Ingedaald, of niet..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CrazyMom, 19 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Vandaag (waarschijnlijk de laatste keer) bij de verloskundige langs geweest. De beeb is eindelijk ingedaald, maar de vk kon het slecht voelen. Vorige keren zeiden ze gelijk dat ze nog niet was ingedaald, geen twijfel. Nu zei ze dat ze schoudertjes voelde (de vk voelde na de stagiaire, die zei eerst dat ze nog niet was ingedaald), waar de stagiaire dacht dat het t hoofdje was. Daar maakte ik uit op dat de vk dus voelde dat ze lager lag. ANYWAY, ze kon het dus slecht voelen omdat ze diep/ver naar achter lag. Iemand enig idee of dit nog niet iets betekend voor de ligging van de baby/voor de bevalling?

    Ik hoop dat m'n verhaal een beetje duidelijk is.. :roflmao:

    Verder nog een vraag. Is er iemand die verschil zag/voelde bij haar vagina nadat de baby was ingedaald? Misschien ben ik heel raar hor, maar ik ga dan dus thuis zitten kijken en voelen :roflmao: En volgens mij voel ik echt verschil, kan alleen niet zo goed zeggen wat t nou is.. dus ik dacht misschien zijn er mensen hier die dat ook hebben gehad en het willen delen?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Mijn dochtertje lag dwars tot de dag dat ze geboren is. Daalde de nacht voor de bevalling blijkbaar in.
    Dus nee het hoeft niks te zeggen over je bevalling. Sowieso bij 2e 3e kindje kunnen ze later indalen
     
  3. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Hier daalde nummer 2 in tijdens de (snelle) bevalling. Er werd me toen verteld dat tweede/opvolgende kindjes niet altijd indalen vooraf ivm de ruimte die er is, dat gebeurd vaak tijdens de bevalling .
    En je andere vraag dat weet ik niet :)
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.504
    113
    Met een 2e of volgende zwangerschap hebben baby's vaak meer ruimte waardoor ze soms pas later of zelfs pas tijdens de bevalling volledig gaan indalen. Ook kunnen ze na indalen soms nog een stukkie terug omdat ze dus meer ruimte hebben.
    Het enige wat belangrijk is is als de baby niet volledig is ingedaald en je vliezen breken om dan plat te gaan liggen. Anders is er een (kleine) kans dat er een handje of navelstreng tussen het koppie en de uitgang terechtkomt. Dat kan gevaarlijk zijn. (Zeker navelstreng natuurlijk ivm zuurstof).

    Ingedaalde baby's drukken op de baarmoedermond en dat kan zorgen voor ontsluiting en weeën. Ook tijdens onsluitingsweeen helpt het gewicht van de baby met de voortgang van de ontsluiting.

    Of je verschil merkt .. Ik wel, mijn vriend ook (tijdens seks). Of het er anders uitziet weet ik niet eigenlijk.
     
  5. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Thanks dames!

    Mijn hersenen draaien overuren maar dat komt omdat ik in afwachting ben van de bevalling en gewoon niet kan wachten :roflmao:
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.504
    113
    Yesh, hier ook in afwachting ... duurt allemaal veeeel te lang he? Haha
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  7. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Haha ja echt! En als ik t er dan met iemand over heb, zeggen ze: ja maar het is nu nog wel een beetje vroeg he? Pfff.. i know, maar ik wil gewoon m'n baby en ik wil m'n lijf terug :roflmao:
     
  8. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Schelen ook echt maar 4 dagen!
     

Deel Deze Pagina