Innestelingsperiode te kort, lukt niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nieuwbie, 29 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwbie

    Nieuwbie Actief lid

    18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    Dag dames,

    ben nu al bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden en hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt om het vol te houden. Ik zal niet de enige zijn met dit gevoel. Ik moest het nu echt even van me afschrijven.

    elke keer rond een week na mijn ovulatie krijg ik donkerbruine afscheiding met stukken baarmoederslijmvlies erin. De ene keer heel veel, de andere keer weinig en nog eens een mooie kleurenkaart.

    M’n partner en in zitten in de molen. Allerlei onderzoeken gehad en alles is goed. Aan de ene kant heel fijn en aan de andere kant super frustrerend. Ik wordt morgen opnieuw geprikt op progesteron en wordt er een echo gemaakt om te kijken hoe dik m’n baarmoederslijmvlies is.

    waarom lukt het nou toch niet…. een erg emotionele dag vandaag. Was zo mooi geweest dat ik mijn partner een mooi cadeau had kunnen geven aankomende maand.
     
  2. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    @Nieuwbie ik snap heel erg goed je frustraties maar probeer gewoon hoop te houden. Zwanger raken is uiteindelijk de perfecte timing, met de juiste hormoonwaarden, een embryo met alle chromosomen.
    Hoe lang is de periode na je eisprong?
    En welke onderzoeken hebben ze allemaal gedaan? Uiteindelijk is het enige wat ik je mee kan geven geef de moed niet op uiteindelijk lukt het een keer en dat maakt alle verloren tijd en trajecten dubbel en dwars goed!
     
  3. Nieuwbie

    Nieuwbie Actief lid

    18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 7dpo. En het is nu eigenlijk wel een vast gegeven dat dan de afscheiding begint. Ik vraag me gewoon zo af waarom dit is. Ik heb een hsg onderzoek gehad, progesteron geprikt, getest op chlamydia, ik heb afgelopen week een cyclus analyse gehad en mijn partner zijn zaad is onderzocht.

    ik probeer hoop te houden en positief te blijven maar soms heb je een dag dat je het even niet meer trekt en dat heb ik vandaag
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Is dat dan ook het begin van je menstruatie of duurt dat dan nog een paar dagen? Heb je al eens getemperatuurd om te kijken hoe lang je luteale fase is?
     
  5. Nieuwbie

    Nieuwbie Actief lid

    18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    Nee dat duurt nog een week. Ben vandaag weer onderzocht en baarmoederslijmvlies was mooi dik. 11 mm en was genoeg om in te nestelen. Temperaturen heb ik nog nooit gedaan. Wordt altijd wel op het juiste moment ongesteld
     
  6. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    918
    1.114
    93
    Vrouw
    Is er al gesproken over een eventuele behandeling, zoals IUI? Ook al lijkt alles in orde, 3 jaar geen zwangerschap lijkt mij toch wel een bewijs dat er iets niet klopt.
     
    Nieuwbie vindt dit leuk.
  7. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij mij duurde het vanaf eisprong tot echt menstruatie 8-10 dagen, en ik ben 2x direct zwanger geraakt.. tot mijn stomme verbazing. Ik was wel nog jong, 27 bij de jongste. Dus het hoeft niet altijd een belemmering te zijn. Bruinverlies was meestal nog 2 dagen eerder. Hopelijk ben je snel zwanger!!
     
    Nieuwbie vindt dit leuk.
  8. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    In jouw geval zou ik zeker een tijdje Utrogestan willen proberen, om de lengte van je luteale fase te ondersteunen. Is dit al eens voorgesteld?
     
    Nieuwbie vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Ben je ook geprikt op algemene hormoonwaardes? Die kunnen namelijk ook van invloed zijn.
    Ik zou kijken of je medicatie kunt krijgen om je lf te verlengen. Zo eindeloos door blijven proberen is ook frustrerend.
     
    Nieuwbie vindt dit leuk.
  10. Nieuwbie

    Nieuwbie Actief lid

    18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    Sorry voor een late reactie. Ben een tijdje niet op het forum geweest. Ze gaan uit van cijfers en wij scoren ontzettend goed werd er gezegd en daarom komen we voor nu niet in aanmerking voor het traject. Echt ongelooflijk… heb meegegeven dat ik niet begrijp dat men naar praktijk kijkt dan alleen maar cijfertjes van tabel. ik moet weer een half jaar wachten en dan mag ik starten met het toedienen van hormonen. Ik ben aan het uitzoeken waar ik verder eventueel terecht kan
     
  11. Nieuwbie

    Nieuwbie Actief lid

    18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    Ik ben trouwens weer opnieuw geprikt en mijn progesteron was toch hoog ondanks de bruine afscheiding
     
  12. Nieuwbie

    Nieuwbie Actief lid

    18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    “Dat men niet naar praktijk kijkt” moet het zijn haha
     
  13. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    918
    1.114
    93
    Vrouw
    Je bent niet de enige die dat niet begrijpt. Na zo'n lange tijd proberen is er zeker weten meer aan de hand, ook al wordt er geen oorzaak gevonden. Dat is echt geen pech meer. Wat mij betreft zou elke vrouw 2 jaar proberen moeten kunnen kiezen voor een behandeling. De tijd tikt... En als je droomt van een groter gezinnetje is dat ook iets om rekening mee te houden.
     
    Waterlelie5 en Nieuwbie vinden dit leuk.
  14. Nieuwbie

    Nieuwbie Actief lid

    18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    Nou precies dat. Zij bepalen wanneer het tijd is en vindt dat echt niet kunnen
     

Deel Deze Pagina