Info miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roni7888, 24 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik merk dat ik graag informatie wil delen omdat ik zoveel onzekerheid heb gehad en zoveel heb gegoogled en dat iemand wil besparen met mijn ervaring.

    Mijn miskraam is met cytotec opgewekt na een missed abortion van 8 weken.

    29 januari verloor ik de vrucht.
    De eerste dagen verloor ik heel veel stolsels zo groot als een vuist.

    Na 1 week nam het bloedverlies af en kon ik het opvangen met een klein inlegkruisje. Dit bleef aanhouden. Hey had een wisselend patroon van bruin verlies, roze verlies, oranje verlies. Heel veel slijm, af en toe een klein stolsel. Na 2 a 3 weken had ik ook dagen erbij dat ik bijna niets meer verloor maar des te groter was de teleurstelling als ik plots weer helderrood bloedverlies had.

    Dit gebeurde meerdere keren. Ik dacht het is klaar ik kan door. En dan ineens was daar weer helderrood bloed.

    Op dag 23 verloor ik nog steeds een dag helderrood bloed.. dat nam daarna weer af en werd bruin verlies.

    Ik heb seks gehad met mijn partner op dag 15 na de miskraam. Ik had toen 1 dag zo goed als geen bloed verloren. Helaas daarna wel weer veel rood verlies.

    Na 25 dagen was mij zwangerschap test dan eindelijk negatief!!!

    De gynaecoloog gebeld en die zei dat het bloedverlies kon. De een hersteld sneller dan de ander. De een is na 4 weken weer ongesteld en de ander pas na 10 weken weer. Zolang je geen koorts hebt of jezelf ziek voelt is er niks aan de hand en heb je veel geduld nodig. De een bloed/vloeit veel langer.

    Je kan jezelf moeilijk vergelijken met een ander hoe graag we ook willen maar alles is zo afhankelijk van zoveel factoren. Hoeveel weken zwangerschap? Tot hoever is je kindje gegroeid? Hoe hoog is je HCG? Eerdere ervaringen. Lichamelijke conditie etc

    Wees lief voor jezelf.

    Mijn temperatuur is alle kanten opgegaan. Heel veel pieken en dalen en FF gaf aan dat mijn eisprong geweest was maar na 4 dagen zakte mijn temp weer drastisch dat het niet kon. Zal later hier mijn tempratuur kaartje plaatsen. Ook mijn ovulatie testen zijn nu nog niet betrouwbaar. Reageren anders dan voor de miskraam. Dus blijf voorlopig door testen. Ze lijken vals positief ondanks dat mijn HCG nu uit mijn lichaam is.

    Geef de moed niet op. Zorg voor goede voeding en vitamines, zeker als je gelijk weer door wil. Je lichaam is al bezig om een nieuw baarmoederslijmvlies aan te leggen dus heb je gezonde en goede voedingsstoffen nodig.

    Probeer geen stress te hebben. Dit vertraagd alles en is niet gezond. Het komt wanneer het weer kan. Helaas hebben we hier totaal geen controle op.
     
    Lellebel86 en Noralie87 vinden dit leuk.
  2. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Update;

    Inmiddels dag 36 na de miskraam.

    Wat een onzekerheid en wat vraagt het veel geduld. Voor een controle freak gek makend.

    Ik denk dat ik vandaag mijn menstruatie heb. Ik verlies wederom helderrood bloed in een dusdanige hoeveelheid dat ik niet kan zeggen dat het een stolsel of oud bloed is.

    Ik heb vanaf dag 17 getest met ovulatie testen. Deze waren in t begin allemaal positief. Ik heb tot dag 23 hcg in mijn lichaam gehad dus logisch dat ze positief kleurde.

    Als dit echt mijn menstruatie is dan heb ik geovuleerd in deze periode. De periode dat mijn zwangerschapstest nog licht positief kleurde en ik nog roze vloeide.

    Hierop terug kijkend heb ik idd rond deze periode 2x veel slijm gehad maar dit zat vermengd met bloed dus nooit gedacht aan een ei sprong.

    Terug kijkend als dit mijn menstruatie is dan is het maar een kleine week te laat.

    Maar het voelt niet als een normale menstruatie, normaal heb ik veel buikpijn en krampen. Het kan nog komen uiteraard maar heb nu weinig pijn. Wel fijn maar hoop wel dat dit dan echt een menstruatie is en niet dat t morgen weer gestopt is.

    Mijn ovulatietesten liepen gek genoeg wel op en had gisteren op dag cd 35 een zo goed als positieve test. Mijn eerste gedachte was dus bij het zien van bloed; mijn baarmoedermond is geopend en dit is bloed dat er nog uit moest. Maar vandaag werd het bloedverlies heviger en lijkt t op een menstruatie. Het druppeld de wc in.

    Wel heel vreemd dus dat ik LH hormoon heb vlak voor een menstruatie.

    Mijn tempratuur bleef opvallend laag en stabiliseerde zich de afgelopen dagen.

    Ik zal mijn ovulatie testen en tempratuur kaartje toevoegen.

    Er is dus helemaal niks te zeggen over je cyclus na een miskraam. Alles is anders en van slag.

    Mocht je nog iets willen weten, stuur me gerust een berichtje. Ik probeer het verdere verloop hier een beetje in bij te houden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik lees niks in je verhaal of je een controle echo hebt gehad om te kijken of je schoon bent?
     

Deel Deze Pagina