Inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maan14, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Daar gaan we weer. Weer een vraag. Maar nu een anderen,


    Wie heeft er ervaring met een inleiding na een spoed kz, spoed kz was vanwegen foetalen nood tijdens het remmen van weeën. en moet dus gewoon natuurlijk kunnen bevallen.


    Hoe gaat zo iets in zijn werking? Ik heb gelezen dat ze in ons ziekenhuis eerst een ballonnetje plaatsen of een veter met hormonen en vanaf 3 cm ze echt gaan inleiden.
     
  2. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hier ervaring, oudste ook met spoed keizersnede ivm foetale nood. Tweede ingeleid vanwege hoge bloeddruk, ballonnetje gekregen, 24 uur later hebben ze m'n vliezen gebroken (had toen 3 cm.) bevalling ging toen spontaan verder, als dat niet zo was geweest had ik de laagste dosis opwekkers gekregen. Alvast veel succes!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik word zaterdag ingeleid na een keizersnede en een “natuurlijke” bevalling.
    Vanwege mijn eerdere keizersnede gaat de inleiding wel wat anders..

    Ze hopen op 2/3 cm ontsluiting zodat ze mijn vliezen kunnen breken. Dit is de meest gunstige optie. Anders plaatsen ze eerst een ballon om de eerste centimeters te bereiken en breken dan mijn vliezen. Daarna hopen ze dat mijn lichaam zelf de bevalling oppakt. Zo niet kunnen ze laagdrempelig weeopwekkers toedienen, maar dit heeft geen voorkeur. Mocht ik aan de Max zitten van de weeopwekkers, wat dus veel laagdrempeliger ligt dan iemand die geen keizersnede heeft gehad, wordt het alsnog een keizersnede als het niet doorzet.

    Zo gaan ze het bij mij doen. Ze hebben al gezegd dat de kans op slagen van een inleiding na een keizersnede iets kleiner is.

    Kan me zo voorstellen dat ze je nog verder inlichten?
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  4. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Eerste een kz. Bij de tweede hebben ze in de avond een ballon proberen te plaatsen, bij bijna 2cm, maar die bleef niet zitten.
    In de ochtend hebben ze een infuus aangesloten en zouden ze me wee opwekkers geven. Ik dacht dat tijdens het vliezen breken en infuus aansluiten dat ze gelijk de wee opwekkers gaven, maar kennelijk heeft m'n lichaam het verder zelf gedaan :roflmao:

    Mij hebben ze helemaal niets uitgelegd over wat ze zouden gaan doen, dus ik weet ook niet de gang van zaken bij een "normale inleiding".
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Mijn eerste is geboren met spoedks. De 2e is zonder inleiding vaginaal geboren.

    Bij de 3e was ik met 38+1 in het ziekenhuis, omdat ik dacht dat het begonnen was. Ik had toen wel al 4 cm ontsluiting, maar de baarmoedermond mag nog ver naar achteren. Vliezen breken wilden ze niet, omdat ze bang waren dat de weeën niet op gang zouden komen ze me wee opwekkers moesten geven en dat wilden ze niet vanwege die eerdere ks.

    Bij de 4e ben ik met 38+2, 38+5 En 39+1 gestript. Het strippen heeft gezorgd voor 2 cm ontsluiting, baarmoedermond was al flink verweekt. En met 39+2 ben ik ingeleid. Ze konden meteen de vliezen breken. Weeën kwamen niet op gang en heb toen een infuus met wee opwekkers gekregen.

    Bij de 4e ben ik op eigen verzoek ingeleid. Onze 3e was 4666 gram en heb toen een subtotaal opgelopen. De 4e werd weer zwaar geschat en ik wilde eerst een ks, maar ben toch voor natuurlijk gegaan. Heb wel aangegeven dat ik voor een natuurlijke bevalling niet over de 39 weken wilde gaan. Uiteindelijk dus met 39+2 bevallen. Dochter woog 3980 gram. Dit keer iets oppervlakkig gescheurd.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Ik zelf ben zo bang dat het niet past ofzo echt ik weet het klinkt heel flauw.

    De baby word helemaal niet groot geschat alleen heel lang. Beentjes zijn ver boven gemiddeld maar buikje en hoofdje p60 als het goed zeg. Maar de laatste groei echo was met 33 weken.

    Het is hier al aardig aan het rommelen oa slijmprop verloren etc. De internist ook nog gesproken medicatie opgehoogd en haar advies is inleiden en dat heeft ze ook in mijn dossier gezet dus kan de gyn dinsdag zien.
     
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ze hebben hier ook niet veel met voorlichting weet dat bij onze zoon ook het plan inleiden was. Toen kreeg ik op 30 weken al folders etc mee met hoe het in zijn werking zou gaan. En wanneer te bellen als het begint etc. Nu heb ik serieus helemaal niks gehad en weet ik niet eens wanneer ze evt moet bellen en wanneer het echt begonnen is.
     
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Heel veel succes alvast!
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Geen ervaring met een keizersnede.
    Maar wel met inleiden (3x)

    bij ons ziekenhuis word er s avonds een ballon ingebracht.
    Je mag niet naar huis en blijft dus een nachtje slapen.
    De volgende ochtend komen ze kijken of je 3cm hebt anders breken ze je vliezen niet.
    Heb je 3cm dan worden je vliezen gebroken.
    Ze geven het een uur om op gang te laten komen.
    Na dat uur en geen weeen worden de wee opwekkers aangezet.
    Die gaan elke 20 minuten omhoog.

    dit is allemaal zoals ons ziekenhuis te werk gaat.
    Misschien mag jij wel snachts thuis slapen of geven ze het meer tijd om op gang te komen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina