Informatie over ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wennepen80, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Hallo dames.
    Mijn man en ik zijn al meer dan 2 jaar bezig voor een 2e kleintje waarvan we al zeker 1,5 jaar in de mmm zitten.
    Februari afgelopen jaar te horen gekregen dat mijn amh minder dan 0,10 was en dus de diagnose vervroegde overgang.
    Hier in Nederland willen ze helaas niets meer voor ons doen dus we moeten uitwijken naar Duitsland of België.
    Mijn vraag.. Wat krijg je vergoed vanuit het basispakket van je zorgverzekering?
    Natuurlijk heb je je eigen risico maar zijn er nog meer kosten die je zelf moet dragen omdat je naar het buitenland uitwijkt?
    Mijn man wou eerst jiet naar het buitenland maar zijn er nu samen over aan het praten en de wens voor een 2e is groter dan onze landsgrenzen;)
    Hoor graag van jullie.
     
  2. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Bij mijn weten krijg je 75-80 % vergoed naar Nederlands tarief. Dit gaat dan wel om onderzoeken en behandelingen die ook in Nederland goedgekeurd zijn (dus niet te experimenteel zijn). Er kan wel verschil in zitten of je zorgverzekering een contract heeft met een bepaald ziekenhuis. Ik lees hier verschillende verhalen van meiden die 100 % vergoed krijgen. Alle fertiliteits zaken worden vergoed vanuit de basisverzekering. Je aanvullende pakket kan volgens mij alleen invloed hebben op het doen van meer dan 3 IVF pogingen. Ik heb pas in april mijn eerste afspraak in Belgie, dus ik ben zeker geen expert hierin. Er zijn er vast hier op het forum die er veel meer van weten. Succes in ieder geval!
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  3. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Dank je voor je reactie.
    Ik heb gelezen dat het ziekenhuis in Düsseldorf een contract heeft met mijn zorgverzekeraar dus dan lijkt mij dat het 100% vergoed word.
    We zullen het morgen horen dan ga ik eens een telefoontje plegen met vgz
     
  4. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Als je zorgverzekeraar een contract heeft met dusseldorf helpt dat enorm, dan hoef je namelijk niks voor te schieten en aangezien het om grote bedragen gaat is dat heel fijn. Afhankelijk van wat het behandelplan voor jullie gaat zijn in DD zal je waarschijnlijk een deel wel, een deel niet terugkrijgen. Technieken die in NL niet worden ondersteund worden vaak niet vergoed. Zo hadden wij bijvoorbeeld picsi laten doen en PKD en dat deel moesten we zelf betalen. Bij ons werd ook de embryoscope (waar de embryo’s 5 dagen in liggen ontwikkelen) niet vergoed maar volgens mij is dat inmiddels veranderd en vergoeden veel verzekeraars dat wel.

    Zodra je de intake hebt gehad en je behandelplan weet kun je het best even checken met je zorgverzekeraar zodat je precies weet of en wat je zelf moet betalen.

    Veel succes!
     
    wennepen80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina