Innesteling gaat niet goed, ideeën?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BJM, 15 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BJM

    BJM Lid

    25 okt 2018
    23
    4
    3
    Vrouw
    Hier ons verhaal, ik heb geprobeerd het kort te houden.

    Mijn man is 35 jaar, ik ben 31 jaar. Wij zijn in April 2016 begonnen aan onze kinderwens. Uit onderzoek is gebleken dat wij een verminderde zaad kwaliteit en endometriose stadia 1 hebben. Wij doen ICSI-IVF sinds November 2017.

    1ste poging: 4 eicellen_3 embryo's_2 cryo's (2 rietjes). Verse terugplaatsing geen zwangerschap. Eerste cryo terugplaatsing, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, operatie eileider verwijderd. tweede cryo geen zwangerschap.
    2de poging: 13 eicellen_10 embryo's_9 cryo's (8 rietjes) Verse terugplaatsing geen zwangerschap. Eerste en tweede cryo terugplaatsing geen zwangerschap. Derde cryo een chemische zwangerschap. Vierde, vijfde en zesde cryo ontdooiing niet geslaagd. zevende terugplaatsing is vandaag mislukt :cry:. Nu nog een rietje met 2 cryo's over.

    Er wordt aangeven door het ziekenhuis dat de embryo/cryo's en baarmoederslijmvlies er telkens goed uitzien. Dat we nog steeds kans maken en dat we geduld moeten hebben. Bij ons speelt de grote vraag, als alles er goed uit ziet, waarom is het dan nog steeds niet gelukt?
    We zijn voor extra onderzoek in UZ Gent geweest, hier kwam alleen een licht schildklier probleem bij mij uit. Ik slik daarvoor nu medicatie.

    Het lijkt ons mis te gaan met de innesteling. Nu al twee keer gehad dat ik begin met licht bloedverlies op dag 3 van de terugplaatsing en dit houdt aan tot dat het uit eindelijk mis gaat. Ook hebben we dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en chemische zwangerschap gehad.

    Herkent iemand zich hierin en heb je misschien tips? Heel graag!

    Ook hoor ik het graag als iemand na veel mislukte terugplaatsingen toch uit eindelijk een klein wonder in de armen heb mogen sluiten, voor de aanmoediging :)
     
  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Frustrerend en verdrietig als terugplaatsing na terugplaatsing mislukt. Dit vond ik het zwaarste aan het ivf traject.
    Maar een positief verhaal hier! Ik werd eindelijk zwanger na de 8e terugplaatsing. En dat was de terugplaatsing nadat ik op advies van Gent schildkliermedicatie ben gaan slikken. Nl bleef ook tegen mij zeggen dat het een kwestie van geluk was. Voor mij voelde dat toen wel alsof het iets gedaan had.
    Verder ben ik ook bekend met voortijdig bruin en bloedverlies. Hier helpt utrogestan daar tegen. Misschien kun je eens vragen of je het mag proberen. Ze zullen waarschijnlijk zeggen dat het niet bewezen is, maar het argument dat het mij emotioneel rust gaf heeft ze over de streep getrokken toen.
    Succes meis, hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
     
  3. snoopy100

    snoopy100 Actief lid

    12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Hier redelijk vergelijkbaar. Zie handtekening. Ik ben ook naar Gent gegaan voor een second opinion. Daar kwamen 3 kleine afwijkingen uit: iets afwijkende schildklier, iets afwijkende stollingsfactor en een kleine immuunfactor. Ik zit nu dus vol aan de pillen en op wachtdag 3 na terugplaatsing. Hoop op een wonder. Feit blijft wel dat Gent tenminste verder kijkt!
    @dame82 goed om te lezen dat jij ook zwanger bent geworden na schildklierhormoon advies van Gent! Geeft me moed!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Geen ivf, wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en een zeer vroege miskraam op spontane wijze.

    Wel had ik veel bruinverlies en zelfs bloedverlies een week na de eisprong en andere pms klachten. Gyn gaf aan dat ondanks prachtige beelden, het mogelijk is dat mijn progesteron te hard daalt. Eerste keer pregnyl kreeg ik een zeer vroege miskraam, keer erop 2 shots pregnyl met week ertussen en ... Blijvend zwanger. Of het toeval is geweest weten we niet, maar het heeft wel geholpen. Progesteron verhogen kan geen kwaad iig.
     
