Infectie door Groep A Streptokok..

Discussie in 'De lounge' gestart door WinMom90, 14 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hi dames,

    Onlangs bevallen van een super mooie dochter.
    Helaas zijn wij snel van onze roze wolk "gedonderd " toen de gezondheid van onze dochter, maar ook van mij hard achteruit gingen.

    Omdat ik al te slecht was is manlief met onze dochter naar het ziekenhuis gereden waar ze ook direct is opgenomen.

    Niet veel later ben ik per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
    Diezelfde dag lagen we beide op de IC, in verschillende ziekenhuizen.

    Inmiddels ben ik weer thuis, maar gisteren is er weer bloed afgenomen omdat het alles behalve goed gaat met mij.

    Maar.. het ergste is nog wel onze dochter.
    Nog geen 3 weken oud en zoveel meegemaakt..
    Dag van opname in het ziekenhuis dichtbij is ze uiteindelijk geintubeerd en opgehaald door een arts van de neonatologie en overgeplaatst naar een universitair ziekenhuis en op de ic neonatologie terecht gekomen.

    Opzich leek alles redelijk snel de goede kant op te gaan.

    Ze is 5 januari ontslagen vanaf neonatologie en weer overgeplaatst naar het ziekenhuis dichtbij.
    Helaas direct een terugval maar dit is door het ziekenhuis goed opgepakt.
    Afgelopen woensdag Helaas toch weer een flinke terugval en uit onderzoeken en bloedonderzoeken en bloedkweken zijn geen resultaten gekomen.
    Hartslag en ademhaling blijven hoog en crp waardes ook, die zijn rond de 50 geweest maar tussendoor weer gestegen boven 200.
    Inmiddels zit ze vanaf 29 december bijna non stop aan de antibiotica.
    Vandaag schoot ook ineens haar temp weer omhoog, ademhaling en hartslag weer hoger en gewoon een heel onrustig verdrietig meisje.

    We waren beide sowieso besmet met de GAS bacterie (icm bloedvergiftiging bij beide, mogelijk beide hersenvliesontsteking (dit is alleen niet officieel vastgesteld, wel op behandeld) en bij mij infectie van baarmoeder).
    Nu wordt er echter nergens iets gevonden wat haar zo ziek blijft maken.
    Maandag staan nieuwe scans gepland en ze gaan iedere 24 uur nu een bloedkweek doen.

    We hebben begrepen dat de GAS bacterie momenteel echt de ziekenhuizen bezig houd, met veel verschillende klachten etc.

    Ik ben eigenlijk "op zoek" naar dames met ervaringen of die misschien nu hetzelfde doormaken.

    Liefs
     
  2. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Och jeetje wat heftig wat jullie doormaken :( Geen ervaring (sorry) maar ik kon dit niet wegklikken zonder te reageren.
    Heel veel beterschap en hopelijk kunnen jullie heel snel wél gaan genieten.. ❤️
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Lieve lieve @WinMom90 wat een nachtmerrie. Ik wil jou een hele dikke knuffel geven en jouw meisje ook ♡ beterschap en vooral veel sterkte
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  4. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Tjee wat een vreselijke situatie. Geen ervaringen maar wil je heel veel sterkte wensen! Hopelijk knappen jullie beide gauw op!
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  5. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Ach, wat ontzettend heftig.

    Veel sterkte en schrijf maar van je af hoor
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.385
    2.551
    113
    Heb jij nog wel antibiotica?

    Mijn vader heeft een sepsis. En moet dit nog zeker 5 weken via infuus krijgen. 19-12 er mee opgenomen.

    Hij is thuis met een infuuspomp.

    En is er bij jou gekeken of de infectie geen abcessen heeft veroorzaakt?

    Voor je dochtertje eigenlijk de zelfde vragen al zal die vast wel nog aan breed spectrum antibiotica liggen?

    Heel erg veel beterschap!
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  7. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.220
    2.158
    113
    Vrouw
    Oh @WinMom90 wat een geruststelling om weer van je te lezen ❤️ wat verdrietig en heftig dat het met jullie beide niet goed gaat. Ik heb er geen ervaring mee maar ik wil jou en je kleine meisje wel heel veel beterschap en kracht wensen ❤️
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Zeer herkenbaar verhaal, heb je een pb gestuurd.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  9. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik kon ook niet wegklikken zonder te reageren. Geen ervaring, dus je hebt niet veel aan mij. Toch wil ik jullie sterkte wensen en heel veel beterschap voor jullie kleine meid. Hopelijk knapt ze snel op.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.140
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend heftig! Is er bij jullie geen lumbaalpunctie gedaan om vast te stellen of (een van) jullie daadwerkelijk hersenvliesontsteking hebben? Vraag alsjeblieft aan de arts waarom ze geen lumbaalpunctie doen om hersenvliesontsteking vast te stellen. Mocht dat het wel zijn, laat ze dan alsjeblieft ook een scan van haar hoofdje maken. Ik heb als baby van een paar dagen oud hersenvliesontsteking gekregen. En daardoor een waterhoofd. Je mag me altijd een pb sturen.

    Sterkte ❤️❤️
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  11. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug en hebben jullie nog te gaan.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Knuff ❤️
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  13. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    O nee, wat verschrikkelijk!
    Vreemd dat ze niks vinden. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid.
    Sterkte en beterschap!
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.024
    17.040
    113
    Vrouw
    Ach wat heftig allemaal. Heb er geen ervaring mee maar wilde je veel sterkte en beterschap wensen! ♡
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  15. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Als eerste nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat ontzettend heftig, wat jullie door maken, ik hoop dat ze snel vinden wat er nog misgaat, heel veel beterschap voor jullie! En ook veel sterkte. Zie in je onderschrift dat jullie nog 3 kinderen hebben, lijkt me nog zwaarder om zo ziek te zijn, hoop wel dat jullie hulp van familie en vrienden ontvangen.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  16. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje, wat heftig :( Ik wil jullie beiden heel veel beterschap wensen. Hopelijk knapt jullie kleine moppie snel op ❤️
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  17. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.874
    2.384
    113
    Vrouw
    Jeetje wat maken jullie een ververvelende tijd mee.
    Wil je toch heel veel beterschap wensen en veel sterkte ❤️
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik moest ook direct aan jou denken en wilde je al taggen :thumup:

    @WinMom90: nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Maar wat een heftige tijd voor jullie. Heel veel beterschap voor jou en de kleine en hopelijk knappen jullie heel snel helemaal op!
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  19. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Wat een ontzettend zware tijd voor jullie. Ik wens jouw meisje en jouzelf heel veel sterkte en volledig herstel.

    (Streptokokken A komt nu wereldwijd meer voor. De oorzaak wordt onderzocht. Maar dat is voor jullie nu niet relevant, enkel dat jij en jouw meisje hopelijk snel gezond thuis mogen zijn ❤)
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  20. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Lieve @WinMom90 ik hoop dat er snel duidelijkheid en verbetering is. Ik had je zo een fijne kraamtijd gegund. Heel veel beterschap en een dikke digitale knuffel!! ❤️
     
    WinMom90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina