Inleiden in tijden van Corona

Discussie in 'De bevalling' gestart door roos2005, 22 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos2005

    roos2005 Lid

    15 feb 2016
    87
    63
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraagje waar ik morgen ook eventueel over naar het ziekenhuis kan bellen, maar we hadden het er gisteravond over en nu lig ik er wakker van. Heeft iemand enig idee of in deze tijden de partner de gehele tijd aanwezig mag zijn tijdens een inleiding?

    Ik ben op dit moment 41+2 weken zwanger en ons meisje heeft geen zin. Daarom hebben we besloten haar met 41+4 te 'halen'. Alles zit nog potdicht, dus ik zal eerst een tijdje met een ballonkathether moeten stunten in het ziekenhuis. Nu mag onze dochter daar sowieso niet komen, dus het wordt praktisch gezien nogal een uitdaging om haar ergens onder te gaan brengen, maar ik ben ook nog eens bang dat mijn partner er op deze manier niet de hele tijd bij kan zijn en ik bijv plotseling beval en hij er niet is. Heeft iemand hier al ervaring mee?

    Bedankt vast!
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Geen specifiek antwoord vwb Corona. Wel over ballon katheter. Mijn ervaring is dat je daar gewoon mee naar huis mag als deze is gezet.
    Je zou evt even op de site van de nvog kunnen kijken vwb Corona. Volgens mij mag hij er gewoon bij zijn, zolang niet verkouden/ andere klachten.
     
    Sylvia84 en roos2005 vinden dit leuk.
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben de vorige keer ook ingeleid met ballon katheter maar mocht niet naar huis. Dat is per ziekenhuis verschillend. Ik zou het allemaal dus even navragen bij het ziekenhuis, dan heb je zekerheid. Succes!
     
    roos2005 vindt dit leuk.
  4. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik mocht ook niet naar huis na het zetten van de ballon. Je dochter mag toch niet mee, dus opvang voor haar heb je toch wel nodig. Je partner mag zonder klachten er wel bij zijn als het goed is... Maar navragen voor je eigen rust kan geen kwaad!
     
  5. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik ben nu 36+1 maar krijg ook een inleiding met 38 weken.
    Ze zeiden dat tot nu toe de partner gewoon mee mag. Mocht hij symptomen hebben dan moet hij wel handschoenen en een mondkap op en dragen hun beschermende pakken e.d. maar de partner er niet bij zien ze alleen gebeuren in echt enorm uiterste noodgevallen.
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Interessant dat andere dames niet naar huis mochten met ballon. Toch gek dat beleid in verschillende ziekenhuizen anders lijkt te worden toegepast. Maar misschien was toch de situatie anders.
    Ik mocht met ballon naar huis, volgende dag was hij niet eruit gevallen, dus nog groter gemaakt (en weer naar huis) en volgende dag weer terug naar ziekenhuis en toen moest ik sowieso blijven.
     
  7. roos2005

    roos2005 Lid

    15 feb 2016
    87
    63
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Best vreemd inderdaad, dat er zoveel verschillende ervaringen zijn. Gelukkig heb ik het niet hoeven ondervinden, onze dame kwam vandaag alsnog thuis zelf ter wereld!
     
    Ysabella, Do1981, Mississippi en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wat fijn! Gefeliciteerd!
     
  9. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!!
     

Deel Deze Pagina