Ingedikte voeding met Dr Brown fles

Discussie in 'Voeding' gestart door HvO, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Sinds een week krijgt ons zoontje ingedikte voeding, 120/4 met 1 schepje Nutriton.

    Voorheen werkten de Dr Brown flessen voor ons perfect.

    Maar met de ingedikte voeding wil het dus niet lukken. We hebben inmiddels een fase 2 speen er op zitten, maar alsnog kan het 3 kwartier duren voor de fles leeg is of het lukt helemaal niet.

    Het lijkt alsof de voeding niet voorbij het groene filter (kan even geen beter woord bedenken :roflmao:) komt.

    Hebben meer mensen dit probleem? Of doen we misschien toch iets verkeerd? Tips zijn welkom :|

    Overigens werkt het wel goed met de Difrax fles en fase 2 speen. Maar we vinden de Dr Brown flessen zo fijn. :oops:
     
  2. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.493
    1.090
    113
    Mijn zoontje drinkt ook uitende Brown fles met 2 speen erop. Hij drinkt Kruidvat standaard en een kwart thee lepeltje pure Johannes brood pitmeel erin en dat gaat goed door dat groene deel van de fles.
    Echter krijgt hij s avond s een pap fles met speen 4 en dan halen we dat groene ding er wel uit omdat het anders er idd niet doorheen gaat.
    Wat doet je zoon met een half schepje nutrilon? Anders kan je prue jbm proberen. Goedkoper en geen toevoegingen.
     
  3. HvO

    HvO Niet meer actief

    We hadden als advies gekregen om 1 schepje nutriton te doen. Maar kunnen het natuurlijk ook eens proberen met een half schepje. Ons zoontje krijgt ook Kruidvat standaardvoeding.

    Pure JBPM kun je niet bij Kruidvat etc. kopen of wel?
     
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.493
    1.090
    113
    Nee dat klopt. Ik heb t gekocht bij de eko plaza. Een potje van 100 gram kost 6 euro en ik gebruik maar een kwart theelepel per fles
     
  5. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dankje! Dan ga ik daar het weekend even naar kijken, zonder toevoegingen is sowieso altijd een fijner idee ook!
     
  6. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Waarom voeding in dikken? Spuugt hij veel? Ik heb het zelf ook een tijdje gebruikt ivm reflux. En hij kreeg het er ook met moeite uit idd! Zo was Ik ook 3 kwartier bezig!
    Ik ben er wel mee gestopt want mijn zoontje kreeg er enorme buikkrampjes van en kon dan gerust een hele week niet poepen.

    Ik volg de verdere leefregels van reflux wel op!
    en dat gaat nu ook prima, dus echt 30 min recht ophouden na het voeden.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Hier precies dezelfde ervaring!
     
  8. HvO

    HvO Niet meer actief

    Wij dikken inderdaad in in verband met het vele spugen. Hebben aantal weken geprobeerd met de leefregels etc. Maar hij bleef continu spugen. Waren ook geen mondjes maar echt hele voedingen.

    Het gaat nu echt stukken beter. Hier trouwens geen last van krampjes. Wel ineens veel meer poepluiers. :eek:
     
    Nemo1 vindt dit leuk.
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Papspeen mss? Das nmr 4
     
  10. HvO

    HvO Niet meer actief

    We hebben zojuist het met de M speen van Difrax geprobeerd op de Dr Brown fles. Ging echt veel te snel. :roflmao: Dus denk dat papspeen ook te snel zal gaan?

    Het is opzicht geen ramp als we geen oplossing vinden voor de Dr Brown fles hoor want met de Difrax fles gaat het hartstikke goed. Zijn alleen helemaal gewend aan de Dr Brown flessen. :rolleyes:
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hier ook brown en jbpm. Ik gebruikte daarom een "grotere" peen. Hij heeft tot een halfjaar de 0 speen gebruikt, in het begin zelfs nog iets vergroot.

    Oh en ik gebruikte 1/3 jbpm. Ik ben gewoon gaan spelen en kijken hoeveel hij nodig was en dit bleek voldoende.

    Ik zou er dus een grotere speen opzetten. Of deze speen vergroten.
     
  12. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Fijn dat het nu beter Gaat!! :)
     
  13. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Wij dikken ook in met dr brown en de S difrax speen..dit gaat goed deze speen zit tussen de s en m speen van dr brown.. het kan dus wel
     

Deel Deze Pagina