ingewikkeld... kinderwens

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Annie91, 17 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik heb best een ingewikkelde vraag.
    Ik heb een menstrustiecyclus van 28 dagen Ik weet dat ik een late ovulatie heb en mijn eisprong op dag 18/19 is.

    Nou zit ik vandaag op dag 18 in ronde 2.
    Echter zit ik met het volgende.
    Vanaf maandag 24 februari ben ik voor 10 dagen weg op vakantie. Mijn menstruatie verwacht ik vrijdag 28 februari. Ik hoop dat ik dan natuurlijk zwanger ben maar als ik dat niet ben betekent dat ik op vakantie ongesteld ben en dat wil ik het liefst niet ivm extreme buikpijn.

    Nou vroeg ik me af of het nut heeft als ik de pil een paar dagen voor dat ik ongesteld wordt slik om de menstrustie uit te stellen.
    Maar dan zit ik met het volgende. Mocht deze eisprong wel een succes zijn, heeft het slikken van de pil geen nadelig effect op een eventuele zwangerschap? Daarmee bedoel ik dat het me niet mogelijk lijkt om het alsnog af te breken door ineens wel met de pil te beginnen? Als de bevruchting al is gelukt dan.. (hoop ik)

    Ter info; Ik heb de pil een jaar geleden voor het laatst geslikt. En we zitten nu in ronde 2.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou geen hormonen gaan slikken als de kans aanwezig is dat je zwanger bent.
     
  3. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Zeker geen medicatie gebruiken als er kans is op zwangerschap. Goed pijnstilling mee voor het geval he menstruatie door komt.

    Dit gaat over primolut:
    Zwangerschap
    Teratogenese: Bij de mens aanwijzingen voor schadelijkheid (tijdelijke clitorishypertrofie).
    Advies: Gebruik is gecontra-indiceerd.
    Overige: Tijdens behandeling is een ovulatie niet geheel uit te sluiten; gebruik van een niet-hormonaal voorbehoedmiddel (bv. condoom) is aangewezen.


    De gewone pil helpt niet om je menstruatie mee uit te stellen. Dat werkt alleen als je hele strip gebruikt hebt.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Dit ook... je begint dan pas na je eisprong met de pil, waardoor de pil een ongi niet gaat tegenhouden helaas.
     
  5. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    Jammer en lees ook dat het slecht is omdat in de pil behoorlijk wat hormonen zit. Ik ben niet zo heel bekend met de pil vandaar
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Je bent nu zo mooi pil vrij. Zou dat echt niet in de war sturen.
     

Deel Deze Pagina