Infectie na ivf behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Reigertje, 13 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    is er hier iemand bekend met een infectie na de ivf punctie?

    Ik werd 2 dagen na de punctie enorm ziek met hoge koorts en bleek een ontsteking in mijn eierstok&eileider te hebben.

    Ik wist dat er een kleine kans was om dit te krijgen, maar ben benieuwd hoe vaak dit nou echt voorkomt.
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb een eileider ontsteking opgelopen, kwam er wel pas achter rond de test datum, en moest toen opgenomen worden in t zkh.
    Ik bleek wel zwanger te zijn maar moest zware antibiotica via infuus om de ontsteking te stoppen.
    Daarmee is wel de zwangerschap afgebroken, maar ik wilde van de pijn af.
    Nu blijkt mn eileider ook niet meer te werken, en mn baarmoeder was ook aangedaan, het was nog maar de vraag of een cryo wel bleef zitten, maar gelukkig bleef mn 2e cryo wel plakken :)
     
  3. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    jeetje wat heftig kimmetjuh90! Ben je wel goed begeleid door het ziekenhuis toen?
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jazeker wel, ze lieten de keus ook aan mij, of zwangerschap voldragen, of antibiotica starten en dus afbreken van de zwangerschap, en ik koos voor t laatste, heb nog met maatschappelijk werkster gesproken die kwam aan mn bed.
    Ik heb er vrede mee hoor, ik wilde van de pijn af, t was mn 2e keer al namelijk :) (ontsteking)
     
  5. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    nou die pijn was bij mij dus ook zo heftig en ik was er zó beroerd van dat er geen terugplaatsing is geweest. Jij was al zwanger, maar ik kan me voorstellen dat je dan voor de antibiotica gaat, hoe heftig ook.

    duurde het herstel daarna lang?
    En beide keren de ontsteking na een punctie?
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee 1e keer ontsteking 3 manaden na geboorte oudste dochter, wat de oorzaak toen was weten we niet.. wel was die ontsteking gaan vormen in een grote pusbal in mn eileider, dus mn eileider stond op klappen, als dat was gebeurt was ik dood geweest, t moest met een drain leeg gezogen worden, en daarna nog antibiotica.
    2e keer was gelukkig antibiotica voldoende, wel via infuus, en hele zware antibiotica.
    De na controles liete zien dat eileider en baarmoeder aangetast waren door de ontsteking, en er werd ook gesproken om beide te verwijderen, dit werd niet gedaan omdat ik nog een kinderwens had en juist een miskraam gehad had tijdens mn ziekenhuis opname.
    Had ik geen kinderwens meer gehad, hadden ze de boel eruit gehaald.
    Kans dat t nog een keer gebeurt is groot, endan heb ik geen keus en word alles eruit gehaald.. hopelijk pas als ik geen kinderwens meer heb :)
    Herstel duurde 2e keer echt wel lang, 2 maanden lang antibiotica, daarna kon ik gelijk voor terugplaatsing ingepland worden als ik wilde, maar plakte er nog een maand rust aan vast.
     
  7. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik heb ook een infectie opgelopen na de punctie @Reigertje.

    Ik heb je een pb gestuurd
     
    Reigertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina