Insmeren zonnebrandcreme op school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloomm, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Ergens voel ik me weer zo'n overbezorgde moeder die overal een punt om maakt.. maar hé ik geef om mijn kinderen en wil ze beschermen.

    Vandaag had onze zoon een uitje met de klas, om de verjaardag van de juffen te vieren gingen ze de hele dag zwemmen bij een recreatieplas in de buurt. Voor schooltijd hem goed ingesmeerd, met de verwachting dat dit nog een aantal keer herhaald zou worden. Niet dus, en dus net een jongetje opgehaald die helemaal verbrand is op zijn rug..
    Nu zullen er vast genoeg zeggen, helaas, maar van een keertje verbranden ga je niet dood.
    Maar verbranden op jonge leeftijd heeft wel degelijk grote gevolgen.. ik wil gewoon niet dat ze verbranden...

    Is het gek dat ik school hier op aan spreek?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Helemaal niet gek. Ik vind dat school hier zeker zijn verantwoording in moet nemen. De kinderen OF insmeren OF als ze oud genoeg zijn erop wijze dat ze zich moeten insmeren. Ik ben toch altijd verbaasd hoe gemakzuchtig en luchtig ( en dom?!) mensen denken over insmeren
     
  3. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Ik vind insmeren erg belangrijk, maar als school en niet doet en hij er te klein voor is zou ik hem een uv shirtje aandoen.

    Mijn schoonouders waren ook altijd lekker laks met insmeren, hoe bruiner hoe beter maar mijn man heeft dus nu wel mooi een melanoom! :(
    Nee uv beschermen is een must, dan maar overbezorgd:thumup:
     
  4. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik vraag op de psz ook altijd of ze mijn dochter kunnen insmeren. Thuis doe ik dat ook al maar na 1,5 uur moet ze toch echt weer. Doe ik thuis ook. Van de week zelfs ieder uur. Dus ik vind het helemaal niet gek dat je school er op aan wilt spreken. Zou ik ook doen.
     
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.118
    4.333
    113
    Home
    Ik smeer ze voor school in en doe zonnebrand in hun tas en vraag juf of ze hun willen insmeren

    Ik zou wel melden bij de juf dat je zoon verbrand is enof ze in het vervolg hem willen insmeren
     
  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Hoe oud is je zoontje?
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind aanmoedigen tot smeren (en als school bv aangeven dat ouders zonnebrand mee moeten geven) of helpen bij smeren toch wel echt een taak van school, zeker met een uitstapje/schoolreisje. School is tijdens schooluren verantwoordelijkheid voor de veiligheid van een kind, en verbranden door de zon op jonge leeftijd is gewoon bewezen zeeer ongezond. Dus dat moeten ze voorkomen.

    Als ouder kun je wel meedenken met bv een uv-shirtje, petje etc. Ook oefenen met zelf smeren. Maar je kan je kind moeilijk van top tot teen inpakken in een uv-gewaad... En zeker met zwemmen moet gewoon regelmatig ingesmeerd worden.
     
  9. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ik heb de juf er ook op aangesproken.
    Hier hadden ze geen tropenrooster maar zouden buiten water spelletjes doen.
    Voor school helemaal ingesmeerd en zonnebrand spray meegegeven maar werd op school geen een keer meer ingesmeerd !
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.591
    3.973
    113
    Wow ik zou dat ook echt wel even aankaarten op school. Dat is echt niet fijn. Ik kan me voorstellen dat het veel werk is om iedereen in te smeren. Maar het is niet iets onschuldigs ofzo als je verbrand heb je gewoon schade aan je huid.
    Ik geef altijd een uvshirt mee of die doe ik ze al aan. Maar ik kan me voorstellen dat ze dat op een bepaalde leeftijd niet zo fijn of niet cool meer vinden.
     
    Paardenbloem en DQueen vinden dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.762
    113
    Wat apart!! Hoe oud is hij?
    Had hij zelf ook niet gesmeerd? Kan me voorstellen dat hij zijn eigen rug niet kan doen en eigenwijs is om een ander te vragen.

    Laatst hadden ze bij ons schoolreisje (kleuters) en kregen we een bericht van juf wanneer u wilt dat uw kind extra ingesmeerd gaat worden graag zonnebrandcrème mee en even aangeven.

    Hij kreeg netjes zonnebrandcrème mee en ze hebben hem ingesmeerd.