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ik heb ook endometriose en dit gaat helaas vaak gepaard met immuun problemen, wat ook effect kan hebben op innestelen en/of zwanger blijven. In Düsseldorf hebben ze bij mij middels een scratching gekeken naar het aantal nk cellen. Dit is meestal bij endometriose te hoog, maar in mijn geval te laag. De volgende terugplaatsing heb ik daar een injectie voor gekregen en toen was ik zwanger.
    Het kan bij jou natuurlijk ook iets anders zijn, maar zou het zeker laten onderzoeken.
     
  6. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Herkenbaar verhaal! Hier telkens goed baarmoederslijmvlies, A-kwaliteit embryo's en van de 8 terugplaatsingen die ik nu heb gehad 1x zwanger geweest en bevallen van onze dochter. Dit was de 6e terugplaatsing. Waarom deze toen wel is blijven plakken geen idee. Maar ondertussen weer een mislukte cryo en verse terugplaatsing achter de rug voor een 2e kindje. Beide weer van top kwaliteit. Erg verdrietig en frustrerend. In september heb ik een evaluatie en dan wil ik alle mogelijkheden nog eens bespreken. Mijn schildklier is in orde.
     
  7. BJM

    BJM Lid

    25 okt 2018
    23
    4
    3
    Vrouw
    Fijn om te horen dat het bij jou wel is gelukt na gelijkwaardige verhaal.
    Ik heb vaak ook voortijdig bruin bloedverlies, vaak begint dat al op dag 7 van een terugplaatsing en weet ik alweer genoeg. Bij het ziekenhuis heb ik dit al meerdere keren aangeven en ook gevraagd voor utrogestan, maar volgens hun heeft het geen toegevoegde waarde. Nu ga ik zeker jou argument gebruiken! de afgelopen andere halve week heb ik zoveel stress, verdriet en onzekerheid gehad van het continue bloedverlies. Het zou fijn zijn als je daar niet over hoeft na te denken en "rustig" je tijd uit kan zitten tot de test datum.
    Aan je banner te zien ben je zwanger, en ook nog wel spontaan hoe fantastisch is dat! Van harte gefeliciteerd!! en bedankt voor je reactie.
     
    dame82 vindt dit leuk.
  8. BJM

    BJM Lid

    25 okt 2018
    23
    4
    3
    Vrouw
    Het klinkt als een goed idee, twee shots pregnyl! Ik heb namelijk zelf ook het idee dat mij lichaam compleet in de war is, als de pregnyl minder begint te worden. Alle tips schrijf ik op en ga ik voor leggen bij het ziekenhuis, Bedankt!
     
  9. BJM

    BJM Lid

    25 okt 2018
    23
    4
    3
    Vrouw
    Het NK cellen idee heb ik ook in Gent besproken, dit werd toen niet nodig bevonden :$. Mijn Immuun en stollingsfactoren zijn wel getest dit was allemaal goed. Ik neem de tip mee, Bedankt!
     
  10. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Mijn schildklierwaarde was 3,19. In NL normaal, voor Gent te hoog. Zij zagen liever een waarde rond de 1. Ik weet wel dat ze dat beleid nu aangepast hebben naar 2,5. Maar ik heb in samenwerking met mijn huisarts nu levothyroxine gebruikt alvorens we weer de mmm in zouden stappen en ben spontaan zwanger geraakt, in ronde 4 zelfs. Toeval of niet, voor mij lijkt het wel echt iets te doen.
    Hopelijk pakt de medicatie ook snel goed uit voor jullie! Succes met de wachtweken!
     
    Champetter vindt dit leuk.
  11. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja dat bloedverlies is echt klote. Zo frustrerend iedere keer en het gevoel alsof het geen eerlijke kans was. Ik had vorige 2 cyclussen ook weer zoveel bloedverlies, dat ik afgelopen ronde op eigen initiatief utro gebruikt heb en ben spontaan zwanger geraakt. Wonderbaarlijk. Ook slik ik nu levothyroxine (in overleg met huisarts). Ik wilde dit graag een kans geven alvorens we weer de mmm in zouden stappen. Misschien toeval, maar de combi levothyroxine en utro lijkt voor mij goud waard te zijn!
    Succes en ik hoop dat je ook utro mag gebruiken. Je zou eventueel, mocht ziekenhuis echt niet mee werken, ook je huisarts eens kunnen vragen.
     
