Inleiden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tamar, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb een vraag over inleiden.
    Aanstaande vrijdag heb ik weer een afspraak bij mijn gyn, hij heeft vorige week voorgesteld om mij eventueel in te leiden met 38 en een halve week ivm bekkenklachten.
    Nu heeft hij natuurlijk alle voor en nadelen op een rij gezet.
    Maar waar ik nog geen antwoord op heb is:
    Wordt de kans op een uiteindelijke kunstverlossing kleiner wanneer ik bv al ontsluiting oid zou hebben?
    Ik denk zelf dat het een wijs besluit is, alleen in te leiden wanneer er al iets gaande is, heb ik dat juist?
    Zo ja, kan ik voorstellen om wekelijks te kijken of er al iets gaande is?

    Misschien overbodige info, maar bij mijn dochter ben ik met 41,3 bevallen. De gyn vertelde dat ik waarschijnlijk nu ook langer zal dragen. En aangezien ze in dit ziekenhuis je niet langer dan tot 41 weken laten lopen is de kans er toch dat uiteindelijk ingeleid ga worden......

    Al vast bedankt voor je antwoord!

    Groet, Tamar
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    ja inleiden heeft alleen zin als er al een beetje ontsluiting is. Anders kunnen ze wel gel inbrengen waardoor de baarmoedermond gaat rijpen. Ik weet niet hoe erg jouw klachten zijn, maar over het algemeen zegt een arts niet zomaar dat hij wil inleiden, dat stellen ze meestal zo lang mogelijk uit.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina