Inleiden bevalling met ballon

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cobon, 3 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Hallo!

    Ik ben al een keer ingeleid met ballon katheter dus ik weet wel hoe het gaat, maar ik ben benieuwd hoe en hoe snel het bij jullie ging. Volgende week is het weer zo ver namelijk :)

    Hoelang heeft de ballon gezeten, wanneer konden ze de vliezen breken en hoelang duurde het vanaf toen?

    Bij mij duurde het heel lang allemaal destijds, hopelijk nu wat sneller!
     
  2. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Bij mijn tweede kreeg ik met 39 weken een ballon. De ballon werd zondag avond laat geplaatst en we sliepen een nachtje in het ziekenhuis. De volgende ochtend had ik 2-3 cm ontsluiting en konden ze de vliezen breken. Met het breken van de vliezen ging ik gelijk naar 5 cm. Weeën kwamen al heel snel, maar nog wel wat weeën opwekkers gehad. 4 uur na het breken van de vliezen bevallen.
    Ging dus soepel en mooi snel allemaal. Terwijl mijn eerste bevalling (spontaan) wat langer duurde.

    Hopelijk gaat het bij jou ook sneller deze keer.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  3. Tido90

    Tido90 Actief lid

    8 apr 2020
    106
    126
    43
    Vrouw
    Bij mij duurde het ook lang. De ballon was op woensdag (41+4) geplaatst, op donderdag was er niet niets gebeurd dus toen is hij bijgevuld. Op vrijdag kon hij eruit gehaald worden want toen was er 4cm ontsluiting. De vliezen zijn toen gebroken en een paar uur daarna kwamen de weeën en die werden al heel gauw regelmatig. Vanaf dat moment duurde de bevalling nog 12 uur, met knip en vacuüm. Het was mijn eerste bevalling, wie weet gaat een tweede sneller.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    #4 GroeneBomen, 3 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2021
    Pas de 5e dag niet optimaal inleidbaar. 2x ballon daarna 2x gel. 1 grote teleurstelling, dagen weeen 0 resultaat. bij de eerste was 1 ballon genoeg en volgende dag inleidbaar
     
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Dat klinkt heel goed en soepel idd! :)
     
  6. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bij de tweede op 39.6 een ballon gekregen, 24u later kon hij er uit, 3 uur later bevallen.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  7. NonnieMa

    NonnieMa Actief lid

    23 jun 2015
    363
    296
    63
    Bij mij ging het heel snel. Bij 41+6 een ballon gekregen. Ik kreeg 11 uur later spontane weeën en een uur later viel de ballon er uit en had ik 5 cm. Uiteindelijk ben ik weer 8 uur later bevallen, dus 20 uur na plaatsen ballon.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  8. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Wat een verschil, dat zou je niet verwachten bij de tweede!
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Je kan je voorstellen dat ik oprecht dacht: deze komt er nooit uit vanzelf...
    (En nu is zn bijnaam sloopkogel omdat hij mega ondernemend is. Was ie dat toen ook maar ;) )
     
    Cobon vindt dit leuk.
  10. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    2 keer inleiding met een ballon gehad en enorm verschil!
    1e keer, met 40+5 was het wachten, wachten, wachten... na 1,5 dag viel de ballon er rond middernacht uit. S nachts wel wat weeën, maar kwam niet echt op gang. Volgende ochtend gestart met opwekkers, waardoor wel langzaam ontsluiting vorderde. Vervolgens vanaf halverwege de middag uren op 9 cm blijven steken met al persweeën... half 10 s avonds geboren.
    2e keer, met 41+6 ballon geplaatst einde vd middag. Viel er rond middernacht al uit, weeën kwamen zelf op gang, s ochtends vliezen breken en 3 uur later was ze er. Zo kan het dus ook dacht ik toen! Tweede was echt een veel fijnere bevalling, die veel voorspoediger ging dan de eerste
     
    Cobon vindt dit leuk.
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Mijn 3e is ingeleid. Ballon rond 10u geplaatst, 1700u viel hij eruit. Hele nacht wat krampjes naar niks.. om 7u de vliezen gebroken, 2u afgewacht (Naja niemand kon een infuus zetten bij me) maar weer niks.
    Om 9u de opwekkers aan en om 11u geboren.:rolleyes:
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    3x ingeleid met ballon.
    S avonds de ballon gekregen, daarna slapen in het ziekenhuis.

    alle keren had ik ‘s morgens 3 tot 4cm ontsluiting en werden mijn vliezen gelijk gebroken.
    Half uur later aan de wee opwekkers.
    1ste is na 7 uur geboren - 45min persen
    2e na 4 uur - 9min persen
    3e na 4 uur 15 minuten - 3min persen

    ballon lag er smorgens uit, bij de laatste na 2 uur al.
     

Deel Deze Pagina