Inleiding 15 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door bozoe, 9 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Helaas hebben wij net te horen gekregen dat het hartje van ons zoontje is gestopt met kloppen.

    Vorige week donderdag nog een goede GUO en een goede uitslag van de NIPT dus we voelen ons lamgeslagen. Op de echo zag je nu rondom hem allemaal vocht en ook zijn buikje leek opgezet.

    Wat nu? Morgen word ik als het goed is ingeleid. Maar ik ben hier (gelukkig) niet bekend mee. Heeft iemand tips of dingen waar ik aan moet denken of mee moet nemen naar het ziekenhuis? Ik heb stichting Still benaderd en zij adviseren sowieso de watermethode.
     
  2. Mamavanle

    Mamavanle Actief lid

    18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte meid! Vreselijk verdrietig! Zelf 2 keer een zoontje verloren met 20 en met 17 weken. Stichting stil is heel fijn! Verder zou ik als ik jullie was de watermethode toe passen. Dan is Hij niet zo kwetsbaar, kleurt hij mooi bij en neemt hij de natuurlijke houding vanuit de baarmoeder aan. Heb je een uitvaartverzekeraar? Zo ja soms is je kindje mee verzekerd en soms hebben ze een coulance regeling. Dan kun je een mooi afscheid regelen. Ik zelf heb ook een herinneringskist en een foto boek van ons eerste overleden zoontje. Heel fijn om in te kijken. Van ons tweede zoontje wil ik dit nog laten maken maar nog niet aan Durven beginnen. Heel veel sterkte!
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Stichting still maakt prachtige foto’s ook. Stichting Pheron heeft mooie herinneringsdoosjes. Waar je oa voet/hand afdrukjes kan maken ect. Ook mooi om eventueel later in een ketting te verwerken.
    De meeste ziekenhuizen hebben die doosjes wel, en anders even bellen met Pheron.
    Bekijk jullie mooie kindje goed, maak zelf ook veel foto’s ook eventueel bij de bevalling.

    Heel veel stertkte!
     
  4. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.140
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte ❤
     
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #5 Lieverding, 10 dec 2020
    Laatst bewerkt: 10 dec 2020
    Sterkte!

    Ik heb dat 2x meegemaakt met 15.4wk.
    je krijgt weest tabletjes voor 2 dagen dag die mag je komen voor bevalling.
    Dan brengen ze elke twee uur vaginale tabletten is het kan het snel gaan maar kan ook echt dagen duren.
    Bij mij beide keren rond 9 uur begonnen ze met inbrengen en rond 5/7 uur avond bevallen. Ik kreeg ween en is belaangrijk dat je Dat zelf aangeeft gelijk zodat er gelijk Ruggenprik gezet worden. Vraag dat anesthesioloog bij je kamer het doet: hier eerste keer kwam hij net op tijd en kon ik nog pijnloos bevallen. Tweede keer was hij druk en werd ik doorgereden na de IC en daar met helse pijn ruggenprik gegeven maar net gegeven was ik ook net bevallen van haar in IC... niet heel prettig maar geen keuze dus.

    Erna kwamen gelijk mijn oudste kinderen en fotograaf. We hebben inderdaad watermethode gebruikt. Eerste keer was ze overleden met 11.5 en was kleiner nu met 15.3 en was 14cm groot. Ze doen baby in container met water. Verwacht miet te veel is gewoon baby maar heel klein net van die kleine popjes.. in water neemt die ook geen foetus houding hoor...

    We hebben dus twee keer het bewust met meiden en fotograaf meegemaakt! Echt super fijn is dat zo konden ze en we het afsluiten.. helaas met corona regels kan het nu anders maar misschien bij miskraam maken ze uitzondering..Verloskundige in ziekenhuis kan voor je stichting bellen ze maken gratis foto’s. We hebben eigen fotograaf gevraagd.

    We hebben erna aangegeven dat we willen gaan Dna en obductie doen En laten cremeren. Erna wilden we as ophalen. Alles was mogelijk.

    hangt een beetje af waneer je bevalt maar je mag gewoon erna naar huis. Ik vond het heel fijn en was beide keren thuis rond 9-10 uur avond. ik voelde na de bevalling mij gelijk niet meer zwanger. Volgende dag kon ik ook alles al doen etc. We hebben het best wel beide keren positief ervaren ook mede omdat we al kinderen hadden.

    Eerste keer was ik na 4maanden weer blijvend zwanger en tweede keer pas 7 maanden later. Ze hebben tweede keer meer onderzoek gedaan: als je komt 2wk na de bevalling ter controle vraag gelijk stollingsonderzoek (Kan 12wk na de bevalling), schildklier en vitamines. De meeste zoals bloed en Infecties en dna doen ze na de bevalling gelijk

    sterkte
     
  6. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte..
     
