ingrediënten foliumzuur

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nijn33, 5 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn33

    nijn33 Lid

    27 mrt 2006
    5
    0
    0
    Singapore
    Hoi,

    Ik woon in Maleisië en ik ben begonnen met het slikken van foliumzuur, dat wil zeggen, een pil waar ook foliumzuur in zit, er staat niet op dat het voor zwangere vrouwen is, wel heeft de drogist het mij gegeven omdat ik vroeg naar foliumzuur vroeg.
    Nu maak ik me toch een beetje zorgen omdat er ook vitamine A inzit. Ik lees hier en daar dat je juist moet voorkomen te veel vitamine A te nemen als je zwanger wilt worden/bent. Wat is jullie mening over de ingrediënten van deze pil?

    Vitamine A (retinyl acetate) 4000 I.U.
    Vitamine D3 (cholecalciferol) 400 I.U.
    Vitamine C (as sodium ascorbate) 60 mg
    foliumzuur 500 mcg
    Vitamine B1 (thiamine nitrate) 3 mg
    vitamnine B2 (riboflavine) 2mg
    Nicotinamide 10 mg
    Vitamine B6 3 mg
    vitamine B12 3 mcg
    Pantothenic Acid (calcium pantothenate) 1mg

    Calcium 250 mg
    lodine 100 mcg
    Ijzer 5 mg
    Magnesium 10 mg
    Koper (als cupric oxide) 150 mcg
    Zink (als zink oxide) 85 mcg

    Ik ben nog niet zwanger. Binnekort komt familie over en ik heb aan hen gevraagd gewone foliumzuurtabletjes mee te nemen, maar wat moet ik met de deze pot pillen doen? Doorslikken of met een grote boog weggooien?

    Groetjes,
    nijn
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nijn,

    de hoeveelheid vitamine A is aan de hoge kant. Aan zwangeren wordt geadviseerd niet meer dan 2700 IU per dagte nemen. Vitamine A van meer dan 8000 IU per dag is pas schadelijk voor de baby. Maar naast deze pil zit vitamine A natuurlijk ook in je voedsel. Op de site van het voedingscentrum kun je zien hoeveel je via je voeding binnenkrijgt. http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ne%20A.htm

    Ik vind de hoeveelheid vitamine A dus aan de hoge kant, en zou deze pillen niet nemen als je zwanger wilt worden. Geef maar aan je man! Je familie kan inderdaad gewoon foliumzuur voor je meenemen, maar je kunt ook kiezen voor een multivitamine speciaal voor zwangeren, daar is de hoeveelheid vitamine aangepast. (bijv. gravitamon, femme natal, of zwanger vitaal van kruidvat).

    Ik hoop dat je snel zwanger bent! Ben ook benieuwd naar de verloskundige zorg in Maleisië, houd ons maar op de hoogte als je wilt en het leuk vindt!

    Mirjam
     
  3. nijn33

    nijn33 Lid

    27 mrt 2006
    5
    0
    0
    Singapore
    Hoi,

    Ik woon in Maleisië en ik ben begonnen met het slikken van foliumzuur, dat wil zeggen, een pil waar ook foliumzuur in zit, er staat niet op dat het voor zwangere vrouwen is, wel heeft de drogist het mij gegeven omdat ik vroeg naar foliumzuur vroeg.
    Nu maak ik me toch een beetje zorgen omdat er ook vitamine A inzit. Ik lees hier en daar dat je juist moet voorkomen te veel vitamine A te nemen als je zwanger wilt worden/bent. Wat is jullie mening over de ingrediënten van deze pil?

    Vitamine A (retinyl acetate) 4000 I.U.
    Vitamine D3 (cholecalciferol) 400 I.U.
    Vitamine C (as sodium ascorbate) 60 mg
    foliumzuur 500 mcg
    Vitamine B1 (thiamine nitrate) 3 mg
    vitamnine B2 (riboflavine) 2mg
    Nicotinamide 10 mg
    Vitamine B6 3 mg
    vitamine B12 3 mcg
    Pantothenic Acid (calcium pantothenate) 1mg

    Calcium 250 mg
    lodine 100 mcg
    Ijzer 5 mg
    Magnesium 10 mg
    Koper (als cupric oxide) 150 mcg
    Zink (als zink oxide) 85 mcg

    Ik ben nog niet zwanger. Binnekort komt familie over en ik heb aan hen gevraagd gewone foliumzuurtabletjes mee te nemen, maar wat moet ik met de deze pot pillen doen? Doorslikken of met een grote boog weggooien?

    Groetjes,
    nijn
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nijn,

    de hoeveelheid vitamine A is aan de hoge kant. Aan zwangeren wordt geadviseerd niet meer dan 2700 IU per dagte nemen. Vitamine A van meer dan 8000 IU per dag is pas schadelijk voor de baby. Maar naast deze pil zit vitamine A natuurlijk ook in je voedsel. Op de site van het voedingscentrum kun je zien hoeveel je via je voeding binnenkrijgt. http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ne%20A.htm

    Ik vind de hoeveelheid vitamine A dus aan de hoge kant, en zou deze pillen niet nemen als je zwanger wilt worden. Geef maar aan je man! Je familie kan inderdaad gewoon foliumzuur voor je meenemen, maar je kunt ook kiezen voor een multivitamine speciaal voor zwangeren, daar is de hoeveelheid vitamine aangepast. (bijv. gravitamon, femme natal, of zwanger vitaal van kruidvat).

    Ik hoop dat je snel zwanger bent! Ben ook benieuwd naar de verloskundige zorg in Maleisië, houd ons maar op de hoogte als je wilt en het leuk vindt!

    Mirjam
     
  5. nijn33

    nijn33 Lid

    27 mrt 2006
    5
    0
    0
    Singapore
    Heel erg bedankt voor je antwoord.
    Ik zal jullie inderdaad op de hoogte houden over zwanger zijn in Maleisië. De gezondheidszorg in het gedeelte waar wij wonen is erg goed, dus ik verwacht geen vreemde dingen. Ook van vriendinnen heb ik alleen maar positieve verhalen heb gehoord. Maar eerst dus maar flink knutselen ;)

    groetjes,
    Nijn
     

Deel Deze Pagina