Ingetrokken tepels

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door doron, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Bij de eerste heb ik geen borstvoeding gegeven omdat mijn partner dat absoluut niet wilde, nu heb ik bij deze zwangerschap een andere vader die juist heel erg voor is! Ik wil dolgraag borstvoeding geven maar ik heb erg ingetrokken tepels aan twee borsten, zijn er dingen waar ik voorbereidingen voor kan treffen? Ik hoor alleen maar horror verhalen om me heen van vrouwen waarbij het niet lukt.. Dit is waarschijnlijk het laatste kindje wat er komt en ik zou zooooo graag bortsvoeding geven al is het maar de eerste 3 maanden....

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Doron,

Hoe ingetrokken is ingetrokken? Komen je tepels bij stimulatie wel of niet naar buiten? Soms verwarren vrouwen een vlakke tepel met een ingetrokken tepel, vandaar dat ik het vraag.

Je kunt tijdens de zwangerschap verschillende dingen doen om je tepels te trainen in het naar buiten komen. Ik ben bezig om een nw product uit Amerika te importeren, waar heel enthousiaste reacties over zijn. Het heet "supple cups". Ik wil voorstellen om je tepels door de verloskundige te laten beoordelen en bij twijfel een prenataal consult bij een LK aan te vragen. Borstvoeding geven met ingetrokken tepels is heel goed mogelijk, maar je moet je net iets beter voorbereiden.

Hou je me even op de hoogte?

3. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Na stimulans komen ze wel naar buiten maar ze zijn echt ingetrokken en zitten zond stimulans volledig naar binnen, ik ben er als meisje een aantal keer mee naar de huisarts geweest, ze zijn ook heel erg klein. Ik vraag het nu op tijd omdat ik me inderdaad voor wil bereiden, het is niet zelfsprekend dat ik gewoon mijn kindje aan kan leggen.. Ik heb de supple cups even gegoogled, die kan ik gebruiken na de geboorte neem ik aan? En zorgt dat voor een soort vacuum?

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    De supple cups kun je al in je zwangerschap gebruiken om je tepels te wennen aan het naar buiten komen. Na de bevalling gebruik je ze voor de voeding om de tepels naar buiten te laten komen.

Goede begeleiding in de kraamweek lijkt me essentieel voor jou. Een bezoek van de lactatiekundige in de 1e week is dan ook geen overbodige luxe. Ik ken overigens vrouwen die ondanks ingetrokken tepels succesvol borstvoeding hebben gegeven.

5. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Toch staat er op de site van supple cubs dat het afgeraden word ze te gebruiken na de 20 ste week om samentrekken van de baarmoeder te voorkomen. Maar voor de voeding na de bevalling ben ik echt pro! Mooi staaltje vernieuwing!

Ik ga er komend bezoek aan de vk even wat over vragen, ik wil idd begeleiding ik ben al wat onzeker dus laktatiekundige is denk ik geen overbodige luxe, ik zal de zus van mijn moeder even bellen misschien kan zij me ook wel een handje helpen ik weet dat zij zelf ook last had van ingetrokken tepels maar zij heeft bij de eerste 8 wken afgezien de laatste 2 ggen vanzelf..

Deel Deze Pagina