ingewikkelde situatie met moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door kira89skye, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kira89skye

    19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    ik ben net 18 en sinds we er achter zijn dat ik zwanger ben moet ik ineens bij mijn moeder wonen. (woonde eerst bij mijn vader)
    ik wil heelemaal niet bij mijn moeder wonen, ik heb altijd ruzie met haar en ze zegt de heeletijd gemeene dingen. ze snouwt me af en mijn oudere broer is haar liefelingetje.
    sinds ze een nieuwe vriend heeft is ze nog gemeener geworden, en hij is ook heelemaal niet aardig.
    bij mijn vriend kan ik ook niet wonen, want die woont zelf nog thuis alles wat ik doe is fout. ik huil de heeledag omdat ik kapot ben van alles, ik krijg alleen maar krietiek en kommentaar en ik ben zo bang dat ik weer depresief word

    wie heeft zoiets ook meegemaakt of wie heeft er tips ?
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    waarom moet je bij je moeder wonen dan, waarom kun je neit bij je pa blijven?
     
  3. missyb

    missyb Niet meer actief

    Snel een huisje zoeken met z'n tweeen
    (waarom heb je dat niet al gedaan)

    Een tweede oplossing mischien bij de ouders van je vriend gaan wonen?

    derde oplossing bij vrienden ergens gaan wonen

    en je moeder mischien eens goed de waarheid vertellen als je dat nog niet hebt gedaan..
     
  4. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Een andere oplossing...Er is in Amsterdam vast wel een opvang voor tienermoeders...
     
  5. kira89skye

    19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    mijn vader is echt bijna nooit thuis, hij heeft 2 groote wilde honden en 6 katten, het ligt daar dus echt vol met haren. en het is geen goed huis om in te leven, geen koelkast en geen wasmachine geen computer geen gasfornuis en als hij de rekening niet heeft betaald ook geen warm water of stroom
    en met een baby in je buik kan je daar echt niet leven
     
  6. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    en je hebt een relatie, kan je niet bij hem gaan wonen?
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Maar je bent nu 25 weken dus je had allang iets kunnen vinden lijkt me?
    Moeilijke situatie maar het lijkt me ook geen goeie optie om bij je moeder te wonen met je kindje.
    Ik zou proberen anders een klein app. te huren samen met je vriend.
     
  8. kira89skye

    19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    bedankt voor de tip over huizen voor tienermoeders

    maar ik weet precies hoe het er daar aan toe gaat ik ben net uit de hulpverlening en heb ook veel vriendinnen in tienermoeder huizen gehad, ze raden het me echt af
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Tja dan zit er niks anders op dan dat je zelf iets huurt of dat je bij je schoonouders in gaat wonen.
    Vind thet een rot situatie voor je maar als je in deze keuze staat en al niet veel te kiezen heb lijkt het me dat je alles probeert aan te pakken ook al zou het dus een tienerhuis zijn.
    Overigens zijn die echt zo slecht niet hoor, me vriendin heeft daar een tijdje gewoond met haar dochtertje en die zijn goed opgevangen en hadden een eigen kamer.
    Ze moeten wel de keuken delen.
     
  10. kira89skye

    19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    ik ben idd heel hard aan het proberen om iets te vinden wat ik kan huren. het probleem is alleen dat mijn vriend 16 is en dus niks kan meebetalen, hij zit ook nog met zn school
     
  11. kira89skye

    19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    ben eigenlijk heel bang om terug te komen in de hulpverlening. ik woon sinds een half jaar nietmeer in een tehuis, maar ik heb idd niet veel keus nu. denk dat ik toch wel ga informeren naar tienermoeder huizen
    thnQ xxx
     
  12. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Heb je misschien andere familie waar je een (zolder)kamer zou kunnen huren/bewonen? Of vrienden die op zichzelf wonen en best een kamer kunnen missen? Dan betaal je een beetje mee aan de huur en woon je toch lekker op jezelf...

    Succes, meid.
     
  13. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik denk dat er weinig anders opzit dan de hulpverlening als je vriend zo jong is en je kan niet op je ouders terug vallen.

    en die tienermoederhuizen vallen echt wel mee hoor.
     
  14. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik denk dat hulpverlening voor jou de beste oplossing is! Mocht je dan voelen dat het even niet meer lukt of dat je terug in een depressie glijdt, dan kun je meteen beroep doen op wat hulp. Bovendien zul je minder eenzaam zijn met moeders van jouw leeftijd om je heen. Iets huren met je vriend lijkt me moeilijk en ook niet ideaal vermits ik begrepen heb dat jullie relatie ook niet altijd 100% is.
     
  15. sim

    sim Niet meer actief

    is er geen andere familie waar je terecht kunt? of misschien kun je met je vader een regeling treffen...
     
  16. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ander familie waar je mischien kan verblijven of echt iemand die je vertrouwd bijvoorbeeld een hele goeie vriendin die alleen woont daar iets mee betalen aan de huur en daar wonen. Of liever gezegd heb je het we eens met je moeder er overgehad waarom ze zo doet en dat je er echt mee zit enz
     
  17. naatje070

    naatje070 VIP lid

    24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Het feit dat je in een tehuis hebt gezeten, houdt in dat je ouders niet in staat zijn om voor je te zorgen. Ik kan me zo voorstellen dat je daar beter niet kunt zitten.
    Je vriendje zit nog op school, maar hoe zit het met jou, werk je of studeer je?
    Je zou vanwege je situatie recht hebben op een huurhuisje, ik zou eens gaan informeren als ik jou was. En als dat niet lukt, een advertentie plaatsen ofzo, misschien is er wel een gezin die jou in huis wil hebben.
    Een tehuis lijkt mij idd niet leuk, en ik snap dat je niet terug wil naar zoiets, maar misschien kun je informeren naar tiener moeder huizen en daar een kijkje nemen. Je zit daar niet meteen aan vast....
    Heb je verder geen vrienden of familie die je kunnen helpen? Zoiets zou je niet in je eentje hoeven te doen.
    En de ouders van je vriendje, wat zeggen zij ervan?

    Veel sterkte! En hou ons op de hoogte. Vind het best wel zielig voor je, je zou nu moeten genieten!
     

Deel Deze Pagina