Dames even een vraagje: ik heb immens lange cyclussen: 43 - 60 - 47 - ?. En ben reeds een goed half jaar gestopt met de pil. Kunnen lange cyclussen consequenties hebben naar zwangerschap toe ? Duurt het langer? meer kans op onvruchtbaarheid ? heb ik wel een eisprong? enzoverder... Moet ik gewoon meer geduld hebben of kan ik best al even langs de huisarts passeren hiervoor ? Bedankt voor jullie tips !
volgens mij kun je er best voor naar arts gaan hoor die kan je er dan vast wel wat mee helpen. mijn cyclus was ook ineens langer en ik slik nu voor het eerst etos zwanger worden. heb geen idee of het werkt dat moet ik nog zien hihi. het kan dan idd wel wat langer duren zwanger te worden aangezien je cyclus langer is. dus qua tijd zowiezo qua rondes heb ik geen idee.
meid,ik had(en heb) heeeeel lange cyclussen,tss de veertig en vijfenzestig dagen...na negen rondes is het bij ons gelukt en we hebben een mooie zoon....dus mss moet je gewoon geduld hebben...hoe lastig ook,geloof me het lukt jullie wel,na een jaartje kan je nog zien he
Herkenbaar hoor... Hier cyclussen gehad van 89 en 97 dagen.... Om gek van te worden.. Maar het hoeft niks met onvruchtbaarheid te maken te hebben, het kan alleen wat langer duren voor je zwanger wordt omdat je per jaar minder "kansen"hebt. Als je gewoon een eisprong hebt, kun je er gewoon zwanger mee worden.. (ben pas bij de gyn geweest en die heeft dat verteld)
Je zou idd een keertje kunnen kijken of je wel een eisprong hebt. dit kan door ovulatietesten en/of temperaturen. bij mij is daardoor gebleken dat ik geen eisprong heb en daarom mag ik nu wel naar de gyn. het hoeft dus niet per se maar als je een cyclus lang nakijkt of je wel of niet ovuleert dan weet je of je naar de ha moet gaan of niet. Anders gaan ze jou trouwens waarschijnlijk ook niet doorverwijzen!
Hoi, Ik heb ook lange cyclussen. Het klopt dat dit niets over vruchtbaarheid zegt. Helaas wel minder kansen. Ik heb vorig jaar wel getempt om te kijken of ik wel een eisprong had en die had ik wel. Als je twijfelt of je wel een ei hebt, zou ik gaan tempen, dat gaf mij rust. Suc6!
Hey allemaal, bedankt voor jullie reacties ! Ik ben sinds dag 1 gestart met ovulatietesten, maar tot op heden nog geen resultaat. Lichte streepjes, soms een donkerder streepje, maar nooit positief... Vandaar dat ik me ook lichtjes zorgen maak...
Hoi, op welke dag zit je nu? Als ik jou was zou ik gaan tempen. Kan me voorstellen dat ovulatietesten ook wel erg in de papieren gaan lopen als je lange cyclussen hebt.
Hier ook lange cyclussen langzaamaan worden ze steeds wat korter, nu is bij mij wel PCO vastgesteld nadat ik naar een arts ben geweest. Mar goed, wilde je alleen even zeggen dat ik in alle cyclussen wel gewoon een eisprong heb gehad zelfs in die van 129 dagen, het hoeft dus niet te betekenen dat je geen eisprong hebt, maar het kan wel. Ik zou eerst even 2 of 3 cyclussen tempen en dan als het zo blijft naar de huisarts gaan. Succes, ik weet hoe irritant het is.
hey meid ik heb het ook hoor! ik zou gewoon naar de HA gaan als ik jou was, heb ik ook gedaan ik werd toen door gestuurd, mijn gyn zei zelf toen al dat het goed was dat ik was gekomen want zo heb je veel minder kansen in een jaar dan een ander ! ik heb dus pco en moet ook clomid slikken, deze ronde geen clomid gebruikt omdat ik een kijkoperatie heb gehad en ik zit alweer op dag 33 en nog steeds geen eisprong suc6
Hey, nu zit ik aan dag 15. Kzou me misschien inderdaad ook best eens verdiepen in het temperaturen... Kan zeker geen kwaad.