  7. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Och wat ontzettend verdrietig voor jullie... misschien vind je het fijn om een schrijfboekje mee te nemen zodat je wat van je af kunt schrijven, mocht je daar behoefte aan hebben.

    Heel veel sterkte
     
  8. Mamavanle

    Mamavanle Actief lid

    18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wat naar dat jullie het ook 2 keer mee hebben gemaakt. Wii helaas ook bij 20 en 17 weken. Eerste niet op water en de tweede wel en ons zoontje nam wel de foetus houding aan in het water. Misschien omdat hij al wat groter was (18cm en 106 gram).
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig :(! Heel veel sterkte!
     
  10. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte met alles.
     
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ja helaas, maar nu echt 38wk zwanger!

    Ja ik denk dat het met grote heeft Te maken. Maar ik vond het niet erg zo was ze ook mooi!
     
  12. Mamavanle

    Mamavanle Actief lid

    18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wauw gefeliciteerd!! Bijna zover! Zelf gelukkig afgelopen juli bevallen van een gezond meisje met 32 weken ☺️
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ja dankje wel! Heel fijn na late miskraam om nu echt weten dat het goed komt. Al twijfel ik nog wel elke dag maar he, het zijn echt spoken in mijn hoofd.. ik werd echt super goed begeleid afgelopen jaar: veel onderzoeken, elke week echo’s en een dezelfde arts die je al kent. Heel fijn is day
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah nee... heel veel sterkte❤️
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wat een verdrietig bericht, heel vele sterkte ❤️
     
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Heel veel sterkte ❤️
     
  17. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Oh wat vreselijk voor jullie.... Heel veel sterkte gewenst.

    Ik weet dat @Lieverding 2x een opgewekte bevalling met 15 weken heeft gehad. Heel veel sterkte de komende tijd!!
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    @bozoe

    Aan de tips die ik je had willen geven zal je nu niks meer hebben. Denk dat je nu inmiddels wel bevallen zult zijn.

    Voor jezelf, geef jezelf de tijd en haal een koffertje oid (zo'n kartonnen met (nep)leer) en doe daar alle spulletjes in. Maak foto's van kaartjes die je krijgt of bloemen en wanneer je zo ver bent maak je daar een fotoboek van. Ingescande echo's evt aantekeningen als je een dagboekje bijhield ofzo. Ik vind t erg fijn om heel af en toe eens door die spulletjes te bladeren en mn kleine strijder niet te vergeten.

    Voor anderen die er tegenaan gaan lopen (liefst niemand maar zo gaat t helaas niet):
    • foto's (still is bijv top, mijn man wilde dat niet mobiele telefoon dus)
    • hand voetafdrukjes kan prima met 15wkn
    • wij hebben de navelstreng meegenomen (gewoon een urinecontainer) en later as van gemaakt en in onze trouwringen gezet (t hele traject ervoor had een mega impact op ons).
      • Leg er wel een heel klein katoenen gaasje in (enkellaags) op die leeftijd is een navelstreng niet zo stug als een ouder kindje en wordt t vloeibaar. Ik heb m hier alsnog vervloeid en op gaas gezet en toen as van gemaakt. Ashanger, askraal oid kan ook natuurlijk wij hebben een jaar gewacht tot we wisten wat we wilden. Had aanvankelijk geen idee namelijk.

    Bedenk goed wat je wilt qua crematie/as en valideer of er werkelijk terugkoppeling komt.

    Ons zoontje is gecremeerd via het ziekenhuis met andere foetussen en uitgestrooid op t veld. Wij zouden een signaal krijgen dat dat was gebeurd, kon wel even duren. 8 maanden later belde ik om te informeren, waren ze gestopt met informeren...zoontje was een week na geboorte al gecremeerd.

    Ik had m liever thuis gehad, desnoods in een boedha urn in de tuin ofzo maar niet op een willekeurig veld. Nu ligt zn opa er ook, dat is dan al weer een stapje beter. Mja, ik heb t span gewoon t liefst in de buurt ookal is t jong grut tegen nog vormloos aan (zoals nr 3).​

    Voor ons lag de situatie wel heel anders dan bij TS. Wij hebben 5 weken wachttijd gehad bij elkaar. Goed kon t haast niet wezen.

    In de wachttijd van onderzoeken hebben we een nestje gemaakt met een omslagdoek. Die omslagdoek ging weer mee naar huis. Zo bleef een deel van ons bij hem en een deel van hem bij ons.

    Ik heb M. gewoon nog vastgehouden, hoofdje en vooral hals behoorlijk misvormd door de afwijkingen. Verder zo veel moois en goeds zo pietepeuterig klein. Mini handjes, mini knokkeltjes en microscopisch kleine adertjes bovenop t handje, wonderbaarlijk zo klein en gedetailleerd al.

