Inrichting

Discussie in 'De lounge' gestart door Anan, 15 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Ik ben al paar dagen aan het speuren binnen alle topics en oude topics voor ideeen voor de inrichting van onze woon/eetkamer.

    We hebben geconstateerd dat het niet gezellig oogt bij ons en dat we het anders Willen. Maar mennnn wat is dat moeilijk. Alles wat ik mooi vind is meteen zo duur en dat voelt ook wel bezwaarlijk.

    Dingen die blijven: onze meubels (veel wit met bruine bank) Rest mag anders. We hebben net nieuwe houten jaloezieën besteld, donkerbruin. We hebben nu witte plissé gordijnen dus dat zal al een verschil zijn.

    De muren moeten geverfd. In een lichte maar warme kleur. We hebben een donker huis en door de nieuwe raambekleding zal t nog donkerder worden. Heb nu proefje urban taupe op de muren maar die vind ik te grijs. Iemand een mooie lichte, warme, basiskleur op de muren (bonuspunten voor foto’s).

    ideeen die ik hier sowieso heb opgedaan zijn een wandkleed en een mooi boeket droogbloemen, maar dat kan ik pas bestellen als ik de kleur op de muren weet. Help! Ik loop heel hard vast (Pinterest geprobeerd trouwens, maar daar kan ik niet mee uit de voeten haha). Wanhopig op zoek naar echt leuke, unieke, sfeerbrengede items (die hopelijk ook betaalbaar zijn)
     
  2. Knabbelvanbabbel

    26 sep 2020
    60
    18
    8
    Vrouw
    Sandy beach extra mat van flexa.
    Hele mooie zachte lichte warme kleur beige.
    Vind hem zelf heel mooi in combinatie met wit, bruin en warme tinten als donker roze, oud roze.
     
    Anan vindt dit leuk.
  3. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Heb zelf even wat foto’s gemaakt voor impressie hoe het nu is.

    gordijnen worden dus over 6 weken vervangen.

    meubels en kleed woonkamer blijft.

    Op zoek naar kleur op de muur dus en leuke accessoires.

    dingen die we zelf hebben bedacht:

    nieuwe eetlamp
    Planten verpotten in mooiere potten
    In hoek naast bank een staande lamp
    Spotjes en wand lamp vervangen
    Gouden ornamenten op muur vervangen door wandkleed
    Groot boeket droogbloemen op eettafel in mooie kleurige vaas
    Andere kussens op de bank
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Denk je niet dat dat te flets is bij onze witte meubels?
     
  5. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Je kan voor weinig geld een kleuradvies krijgen. Mocht je in Brabant wonen weet ik wel een leuk bedrijf watd it doet. Het geld wat je betaald heb je er zo uit!
     
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Kan bijna niet verder van Brabant afwonen :(

    kan wel eens googelen in mijn omgeving
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wij hadden een kleuradvies van de architect en hebben de muren beneden 9010 met een accentkleur: Zand S2005-Y50R, dat is een lichte, zachte en warme accentkleur.
    Ga je dan alle muren weer dezelfde kleur doen? De kleur die je nu hebt, dat zou ik niet snel op alle muren doen, ik vind het meer een kleur om 1 wand mee te doen bijvoorbeeld, zoals je het nu hebt, vind ik de muurkleur veel te overheersend. Maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur.
    In ons huidige huis hebben we overigens wel alle kleuren hetzelfde, maar dat is een vrij lichte creme kleur, dan vind ik het minder overheersend. In het nieuwe huis dus alles 9010 met accentkleuren op een aantal wanden (beneden subtiel, in de slaapkamers wat meer uitgesproken).
     
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
    Flexa app downloaden kan je foto maken en verschillende kleuren proberen
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.585
    10.480
    113
    Wat grappig, als ik jouw foto’s zie, dan zie ik een licht huis al kan dat ook door de lichte kleuren komen. Wel erg zomers, misschien dat je op zoek bent dat het wat knusser wordt.

    Ik vind de kleuren van Farrow and Ball erg mooi, daar kan je een kleurwaaier van bestellen. De verf kan je bij de karwei in die kleur laten mengen. Als je op Pinterest kijkt, wat vind je dan mooi?

    Ik zou er trouwens nog een rond kleed bij leggen, zodat de zithoek groter oogt.
     
    Zuul en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Eerlijk? Ik vind met je muren en ook je vloer niets mis. Wat mij gelijk opvalt zijn de bank en de eetkamerstoelen qua kleur. Die vind ik niet bij de rest passen. Vooral die bank, erg donker. Met een licht exemplaar zal het al heel anders ogen. Aan mij heb je dus niet zo veel qua advies :rolleyes:
     
  11. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Ik wil ook heel graag andere bank, maar dat doen we pas als kinderen groter zijn want zie gaan er niet zo zuinig mee om. Dus staat wel op de planning maar voorlopig nog niet… we hadden witte wegstormen en daardoor was t ene heel wit blok in huis, daarom juist donkerdere stoelen gekozen.


    Op rest reageer ik zo, even taxi-en van en naar speeldates!
     
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
    Je kan ook bij ali of iets hoezen voor de bank halen
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.246
    7.818
    113
    Gelderland
    Zou je het zien zitten om je buffetkast te schilderen? Bijv een tint net wat donkerder dan je muur.. Bekijk bijlage 703514
     
    Huismuisie, Nellie4 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  14. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    dat is de histor forel als ik hem Google? We hebben eigenlijk hier altijd alle muren in dezelfde kleur gehad omdat er juist zoveel witte kasten in staan en ik er geen wit hol van wilde maken (failure haha)
     
  15. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Heb ik al gedaan, werkt hier niet heel goed waarschijnlijk door
    Licht inval
     
  16. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Ik heb de foto’s richting woonkamer gemaakt en die ligt op het zuiden, daar komt wel wat licht vandaan. Maar achter hebben we van s ochtends tot s avonds de lamp aan :(

    de waaiers van f en b heb ik! Maar ik vind het blijkbaar echt moeilijk om te visualiseren hoe dat er op een groot vlak uit ziet.
    Maar het is idd niet knus en gezellig genoeg. Geen ruimte waarin je je lekker terug trekt ofzo.

    heb je nog tips voor een 2e ronde kleed erbij?
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  17. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Haha t zelfde zei mijn vriend gisteren. Die vind ik best spannend, maar misschien wel t overwegen waard. Moeilijk moeilijk
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.002
    15.544
    113
    Vrouw
    Ik zou niet veel veranderen .
    Ik vind het best wel gezellig.
    Aan dat eenzame stoeltje zou ik bijvoorbeeld wel een nep huidje leggen en mss hier en daar een vaas met pluimen.
    Dat open lege gat is het enige waar ik wat aan zou doen eigenlijk.
     
  19. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Hier mee eens. Heb deze op de slaapkamer en de kleur is echt prachtig! Gecombineerd met rotan spullen of lichte aarde tinten accessoires.
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, blijkbaar. Hij heet forel bij histor denk ik, maar zand bij sigma. En ik vermoed dat de architect dus de sigma kleurenwaaier heeft gebruikt. (Denk dat de schilders ook sigma verf hadden trouwens).
    Ik zie dat histor forel best populair is trouwens, kun je in ieder geval veel foto’s vinden online van de kleur. In ieder geval dacht ik vantevoren dat het wel een heel subtiel accent zou zijn, maar dat valt wel mee, ik vind het een mooie kleur.
     
    Anan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina