wil ze wat meer bewegingsvrijheid. Het is maar een idee hoor.

Houdt haar temp in de gaten als je denkt dat er iets aan de hand is. Die is al snel te hoog bij een baby.

Het kan natuurlijk altijd dat er iets aan de hand is zoals een oorontsteking. Als je het niet vertrouwdtdan is het het beste dat je even naar de huisarts gaat. Die kan je dan gerust stellen.
    Naar wat ik zo lees, denk ik niet dat er echt iets aan de hand is.

Groetjes Adrienne

3. dikkertje dap

8 jan 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor je antwoord! Fijn om eens van een deskundige bevestiging te krijgen.
    Haar temp heb ik vandaag nog opgemeten en die was prima 37 graden.
    Dat nestje ga ik inderdaad eens proberen weg te halen! Hoewel ze wel van haar wiegje naar het ledikantje zal moeten gaan, ben benieuwd hoe het in dat 'grote' bed zal gaan!
    Ik houd het zeker goed in de gaten!

Deel Deze Pagina