    Zijn handje op mijn vinger is me t meest dierbaar. Alles er op en er aan, beetje groeien en klaar...maar nee, achter zoveel optisch prachtigs en wonderlijks zat een copy paste error die heel veel schade had gebracht deels zichtbaar merendeel onzichtbaar.

    En bijna 2 jaar later heb ik daar nog steeds de pest over in, en ik vind dat ik dat bij tijds gewoon mag. M zn vlinder staat hier gewoon in t zicht in de woonkamer.

    We laten de naam ook gewoon vallen wanneer we dat willen (geen geheim voor dochter al boeit t dr geloof ik ook niet). Staat ook bij ons in t trouwboekje en ik tel m gewoon mee in MIJN telling, boeit me niet wat de rest vindt. Ik heb ochtenden opgezeten met een ukkepuk die voelbaar in de rondte dartelde om 04:30-05:00 mijn man niet, die telt dus ook 1 en niet 2 en dat snap ik dan ook wel weer.

    T verdriet komt/kan alleen wel op de meest gekke momenten boven zetten TS, veel of weinig. En of iemand anders "erger"/"later" of wat dan ook heeft, jouw verdriet is jouw verdriet en daar heb jij ook recht op en mag jij ook moeilijk vinden of makkelijk net hoe je t moreel oppakt, er is geen goed of fout. Iedereen die roept "die klap komt nog wel" ook dat hoeft niet, het kan maar het is geen regel ofzo. Net zo goed als hoe lang je er de pest/rouwig om kan/moet blijven.

    Zou alleen wel even paar weekjes rust nemen voor je lijf. Ik ging na 3 weken pas weer werken, voelde me goed genoeg ervoor maar er staat ook daarvoor geen regel.
     
    Julia1987 en bozoe vinden dit leuk.
  19. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Idereen verwerkt het op eigen manier. We konden eigenlijk gelijk beide keren goed terug in ons leven en ook al is het niet positief te noemen hebben we het “positief” ervaren. Ik ben influencer dus ik heb alles gedeeld en ik deel en praat heel makkelijk over idem kids: ze zeggen dat het hun zusjeS zijn die dood is, niets minder niets meer. Is maar hoe je het zelf ziet en in het leven staat en wat je situatie al is/geweest ervoor. We hebben dekentje van ziekenhuis gekregen maar we hebben enkel as in mooie urn bewaard (hier is dus op verzoek geen massale crematie); kaartje met naam en fotoboek van professionele fotograaf en thats it. Het is mee dan voldoende in ons geval.
    mijn verhaal En fotos stonden vaak in digitale bladen en websites omdat ik makkelijk over praat en wil het graag delen tot kleine details altijd.

    Ik keer erna uit na alle onderzoeken en wilde absoluut gelijk erna zwanger weer proberen worden. We hebben ook super begeleiding gehad vanuit het ziekenhuis (bronovo/hmc).

    TS mocht je nog Vragen hebben kan je altijd mij berichtjes sturen.
     
  20. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    #20 bozoe, 13 dec 2020
    Laatst bewerkt: 13 dec 2020
    De bevalling is voorspoedig gegaan. Ik heb om 12 uur en om 4 uur pillen gekregen en om 18.26 is hij na een aantal weeën in de vliezen geboren. Ik heb zelf de navelstreng door mogen knippen. We hebben hem direct op water gezet.

    Wij zijn de laatste dagen thuis aan het doorbrengen met onze prachtige zoon en broertje. Hij zal maandag worden gecremeerd en komt dan weer bij ons thuis in zijn urn. We zijn zo enorm trots dat we opnieuw ouders mochten worden.

    Ons huis ontploft bijna van liefde voor elkaar, maar wat is het gemis enorm.

    Het is echt een mini-kraamweek. Waar je normaal druk bent met voeden, slapen en verschonen zijn we nu druk met het zorgen dat hij koud genoeg lag en of er nog meer ijs bij moest. In plaats van gehoortesten en hielprikjes zijn we bezig met overlijdesaktes en crematieformulieren. Het ene moment lachen we samen om ietwat ongepaste grapjes of de nuchterheid van de meiden en op de andere momenten grijpt het je naar de keel en wil je het liefst wegrennen van deze hele gebeurtenis. Maar ik had het op geen enkele andere manier willen doen.

    Hij is overal bij en ik geloof dat hij er vanaf nu altijd bij zal zijn.
    Deze kleine man heeft in de korte tijd dat hij bij ons mocht zijn zoveel teweeggebracht en ons zoveel geleerd en laten voelen. We zijn een gezin van 5❤

    Stichting Still is gisteren langs geweest en heeft mooie foto's gemaakt.
    20201212_200142.jpg
     
    zonnetje2015, NiVa0230, Muisje2016 en 11 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina