infectie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aleks, 7 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Hoi,

    Ik zit in 26 week zwangerschap. Ik hrb urine infectie, was bij huisarts en er is zeker een urine infectie.
    Hij wilt niet naar de ziekenhuis te sturen voor verder onderzoek om te weten welke bacteria heb ik precies...maar hij zegt ga ik aleme antibiotica nemen voor urine infectie..
    Is er iemand me zo slecht ervaring met de huisarts?
     
  2. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Als jij dit aanvraagt kan dat volgens mij altijd wel, maar dan op eigen verzoek en dus eigen kosten. Mijn ervaring met de huisarts zal ik hier maar niet delen, die zijn ook niet per se goed. Welke antibiotica heb je gekregen?
     
    Aleks vindt dit leuk.
  3. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik heb geen antibiotica gekrijgen, nog niet. Ze wachten 2 dagen en nog eens urine test controlen... :( Ik heb klachten
     
  4. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.048
    1.026
    113
    Vrouw
    Nou ja zeg. Ik zou echt antibiotica eisen.
    Blaasontsteking op dit termijn kan de bevalling opwekken als dit niet verholpen wordt. Heel goed dat je je urine hebt laten controleren en dat je dit nu weet natuurlijk. Nu nog zorgen dat het weg gaat.
    Vind dit heel raar van je huisarts. Mijn schoonzus was 24 weken zwanger en had niet door dat zij blaasontsteking had. Haar vliezen waren gebroken. Ze hebben toen in het zkh de bevalling kunnen tegenhouden tot 27 weken en toen is haar zoon geboren. Allemaal goedgekomen gelukkig! Maar jouw huisarts zou de risico's toch moeten weten?

    Nog een tip: Cranberry sap: heel, heel veel. En veel water.
     
  5. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Ik snap eigenlijk wel dat het niet meteen naar het ziekenhuis gestuurd wordt.
    Wat was de reden om met anti biotica te wachten?
    Wat waren dd adviezen voor de komende twee dagen.
    Is je urine ook nagekeken of gaat dat pas over twee dagen gebeuren.

    Wat xijn je klachten?
     
    Aleks vindt dit leuk.
  6. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Waarom bel je dan niet de verloskundige om te overleggen over het advies van de huisarts ?
     
    Aleks vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik zou ook even de vk bellen. Ik heb ook maanden AB gehad omdat ik vorige zwangerschap structureel luchtweg infecties had. Nou ik kan je 1 ding zeggen, infecties zijn ook niet goed. Helemaal niet op dit termijn.
     
    Aleks vindt dit leuk.
  8. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat vervelend!

    Toevallig zelf vanmorgen urine weggebracht en moest in de middag bellen. Het wordt op kweek gezet. Ze hadden wel iets gevonden maar wisten niet precies wat dus dan kunnen ze ook geen juiste AB voorschrijven.

    Wat zijn jouw klachten?

    Hier heeeeel veel plassen sinds gisteren en gevoelige/pijnlijke buik.
     
  9. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik heb urine controle gedaan bij ziekenhuis, het was niks gevonden met urine kweek.
    Iheb nog steeds klachten zoals pijn bij plassen, vaak plassen, pijn gewoon tijdens de dag, maar ik had geen pijn in mijn buik.

    Goeten
     
  10. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Lijkt dat heb ik vaginale infectie.
     
  11. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik heb gedaan, we zeggen praat met je huisarts dat is makkelijk en snel... Ik zit tussen deze twee huisarts wie zegt ga naar je verloskundige en verloskundige wie zegt ga naar je huisarts... :( Laatse status, ik heb geen urine maar vaginale infectie.
     
  12. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik heb geen urine infectie, maar vaginale infectie. En ik ben 29 week zwanger.. Na afspraak met mijn verloskundige, ze heeft canesten gyno 1 tablet geschrijven, zonder vaginale kweek of vaginale controle.
    Volgende dag heb ik mijn huisarts gevraagd over deze vaginale infectie, hij heeft vaginale kweek gezet.. Heeft iemand ervaring met vaginale kweek in derde trimester?

    Groeten
     
  13. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik was bij mijn huisarts, hij heeft vaginale kweek gedaan maat het was niet gedaan in goed manier en er is geen uitslag.
    Nu, heb ik gevraagd mijn gyn. in de ziekenhuis waar mijn zwangerschap controles zijn, ik heb antwoord gekrijgen dat ze is bezig en heeft geen tijd, maar haar assisten kan deze vaginale kweek doen...

    Heeft ieamand ervaring met assistent en vaginale kweek? Ik dacht gynecl. doen deze vaginale kweek..

    Groeten
     
  14. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Ik heb iets vaginale infectie.
    Ik was bij mijn huisarts, hij heeft vaginale kweek gedaan maat het was niet gedaan in goed manier en er is geen uitslag.
    Nu, heb ik gevraagd mijn gyn. in de ziekenhuis waar mijn zwangerschap controles zijn, ik heb antwoord gekrijgen dat ze is bezig en heeft geen tijd, maar haar assisten kan deze vaginale kweek doen...

    Heeft ieamand ervaring met assistent en vaginale kweek? Ik dacht gynecl. doen deze vaginale kweek..

    Groeten
     
  15. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Heb je die tablet wel gebruikt. Bij de meeste schimmelinfecties werkt dit prima. Waarom eerst een kweek bij het ziekenhuis door de gynaecoloog.

    Assistente kan prima doen. Is ook een stuk goedkoper.
     

Deel Deze Pagina