Innestelingsbloeding? Vroeg ‘ongesteld’?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monic, 23 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames!

    Dit is mijn eerste ronde waarin we gestopt zijn met de pil dus ik snap dat het ontpillen nog z’n gang moet gaan, maar na twee dochters weet ik dat we relatief snel zwanger raken.

    Nu waren we niet actief bezig voor een derde, maar hebben we wel onbeschermd seks gehad; 3 keer nog voor mijn ‘voorspelde’ eisprong. Zoals ik al zei; we zijn niet actief bezig, maar de wens voor een derde is er wel. Als het gelukt is, dan is het welkom maar anders is het ook niet erg en zullen we in de toekomst condooms gebruiken (zoals we de keren erna hebben gedaan :)).

    Op 29 juni heb ik mijn laatste pil ingenomen en op 3 juli begon ik voor het eerst te vloeien. Nu gebruik ik 3 juli als eerste dag van mijn cyclus (weet niet of dat al goed is, maar goed!).
    We hebben op 8, 10 en 12 juli onbeschermde seks gehad en de keren erna een condoom gebruikt omdat mijn cyclus app vertelde dat ik vanaf 13 juli in mijn vruchtbare dagen zat (gebaseerd op cyclus dag 1 - 3 juli). Ik weet dat sperma nog enkele dagen actief is in ons; maar omdat ik dacht dat die ei wel op zich laat wachten (omdat we net gestopt waren met de pil) deden we er makkelijk over.

    Maar goed. Nu. Ik heb vanaf 21 juli bruin/zwart/donkerrood verlies. Het is minimaal - op te vangen met een inlegkruisje of wc papier. Heb het vandaag af en toe nog steeds, maar het is echt minimaal.

    Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschappen niet gehad, ook niet gehad toen ik de vorige keer gestopt was met de pil.
    Ik dacht meteen aan een innestelingsbloeding, maar ik lees dat dat vaker niet dan wel voorkomt. Daarnaast snap ik dat het ook een korte cyclus kan zijn omdat ik pas gestopt ben met de pil; vandaar ook weinig bloedverlies.. een soort van mini ongesteldheid met oud bloed?

    Klinkt het herkenbaar voor iemand? Bedankt!
     
  2. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.204
    1.697
    113
    Vrouw

    Het is voor iedereen anders natuurlijk, maar heel herkenbaar bij mij. Bij mij was het geen innestelingsbloeding, maar een ovulatie bloeding. Mijn eitje had dus blijkbaar veel langer op zich laten wachten.

    Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou zo zal zijn…
     
    Monic vindt dit leuk.
  3. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oh ja.. dat kan natuurlijk ook nog haha! Het is alleen dat ik in alle tijd helemaal geen slijm of iets dergelijks heb verloren. Had jij dat wel?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vermoed dat dit gewoon bij het ontpillen hoort. Tussentijds bloedverlies.
    Elke keer kan het namelijk weer anders zijn als je stopt met de pil.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.204
    1.697
    113
    Vrouw
    Ik had wel witverlies, maar is pas gekomen na de bloeding.
    Bij mij is het deze keer (mijn 2de cyclus) weer anders, minder pijnlijk, geen bloedingen en eitje kwam veel vroeger.
     
  6. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #6 Monic, 25 jul 2021
    Laatst bewerkt: 25 jul 2021
    Ik heb er vandaag maar een testje tegenaan gegooid.. deze lijn stond er binnen 10 minuten. Ik weet niet of ik dit mag beschouwen als positief maar ik blijf het in de gaten houden. Kan natuurlijk nog alle kanten opgaan! Enige waar ik last van heb zijn mijn borsten, verder voel ik niets. Zou het ook een indroger kunnen zijn? Ik wil me nergens op ‘instellen’ haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik vind deze nog niet echt overtuigend helaas. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt
     
  8. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Inmiddels nog getest? Het streepje op die test lijkt veel te breed.

    bloedverlies zou ik wijten aan het net gestopt zijn met de pil, moet je lichaam hormonaal weer even in balans komen.
     

Deel Deze Pagina