Maar als je op dag 15 bent hoef je je nog niet zo druk te maken toch? Als je cyclussen wat langer zijn kan het goed dat je ei wat later is. Ik heb mijn ei volgens mij ook nog niet gehad. Mijn gyn wilde het even aankijken en er dan misschien wat aan doen. Zelf wil ik niet te snel aan de medicijnen. Wat krijg je voor medicijnen om je cyclussen korter te maken?
haha ik bedoelde de vraag eigenlijk meer in het algemeen, weet dat jij ze niet hebt. Maar snap wel dat mijn vraag zo overkwam En nu duik ik m'n bed in! Slaap lekker!
Ook ik heb lange cyclussen. Ik zit nu in de 3e cyclus na mijn pilstop in juli. Ondertussen op dag 33 en nog geen positieve ovutest gehad. Snap je zorgen, is bij mij ook allemaal al eens door mijn hoofd gegaan. Ik wil dus nu via ovutesten kijken of ik inderdaad een eisprong heb, zoniet dan ga ik nog 1 cyclus afwachten en daarna naar de HA. Wel baal ik ook van de "verminderde"kansen in een jaar. Een ander heeft ondertussen 5 x kans gehad en ik zit nu nog maar in de 3e ronde.
Visjes je krijg clomid om je cyclussen korter temaken ! net als mijn vorige berichje gaf ik al aan dat ik normaal ook clomid gebruik om me cyclus korter temaken, maar deze ronde hoefde ik geen clomid maar zit nu alweer op dag 34 en nog steeds geen ei
Hoi xgabyx, Dank je voor je reactie. Maar ik lees op internet dat je clomid krijgt als je geen eisprong hebt, maar ik heb wel een eisprong. Wordt dan wel clomid gegeven? Had je erg last van de bijwerkingen?
ik heb wel een eisprong alleen mijn cyclus is heel lang! en dat wou de gyn verkorten met clomid! alleen de 50 mg is net weinig voor mij want ik had nog cyclussen van 35 + als mijn 2 de operatie goed gaat moet ik aan de clomid 100 mg om een cyclus van rond de 28 dagen te creeren mijn gyn zei zelf ook al : anders heb je veel minder kansen in een jaar dan een andere . euh bijwerkingen heb ik best wel last van gehad was veel emo. en ik ben er een beetje van aan gekomen. maar ik heb alles over voor een beeb loop jij al bij een gyn visjes ? anders zou ik het er gewoon over hebben met je huisarts! liefs gaby
Hoi, Oke, dus je Clomid kan je ook krijgen als je wel een eisprong hebt. Lijkt me echt fijn om cyclussen van 28 dagen te hebben. Dan vliegt een cyclus toch voorbij. Wordt je geopereerd ivm verklevingen? Ik sta onder controle bij de gyn omdat ik een molazwangerschap heb gehad en daar ook nog chemokuren voor hem moeten hebben. We hebben nu weer groen licht maar in januari heb ik weer een afspraak bij de gyn. Ze wil dan ook weten hoe lang m'n 1e cyclus was. Als mijn cyclussen zo lang blijven (zie mijn onderschrift) dan wil ze er ook wel wat aan doen omdat we zo veel minder kansen hebben. Maar eigenlijk zie ik het nog niet zitten om met medicijnen te beginnen, vooral om de bijwerkingen. Bedoel je met emotioneel dat je echt huilbuien kreeg of meer om emotionele dingen? Ik ben een beetje info aan het verzamelen voor als de gyn het voorsteld dat ik in elk geval vragen kan hebben. Liefs, Visjes
hoi hoi.. ik ben ook zeer onregelmatig ongesteld! ik ben in juni gestopt en nog maar 1 keer ongesteld geweest. Nu ben ik vorige week bij de HA geweest en heb nu een kuur provera, dat wekt een bloeding op(je kant het geen menestruatie noemen) en dan moet ik 3 maanden aankijken met tempen enzo..als er geen resultaat is dan wordt ik doorgestuurd naar de gyn. Veel mensen zijn om me heen zwanger, en de meeste ook gelijk na 3 maanden...mijn situatie geeft me af en toe een moedeloos gevoel..heb helemaal geen zin in dit gedoe! Maar zo lang zijn we ook nog niet bezig!We gaan er voor en wachten af! succes allemaal