    Deze week geen tropenrooster maar geef hem op de dagen dat hij overblijft zonnebrandcrème mee.
    Hij smeert zich zelf in. (Deed hij vanmorgen ook en ik was niet bang dat hij zijn gezicht zou verbranden,die was spierwit van de crème, maar hé, wel zelf gedaan:roflmao:)
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Ik vind dit een lastige kwestie. Bij ons op school werd gevraagd om zonnebrandcrème mee te geven aan de kinderen toen ze deze week met water zouden gaan spelen. Ik weet niet precies hoe de juffen dit dan managen, maar ik weet wel dat de kinderen elkaar en zichzelf op een gegeven moment hebben ingesmeerd. Ik ga ervan uit dat de juf iedereen aanstuurt hier in (ze heeft natuurlijk niet tijd om 30 kinderen zelf te gaan insmeren) en min of meer in de gaten houdt dat dit gebeurt. Ik zou even vragen aan de juf hoe dit is verlopen bij jullie. Als je zoontje dit niet goed heeft opgepakt, is dat lastig voor om goed te zien denk ik. Overigens zou ik in jouw geval gewoon een UV shirtje hebben meegegeven, dat lijkt me eigenlijk wel vanzelfsprekend
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar met uv-shirt verbranden bv nek, oren en andere delen toch ook? Ja, het bedekt wel de rug, dat scheelt, maar ook dan moet je nog steeds wel smeren...
     
    Podiki en Paardenbloem vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Alsof iedereen dat heeft liggen. Ik zorg er thuis voor dat ze niet te lang in de zon zijn. Als school bepaalt dat wel te doen moeten ze ook de verantwoording nemen om de kinderen goed in te smeren.
     
    SAARC, Paardenbloem en DQueen vinden dit leuk.
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee precies, ik heb zo'n shirt niet.
    Gelukkig smeren ze de kinderen hier wel in, maar snap goed dat TS de juf /meester aan gaat spreken.
     
  16. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.756
    4.718
    113
    Vrouw
    Ik zou school er ook zeker op aanspreken. Zeker met een activiteit zoals zwemmen zou ik verwachten dat er ingesmeerd wordt.
    (Ik had mijn dochter met schoolreisje zonnebrand meegegeven, maar de juf had zelf ook meegenomen)
     
  17. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik vind het dus afhangen van de leeftijd. Als je kind in groep 3 zit, dan snap ik dat je die verantwoordelijkheid bij de leerkrachten legt. Maar mijn dochter is 10 en zit in groep 6, die kan zichzelf prima insmeren.
     
    Paardenbloem en Youtan vinden dit leuk.
  18. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.845
    113
    Als ze met school gaan zwemmen in een recreatieplas ga ik er van uit dat het minstens om gr 7 of 8 gaat!
    Die kunnen zichzelf en elkaar toch wel insmeren inmiddels?
    En verder is er long lasting zonnebrand. Dat scheelt alvast een beetje en hoef je niet elk uur te smeren (met uitzondering misschien kindjes die extreem snel verbranden).

    Ik vind dat je als ouder hierin ook verantwoordelijkheid moet nemen en niet alles bij school kunt leggen. Het is toch onmogelijk voor een juf om 25/30 kids in te smeren voor het buitenspelen of de pauze?
    Misschien de kindjes die echt snel verbranden, maar het gros verbrandt echt niet zo snel en kan met long lasting zonnebrand prima even in de pauze buiten zijn.
    Verder hebben mijn kids een t-shirtje aan met een mouwtje ipv een open hempje, zodat de schouders gewoon bedekt zijn. Nek en hoofd etc smeren we goed in voor school.
     
    Wen86 vindt dit leuk.
  19. Ella5

    Ella5 Niet meer actief

    Ik vind dat een leerkracht best even kan aansturen op insmeren maar meer ook niet. Die verantwoordelijkheid ligt bij de ouders.
     
  20. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Als school het verantwoord vind om met een klas kinderen naar t water te gaan zijn ze op een leeftijd dat ze zelf wel met zonnebrand om kunnen gaan en elkaar kunnen helpen.
    Ik zou afspreken met mn kind dus dat hij/zij dit zelf moet doen en dat de verantwoording bij het kind ligt
    En als de juf dan een paar keer roept dat t tijd is om in te smeren zou dat wel helpen natuurlijk. Maar om van een juf Vd bovenbouw te verwachten dat ze de hele klas insmeert is veel gevraag denk ik
     

Deel Deze Pagina