Vandaag heb ik mijn 1x IUI gehad. Helaas was mijn ei al gesprongen (ovulatietesten waren erg onduidelijk) Is er dan nog wel een kans om zwanger te zijn? Ik lees namelijk dat de inseminatie altijd plaatsvindt voordat het ei gesprongen is. ik hoop echt dat iemand reageert....
Hallo, Ja, dat kan zeker, mits er niet teveel tijd tussen zat. Je eitje blijft na de eisprong minimaal 6 uur, meestal rond de 12 uur en soms nog wel langer leven. Ik moest altijd 38 uur voor de inseminatie pregnyl spuiten, omdat het eitje dan 36 uur na de spuit springt, zodat het net keurig goed en wel gesprongen was voordat de zaadjes langs kwamen. Mijn ei was dus altijd al gesprongen voor de inseminatie. Sterkte met afwachten!
Hoi Inkie, Ik heb dat 2x gehad dat het eitje gesprongen was de eerste keer hebben ze geinsimineerd de tweede keer wilde ik het niet omdat ik toen duidelijk de avond van tevoren het eitje had voelen springen ik heb toen de inseminatie niet door laten gaan omdat ik het zonde vond van de poging. en het naar mijn idee al te lang gesprongen was...maar inderdaad als het kort daarvoor pas gesprongen is maakt het niet uit!
Dankjullie wel voor de reaktie. Ben benieuwd over 2 weken. Ik vroeg nog aan de gyn of we het niet af moesten blazen, maar zij wilde de IUI toch wel doorzetten. Ze zag nl aan het slijm (?) dat het ei nog niet heel lang geleden gesprongen was. Wel zei ze dat de kans nu wel wat kleiner was (ipv 10-12%, 7-8%), maar ja! Mijn man zegt dan: "als ik een getal onder de 10 moet kiezen, kies ik ook heel vaak het juiste!" Ik op mijn beurt zeg dan: "voor iemand met 10% overlevingskans, zie je het toch wel altijd erg somber in" Ra ra, wie van ons 2 is de positieveling! (lol)