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Hier een verhaal voor de aanmoediging....
    Wij zijn aangewezen op icsi ivm verminderde zaadkwaliteit. 8 terugplaatsingen en geen enkele keer een positieve test gehad. En toen nummer 9..... dat is onze dochter van bijna 1,5 inmiddels! Dus ook na vele terugplaatsingen kan het zo maar ineens raak zijn.
    Veel succes! Het is zwaar, keer op keer de teleurstelling, vertrouwen dat ver te zoeken is, en als maar weer door gaan na tegenslagen. Hoop dat het jullie ook gegund is!
     
  13. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Gebruik je bij de cryo’s ook utrogestan? Dit kan wellicht ook ondersteunen? Ik had bij de eerste cryo een vmk. Daarna bij de tweede utro gekregen en die is wel blijven plakken, maarja zegt natuurlijk niet dat dat het nou prcies gedaan heeft... Succes! Hang in there! X
     
  14. Hoopvol2019

    1 feb 2019
    81
    4
    8
    Vrouw
    Is er ook speciale voeding om de innesteling te bevorderen?
     
  15. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Hey ik heb net als jij in Gent Schildklier Medicatie gekregen ondanks dat mijn waarde (ergens rond de 3 geloof ik) normaal was. De verse terugplaatsing heeft toen tot mijn eerste positieve test na 5 jaar geleid. Het werd helaas wel een vroege miskraam (ook mét utrogestan) maar Gent en de schildklier lijken voor ons dus wel hoopvol!
     
  16. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Eerst wil ik gewoon een dikke knuffel geven en zeggen dat ik je erg moedig vind om telkens hierdoor te bijten, dit moet enorm zwaar zijn voor jullie..
    Ik kan niet veel raad geven, maar is acupunctuur misschien iets voor jou?
    Niet dat het een wondermiddel is, maar als ondersteuning kan het écht helpen.
    Het stimuleert doorbloeding, zorgt ervoor dat je lichaam cortisol (stresshormoon) afdrijft zodat er meer "ruimte" is voor de hormonen die jij nu nodig hebt (progesteron, oestrogeen,..)
    Naar schijnt zou de slaagkans tijdens IVF/ISCI met 20% kunnen stijgen bij regelmatige behandeling, in hoeverre dit wetenschappelijk bewezen is weet ik niet maar het is misschien het proberen waard?
    Veel geluk en sterkte toegewenst!
     
  17. BJM

    BJM Lid

    25 okt 2018
    23
    4
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve woorden!
    In de tussentijd alweer een nieuwe terugplaatsing gehad. Deze ronden is mij progesteron op twee momenten geprikt, dag 6 en 9. Omdat mijn arts zegt dat extra progesteron toevoegen een afrechts effect kan hebben. Waardes waren 40 en 39,4, normaal dus. Vorige week maandag 2-9 terugplaatsingen gehad van een goed embryo, vrijdag al de eerste spotting tekenen. Die steeds meer en erger worden. Vandaag gebeld met het ziekenhuis of ze asjeblieft iets voor me kunnen doen :cry: Maar het wordt allemaal als normaal beschouwd. Heel frustrerend!!
    Morgen hebben mijn man en ik een afspraak in het ziekenhuis om er over te praten. We willen vragen of ze ondanks ze er zelf niet in geloven mijn extra ondersteuning met pregnyl willen aanbieden. Helaas zijn nu onze cryo's op en moet we eerst weer op nieuw oogsten.:(
    Accenpentuur, homeopathie, orthomoleculair dietist, osteopathie en zelfs een fluisterkind lezing :oops: allemaal al geprobeerd. En met de eerste 3 nog steeds inbehandeling.
    Ben benieuwd naar het gesprek morgen. Hopelijk zijn ze bereidwillig om na 9 mislukte terugplaatsingen het een en ander aan te passen.
    Groetjes
     
  18. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Ik zou eens een scratching laten verrichten bij een ziekenhuis dat daaraan wil meewerken, desnoods in het buitenland. Dat kan namelijk positief bijdragen aan de innesteling. Heel veel succes gewenst op jullie verdere pad!
     
  19. BJM

    BJM Lid

    25 okt 2018
    23
    4
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht!
    We zijn voor veder onderzoeken in Gent geweest. Toen heb ik ook gevraagd naar het scrating. Ze hebben aangegeven te gaan stoppen met scrating omdat het niet voldoende resultaat geeft en het voor de patiente niet zo fijn is.
     
  20. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Niet geschoten is altijd mis, toch? Daarbij vond ik het helemaal niet zo’n vervelende ingreep. Ik zou zeggen: probeer het! Wie weet helpt het.
     

Deel Deze Pagina